Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#467458
Lang geleden zeg! ;)

Laatst zag ik bij Lothar een bult in zijn nek, bovenop, bij zijn schouderblad. Meteen vond ik het raar en heb een afspraak bij de da gemaakt voor de volgende dag. De volgende dag was de bult iets groter geworden.
De da heeft er wat uitgehaald met een naald en dacht aan een talg/vetbult. Het spul werd opgestuurd. Wij waren aardig gerustgesteld. Vandaag belde de da voor de uitslag. Een tumor. Die snel weggehaald moet worden om uitzaaiingen te voorkomen.
Hij wist niet of het nou echt kwaadaardig was of niet.
Dinsdag wordt de bult ruim weggesneden.
Maar wat ik me later afvroeg, was of er geen bloedonderzoek of iets dergelijks gedaan moet worden om te kijken of er niet meer tumoren (onzichtbaar) aanwezig zijn. Ik heb teruggebeld maar de da was al weg en de dienstdoende da wist nergens van.
Nu kan ik pas maandag weer bellen met de juiste dierenarts.
Ik zit nu wel met wat vragen. Wat moet ik hier nou mee? Tips?
Heeft iemand hier ervaring mee, ooit meegemaakt, en toen??
Laatst gewijzigd door Lind@ op vr 13 jan 2006, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#467470
Jeetje, niet zulk best nieuws zeg.... :(.....

In het bloed is er volgens mij meestal niks te vinden. Maar ik vind het heeeeel erg raar dat hij niet weet of het kwaadaardig is of niet. Dat kan niet waar zijn. Hij moet weten wat voor tumor het is en dat moet hij toch maar even informeren VOORDAT hij gaat opereren!
Door Lind@
#467478
Mijn vriend had hem gesproken en volgens hem deed hij er een beetje vaag over, alsof hij het niet met zekerheid durfde te zeggen.
Vandaar dat ik terug heb gebeld voor meer en duidelijke informatie. Maar ja, mijn vriend schrok zich ook een ongeluk natuurlijk en had daardoor ook niet doorgevraagd.
Maar ik dacht zelf dat een goedaardig gezwel niet uit kan zaaien, maar waar ik dat vandaan heb ::)
Ik zit me nu dus van alles af te vragen......was Lothar daarom als pup zo ziek dat de da dacht dat hij doodging, is hij daarom steeds zo mager geweest, heeft hij daarom zulke darmproblemen gehad etc.etc.etc.
Pffff balen dat die da er pas maandag weer is! >:(
Gebruikersavatar
Door Pauline
#467485
Jemig Linda..... wat vervelend. Zal voor Lothar en jullie duimen.
Door avalon
#467507
Lizzy schreef: Jeetje, niet zulk best nieuws zeg.... :(.....

In het bloed is er volgens mij meestal niks te vinden. Maar ik vind het heeeeel erg raar dat hij niet weet of het kwaadaardig is of niet. Dat kan niet waar zijn. Hij moet weten wat voor tumor het is en dat moet hij toch maar even informeren VOORDAT hij gaat opereren!
Ik weet niet of het zo gemakkelijk is voor een DA om te gelijk te zeggen of het wel of niet kwaadaardig is. Ik heb nl zelf huidvlekken weg moetten laten halen omdat deze snel groeide en de arts kon ook niet zeggen of het goed of kwaadaardig was. Dat konden ze pas vertellen door het weggesneden stuk te onderzoeken.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#467517
Ik vind het maar raar dat er weefsel is opgestuurd en dat de da dan nog niet met zekerheid kan zeggen of het kwaadaardig is of niet. :-\ Daarvoor is het toch opgestuurd?
Door Lind@
#467524
Ik snap er ook geen zak van! Maar ik denk dat hij alleen wat vloeistof heeft opgestuurd want hij had het er met een naald uitgezogen.
Ik heb een keer een dagje meegelopen met een da en daar was ook een tumor bij een hondje verwijderd, en die tumor werd ook opgestuurd. Dus misschien is het pas met zekerheid te zeggen als de tumor zelf onderzocht is??
Laatst gewijzigd door Lind@ op vr 13 jan 2006, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#467539
k Heb geen idee hoe het precies zit maar k vind het vreselijk dat je zo in het weekend met zoveel vragen zit.
Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#467559
Met zo'n dunne naald biopt haal je er alleen wat cellen uit. Daardoor kun je niet altijd met zekerheid zeggen hoe kwaadaardig het is.
Hij heeft toch geen injecties gehad op die plek?

Aan het bloed kun je meestal niets zien.
Ik zou ook zeggen: zo snel mogelijk weghalen en opsturen.
Door Lind@
#467564
Nee hij heeft geen injecties gehad op die plek geloof ik. En als dat wel zo was, wat bedoel je er dan mee?
Is er ook een verschil tussen heel kwaadaardig en kwaadaardig???
Want de da had gezegd dat het er niet zo heel kwaadaardig uitzag als mijn vriend het goed begrepen heeft. Maar ja, eerst zei hij ook dat het waarschijnlijk een vetbult was....... :-\
Laatst gewijzigd door Lind@ op vr 13 jan 2006, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#467569
Ja, maar dat verschil kan hij zo niet maken. Meestal staat er hooguit dat iets verdacht is. Ze kunnen gewoon niet heel zeker iets zeggen.
Door Truus
#467571
He jakkes, bij Timo was het matig kwaadaardig. Het is 2 jaar geleden en het gaat nog steeds goed.
Ik hoop dat het met Lothar ook mee zal vallen hoor.
Ik ga duimen :-*
Laatst gewijzigd door Truus op vr 13 jan 2006, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
#467578
Dank jullie wel voor jullie reakties! :-*
Ik begrijp dat ik gewoon af moet wachten tot dinsdag en dat er eerder gewoon niks over te zeggen valt.
We hopen er maar het beste van. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat wij altijd al gedacht hebben dat er iets niet in orde was met Lothar. We hebben er nooit onze vinger op kunnen leggen, en de dierenarts ook niet. Ik vraag me gewoon af of het echt maar 1 bult is, en of er niet al veel meer zit. Maar misschien valt het mee.....
Door Truus
#467582
Timo was ook al een hele tijd sloom. Het was ook een bult in de nek die groter werd. Na een operatie hebben we het op laten sturen dus. Gelukkig maakt ons ventje het weer helemaal goed en is weer aktief.
Wel zie je nog een litteken, een streepje waar geen haar op komt maar als dat alles is ;).
Het is nu erg spannend en ik weet wat je voelt :-*.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door