Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#467444
Ik ben hier sinds kort en heb al een eerder onderwerp gestart bij 'medisch'. Ik heb quincy vanochtend zn eerste Bandit maaltijd gegeven en hij vind het heerlijk. Hij is ook wel snel vol, maar dat komt omdat ie altijd gewend was dat er altijd brokken voor hem klaarstonden. Hij heeft vandaag 60 gram bandit op en hij krijgt vanavond nog 20. Ook heeft ie al een half rauwe koolvis op. ( die kreeg ie altijd al), maar Meneer heeft honger en zeurt om brokken. Het lijkt net of zijn lichaam om koolhydraten schreeuwt. Ik vraag me daarom ook af of ik heb in het begin niet wat meer mag voeren.

Ik ben trouwens wel heel blij dat hij het lust, had niet verwacht dat ie in 1 keer het gelijk zal eten. En zo graag.

Groetjes Anita
Door Debora
#467473
Misschien is 80 gram per dag idd wel te weinig. Waarom geef je hem gewoon niet wat meer?
Door Debora
#467535
Ok dus dan ga je uit van 20 gr per kg lichaamsgewicht. Dan zou ik toch wat meer gaan geven als ik jouw was :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#467536
Ik vind 80 gram wel erg weinig hier eten ze tegen de 200 gr per dag.
Door Rosita
#467551
In begin zou ik eerder uitgaan van 30-35 gr per kg, dus 120-125 gram voor een kat van 4 kg. Mijn katten wegen ook ongeveer 4 kg en eten met z'n 2-en 250 gr. per dag. Het zijn wel binnenkatten. Overigens willen mijn katten best meer eten dan 125 gr. per kat per dag (en kunnen dit ook zonder dik te worden), maar het is niet nodig om ze mooi op gewicht te houden.
Door quincy4
#467555
Op de verpakking staat staat dat de kat tussen de 60 en 80per dag mag, maar ik kan dus wel makkelijk honderd geven als ik wil.

Bedankt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#467780
quincy4 schreef: Op de verpakking staat staat dat de kat tussen de 60 en 80per dag mag, maar ik kan dus wel makkelijk honderd geven als ik wil.

Bedankt.
De hoeveelheden op de verpakking zijn een richtlijn, een startpunt om vanuit te gaan, voeren moet je altijd op het oog doen (dat wil zeggen d.m.v. voelen ) wordt hij te mager dan geef je meer, wordt hij te dik dan geef je minder. Ik vind zelfs 100 gram nog weinig , ik zou minstens 125 gram geven en kijken hoe hij het daar op doet.
Door Jolly
#467904
quincy4 schreef: Op de verpakking staat staat dat de kat tussen de 60 en 80per dag mag, maar ik kan dus wel makkelijk honderd geven als ik wil.

Bedankt.
staat dat op de bandit verpakking of op de brokverpakking?
Door quincy4
#468093
Dit staat op de Bandit verpakking. Maar vanochtend had ie er ineens genoeg van en heeft nog helemaal geen bandit meer gegeten. Net heb ik het gemengd met een beetjes rauwe koolvis en dan gaat het er wel in. Snap er niks van gisteren leek ie er zo blij mee, maar nu. Mischien is ie gewoon vol.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#468299
quincy4 schreef: Dit staat op de Bandit verpakking. Maar vanochtend had ie er ineens genoeg van en heeft nog helemaal geen bandit meer gegeten. Net heb ik het gemengd met een beetjes rauwe koolvis en dan gaat het er wel in. Snap er niks van gisteren leek ie er zo blij mee, maar nu. Mischien is ie gewoon vol.

Of hij denkt even kijken wat ik anders nog meer kan krijgen ;D
Door quincy4
#468407
Ik denk dat ie echt vol was, want hij heeft alweer een portie op. gellukig ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door