Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annieke
#466799
Luna eet nu zo'n drie á vier weken kvv. De eerste week heeft ze zo'n drie dagen Smuldier gegeten, toen was 't op bij de super. Toen heb ik haar een poosje Rodi gegeven, totdat de Smuldier weer terug was in de super. Dat krijgt ze nu weer ong. 1 1/2 week.

Nu merk ik dat haar ogen viezer zijn dan normaal. Ze heeft 's ochtends altijd last van 'slaap' en dat maak ik steeds schoon, maar nu wordt het wel heel erg. Haar rechteroog is nog normaal, maar de haren rondom haar linkeroog worden oranjeachtig. Dat oog is ook viezer dan rechts.

Ik heb 't vanochtend schoongemaakt met verdunde dettol, dat heeft iig voor de 'snotjes' al geholpen. Maar zou die oranje verkleuring kunnen komen doordat Smuldier niet helemaal haar 'ding' is?

Op Rodi deed ze het super, 1 keer per dag poepen was veel! ;D Op Smuldier is 't twee keer.
Door bowie
#466827
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder over gehoord hier geef ik ook 3 x in de week Smuldier en ze doen het er heel goed op .
Door Truus
#466925
Het zou ook een soort ontgifting kunnen zijn. Anders toch overgaan op een ander merk kvv.
De ogen zou ik niet met verdunde dettol schoonmaken. Afgekoelde kamillethee werkt heel goed.
Door oebaya
#467008
Denk dat het gewoon toeval is, maar dat er eerder een lichte ontsteking of zo aan het oog is of een verstopping van de traanbuis. Kijk maar eens goed.
gr.
Nicolette
Door Annieke
#467031
Bedankt voor de tip, Truus! :)

@Oebaya; dat zou 't idd ook nog kunnen zijn ja. Dat heeft ze als pup ook al gehad, toen kreeg ik daar een zalfje voor om op het oog te doen. Zou ik dat nu weer kunnen gebruiken (als de kamillethee niet werkt) of kan ik dat beter niet doen? ???
Door Lizzy
#467044
Voor de ogen zou je de oogdruppels van Similasan nr 2 bij de gewone drogist kunnen gaan kopen. Dit zijn homeopatische druppels en helpen geweldig!

En of het aan de Smuldier ligt? Probeer het uit zou ik zeggen! Zet je hond weer op een ander merk en daarna weer op Smuldier.
Door "inge"
#467083
[quote="Annieke"]
Bedankt voor de tip, Truus! :)

@Oebaya; dat zou 't idd ook nog kunnen zijn ja. Dat heeft ze als pup ook al gehad, toen kreeg ik daar een zalfje voor om op het oog te doen. Zou ik dat nu weer kunnen gebruiken (als de kamillethee niet werkt) of kan ik dat beter niet doen? ???
[/quote] Ik zou dat zalfje nu niet meer gebruiken. Niet datzelfde tubetje bedoel ik. Meestal zijn dat soort zalfjes en druppels maar heel kort houdbaar.
Door judith1967
#467119
Hier eten ze ook smuldier(1 x p dag)nergens last van.
Je kan natuurlijkok tijdelijk op de Rodi overgaan,heeft ze dan geen last meer van de oogjes,ga je terug op smuldier,krijgt ze weer last van haar oogjes dan ligt het wss aan smuldier
Door Annieke
#467392
Oké, dat zalfje zal ik niet weer gebruiken.

Ik ga eerst eens met de kammilethee proberen, en dan kan ik altijd nog Similasan halen. Ik zal volgende week nog eens kijken of het beter gaat op Rodi! :)
Door Truus
#467585
[quote="Annieke"]
Oké, dat zalfje zal ik niet weer gebruiken.

Ik ga eerst eens met de kammilethee proberen, en dan kan ik altijd nog Similasan halen. Ik zal volgende week nog eens kijken of het beter gaat op Rodi! :)
[/quote]
Laat je het ons weten? ;)
Door Annieke
#469370
Nou, ik maak nu zo'n drie dagen haar ogen 's ochtends schoon met een watje met warm water (hadden geen kamillethee meer), dat gaat heel goed en haar ogen zien er eigenlijk weer normaal uit. :)

Kan het ook een reactie zijn geweest op iets anders? Ze heeft namelijk een weekje of twee last gehad van een verrekte spier in haar poot, en liep dus een poosje mank. Nu gebruikt ze die poot weer nagenoeg normaal, dus zou dat verband kunnen hebben? :-\

Ik houd haar nog een weekje op Smuldier, eens kijken of het dan toch weer terugkomt, en zo ja, dan zet ik haar op Rodi om te zien of dat verschil maakt. ;)
Laatst gewijzigd door Annieke op ma 16 jan 2006, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#469441
Als er sprake is van een 'vuil oogje', maak ik dat meestal even schoon met afgekoeld gekookt water.
Naar de binnenpunt van het oog toe.
Meestal is het dan zo over.
En ja......Roefus sprong laatst over een heel brede sloot, achter zijn hockey-bal aan.
Toen had hij ook een verrekte spier.
Denk eigenlijk niet dat dat iets met voeding te maken heeft, zelfs niet als-ie op brokjes zat :D
Succes ermee!
Door Annieke
#469548
[quote="Lizzy"]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een verband is met haar verrekte spier.
[/quote]

Ik weet het ook niet, was maar een idee. :) Maar ik ben blij dat haar ogen er weer goed uitzien! Ik hou het voorlopig in de gaten. :)
Laatst gewijzigd door Annieke op ma 16 jan 2006, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door