Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#465506
Wat moet je nu met een hond die elke ochtend (nuchter) gal spuwt? Het is echt gewoon een beetje gelige schuim. Als hij gegeten heeft gaat het weg. Toch krijgt hij twee maal daags te eten. Okugest helpt tot nu toe niet echt. iemand een ideetje wat er is?
Door conleeuw
#465537
nou heb ik ook een galspuger in huis, Nana (logé) baasje vertelde dat zij smorgens altijd gal spuugde, dat was inderdaad zo, ik heb haar overgezet op in plaats van twee keer per dag eten een keer per dag, gal spuugen doet zij sindsdien niet meer, echt helemaal niet meer. Het was ook vrij snel over. Toen ze naar huis ging heb ik het aan haar baasje verteld, helaas vondt haar baasje het zielig dat ze niets mocht smorgens, dus weer twee keer per dag gevoerd ging ze opnieuw gal spuugen, de stap naar een keer per dag voeren werd toen gezet en het galspugen is over. Ik zeg niet dat dit het antwoord is voor iedereen, ik weet het niet, maar in ieder geval opvallend? Mischien is het proberen waard?
Door Lizzy
#465664
Ik heb ook een notaire galspuger gehad. En ik heb het meest gehad aan de informatie die Mogens Eliasen daar over heeft geschreven. In het kort komt het hier op neer: nooit meer op vaste tijdstippen voeren. Want jouw hond weet waarschijnlijk "ik krijg zo eten" waarop hij maagzuur aan begint te maken, waarop hij misselijk wordt. Begin eerst met hem eerder eten te geven, om hem te wennen dat hij niet meer op vaste tijdstippen eten krijgt (want wanneer je later eten gaat geven, dan wordt het zeker prijs, qua galspugen). Wissel dan af tussen eerder en op de normale tijdstippen voeren, net zo lang totdat jouw hond niet meer weet wanneer hij eten krijgt. Want vaak is het dus geen 'lege maag spugen' maar 'ik krijg zo eten spugen' of zelfs 'jij bent te laten met mij te voeren-spugen'.
Door Femke
#465735
klopt als een bus, Sunday spuugde vroeger ook als hij zaterdags ofzo later eten kreeg dan door de weeks.
Nu krijgen ze de ene dag wel eten 's ochtends, de andere dag niet en weer de volgende dag alleen een pensstaafje of soms een beetje yoghurt.
Vroeger zat hij 's ochtends altijd op eten te wachten, nu niet meer want ze krijgen maar af en toe eten 's ochtends.

overigens heb ik die overgang probleemloos kunnen maken, maar het heeft samengehangen met verhuizen en samenwonen met Paul, waardoor het hele ochtendritueel veranderd is....
Laatst gewijzigd door Femke op wo 11 jan 2006, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#465844
Cairo van mij ook last van gehad,als ie sávonds te weinig kreeg of te vroeg.Maar ik hoorde dan ook s ochtends zijn maag geluidsjes maken.Borrelen,piepgeluidjes
Later eten geven of wat meer eten geven.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 11 jan 2006, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#467193
Ja, dat klinkt allemaal erg leuk ,een maal per dag dan spuwt hij vaker gal en hij heeft in zijn hele leven nog nooit op het zelfde tijdstip te eten gehad, omdat ik niet op dezelfde tijden werk/studeer. 's ochtends varieert het van 6.00 uur tot 12.00 uur totdat hij wat krijgt en 's avonds is het tussen 16.00 uur en 23.00 uur. Zal eens proberen of het werkt als ik 's avonds voor het slapen nog een beetje groente geef.
Door judith1967
#467200
Van de week 'sochtend hoorde ik Cairo zijn buik geluidjes maken.Piep en borrelgeluidjes,(een lege maag dus) en gelijk ging hij buiten gras staan te eten,dus bij Cairo komt het echt door een tel lege maag.


En het kwam id door te weinig eten geven 'savonds ,want ik heb de volgende avond meer gegeven en nergens last meer van gehad
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 13 jan 2006, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#467248
Hier deed Max het ook, gal spugen 's ochtends, en dan kwam het ook door een te lege maag. Jamie krijgt voor het slapengaan altijd nog eten, als ik dit niet doe spuugt hij de volgende ochtend ook gal.
Door herder_lover
#467321
ik heb dat met Dara dus ook, heb er hier ook al eens een vraag over gesteld. Het is idd leeg-maag spugen (denk ik) maar de ene keer wel, andere keer niet. En ook zij krijgt niet op de zelfde tijden eten. Soms om 7 uur in de ochtend, soms 10 uur, soms 11 uur. EN dan soms een groentenmaaltijd emt vis, soms alleen een stukje kip. Zij krijgt nu meerdere malen op een dag eten (vanwege Saiko) en dit ging ff goed, maar nu heeft ze weer 1 keer gespuugd (hoewel er nu wel bot in zat, dus misschien zat dat dwars).
Het is uitproberen wat helpt... ::)
Door Lil
#467340
Bedankt voor de "ervaringen en tips". Denk dat ik eens ga proberen om 's avonds de maaltijd wat groter te maken en 's ochtends wat kleiner. We zullen het wel zien. Anders gaan we "extreem" nog maar een paar keer per week eten zoals de wolf, heb het net gelezen hoe je het kunt opbouwen. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door