Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#46703
Nou schrijf mij maar ook in het rijtje bij. Balou gaat donderdag as naar Dorit. Ik maak me toch zorgen. Ik zal het eens uiteenzetten. Balou heeft als pup heel veel overgewicht gehad ( 6 mnd oud 16kg, nu 11kg). Niet zo goed voor jonge botten en gewrichten. Zo kwam ze bij haar derder eigenaren aan die om haar af te laten vallen veel met haar zijn gaan fietsen, terwijl dat helemaal niet mag met een pup van 6 maanden...Na een maand zijn ze daarmee gestopt toen ze hoorden dat dat niet goed was, maar goed...De da denkt dat dat niet veel schade aan heeft kunnen richten, maar toch. Toen kwam ze bij ons en zijn wij veel met haar gaan sporten. Maar ik vraag me af waar je rekening mee moet houden. Balou is nl een beetje overbouwd, waardoor de belasting op haar voorpoten iets verhoogd is in vergelijking met "recht"gebouwde honden. Verder heeft ze iets "geknikte" polsen. Absoluut niet doorgezakt of zo. Ik weet dat dat bij paarden juist goed is. Paarden die steil op hun koten staan vangen de klappen van het lopen op met hun gewricht, wat daardoor sneller slijt. Paarden die te zwakke koten hebben vangen de klappen op met hun pezen en banden, waardoor ze weer snel blessures oplopen. De gulden middenweg is dus heel belangrijk. Maar bij Balou wil ik toch de mening van een prof weten.
Want nu loopt ze weer ok met haar rechtervoorpootje na haar gecross in het bos met sneeuw. Zag ik net dat ze ook achter niet helemaal lekker loopt, volgens mij. Ik denk dat ze in het bos gewoon een fikse smak heeft gemaakt. Maar toch..
We gaan in mei voor drie a vier maanden naar Canada, waar we veel gaan hiken en Balou ook hele dagen met ons mee moet kunnen lopen en als we terugkomen was het plan om behendigheidswedstrijden te starten. Dussssss mijn conclusie was, toch maar naar Dorit. Ik wil gewoon weten of ik een miep ben of niet.

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op vr 30 jan 2004, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#46714
Nee, ik vind jouw geen miep. Ik vind het een goed idee. Want weet je, als ze daar veel moet gaan lopen (wat gaaf dat ze mee gaat met jullie trouwens!) dan kun je dit eigenlijk ook wel een beetje zien als een sportkeuring. Nee, ik vind het een goed idee.
Groetjes, Lizzy
Door geer
#46715
Nee, je bent helemaal geen Miep!! Als jij het niet vertrouwd, gewoon doen, jij kent je hond het beste!!
Gaaaaaaaaaaf zeg, Canada....ik zou zO graag zoiets met Saar doen, maar ik vrees dat dAt iets te hoog gegrepen is :-\ ;D
Door Helen
#46724
Ja kicken he!! Vriendlief en ik studeren tegelijkertijd af ( vandaag laatste tentamen gehaald ;D ;D ;D, heb hele nacht doorgeleerd, kon niet stoppen van de zenuwen. Het niet halen zou een ramp zijn). Nu moet ik mijn stageverslag nog inleveren, scriptie schrijven ( klein maar 4 punten) en mijn afstudeerverslag afmaken. Ik kan over twee maanden klaar zijn. En dat wilden we even vieren ;) We hebben een camper gekocht met terugkoopgarantie in Canada. Dat bleek het goedkoopst en we gaan met zijn drieen door Canada toeren. Zonder Balou waren we nooit zo lang weggegaan. Max drie weken. En Canada is niet moeilijk ze hoef alleen een rabiesenting te hebben. Ik kijk er ook heel erg naar uit.Daarom is het ook belangrijk dat Balou in topconditie is. Zoveel lopen is voor hond en baas heel wat. Al hebben de baasjes trouwens een slechtere conditie dan de hond op het moment ;D ;D


groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op vr 30 jan 2004, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#46727
Ooooooooooh wat gaaf!!! Wij zijn 4 jaar geleden, toen we geslaagd waren voor de middelbare school, 4 maanden door India en Nepal getrokken.. Ge-wel-dig!!! Toen hadden we Saar nog niet. Guus is ook bezig aan zijn scriptie en zou daarna ontzEttend graag weer een paar maanden weg willen, maar ik wil niet, althans niet zonder Saar... Maaarrrr...je brengt me wel op een idee! Guus wil naar zuid-Amerika, maar als ik hem nou kan overhalen tot een iets Westelijker land ;)... campertje, Saar d'r in....hmmmmmmmmm 8)
Ik ga eens een hengeltje uitgooien ;D
Door sharpie
#46764
Canada 8)Cool ;DGa je ook een sledetocht maken met Balou op de slee??
Het lijkt mij ook goed om haar te laten checken als je het niet vertrouwd, dan ben je heus geen miep hoor. ;)
Door Helen
#47129
O dat zou wel gezellig zijn he. Maar ik heb al een afspraak gemaakt voor donderdag aanstaande in Noorden...Dat is voor mij dichterbij dan Amsterdam. Al was ik binnenkort wel van plan om naar het Waterlooplein te gaan. Woon je daar ergens in de buurt toevallig?

groetjes Helen
Door geer
#47146
Ah, in de buurt, in de buurt, wat heet in de buurt ;) :D Ik woon in West, maar je bent natuurlijk altijd welkom voor een kop ... (zelf in te vullen) :)
Door Femke
#47282
Helen schreef: Haha, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens weet waar het Waterlooplein ligt :-[. Ik pak gewoon de tram....
bus 15 of tram 17 dan kom je bij Geer, als je dan belt als je bij de videotheek staat komt ze precies op dat moment de hoek om gestuiterd ;D ;D ;D

Geer stopt je wel in een andere tram naar waterlooplein ;)
Door Helen
#47846
Over stuiteren gesproken. Balou staat nu al weer bijna een week stil en die is bijna niet meer te houden...Ik ga morgen kijken of we heel rustig een klein stukje aangelijnd kunnen fietsen, want ze is verschrikkelijk lastig. Ik denk nu weer af en toe. O ja, ik heb een terrier. Ze blaft bij alles, bedelt de hele dag door, loopt de hele tijd met haar flos te sjouwen en daagt je de hele tijd uit tot spel. Zucht, ik was vergeten hoe goed Balou kan blaffen.

groetjes Helen
Door Helen
#47960
Zucht, ik heb net een stuk gelopen met Balou en ik heb het idee dat ze nog steeds niet soepel loopt. Volgens mij loopt ze niet meer kreupel. Maar dat is moeilijk te zien bij een kleine hond die een stuk voor of achter je loopt. Ze is gewoon stijfjes. Balou loopt altijd als een atleet, met veel souplesse en aanzet. En ze draaft nu gewoo sufjes :( Ik ga als het stopt met regenen toch even een klein stukje met haar fietsen, kijken of het beter wordt als ze opgewarmt is en dan kan ik ook goed zien hoe ze loopt.....

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door