Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#463998
Cairo is 11 jaar,maar nu gaat het opstaan soms wat moeizamer,als ik wat gedaan heb met hem(gefietst of speuren)is hij ook wat stram(als duurt die stramheid maar een paar sec en dan loopt hij gewoon weer lekker kwiek.)Cairo gedraagt zich echt niet als een hond van 11,hij vraagt echt om beweging.Zou glucobest dan helpen??Of bestaat er mss een homepatisch middeltje tegen dit soort ouderdomskwaaltjes??
Of mss hebben jullie wel andere tips of advies voor mij.
Door Femke
#464132
judith1967 schreef: Cairo is 11 jaar,maar nu gaat het opstaan soms wat moeizamer,als ik wat gedaan heb met hem(gefietst of speuren)is hij ook wat stram(als duurt die stramheid maar een paar sec en dan loopt hij gewoon weer lekker kwiek.)Cairo gedraagt zich echt niet als een hond van 11,hij vraagt echt om beweging.Zou glucobest dan helpen??Of bestaat er mss een homepatisch middeltje tegen dit soort ouderdomskwaaltjes??
Of mss hebben jullie wel andere tips of advies voor mij.
ja glucobest zou in dit geval uitkomst kunnen bieden, net als bijv. primeval en nog een aantal van dit soort preparaten.
Kwestie van uitproberen zou ik zeggen ;)

Overigens kun je ook vóórdat je iets met je hond gaat doen de spieren even flink warm wrijven. De doorbloeding komt dan alvast op gang.
Laatst gewijzigd door Femke op di 10 jan 2006, 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#464190
Mogelijk artrose-vorming, her en der. Ieder glucosamine/chondroitine/msm preparaat wil hier wel helpen en soms is het even kijken op welk merk je hond het beste reageert. Groenlipmossel wil ook nog wel eens goed helpen. En vaak doet visolie ook wonderen. Bij sommige honden helpt het homeopathische middel Rhus Toxicodendron goed (bij startpijn - pijn verdwijnt zodra de hond weer even bewogen heeft).
Door judith1967
#464418
Femke schreef: ja glucobest zou in dit geval uitkomst kunnen bieden, net als bijv. primeval en nog een aantal van dit soort preparaten.
Kwestie van uitproberen zou ik zeggen ;)

Dankjewel voor je antwoord ;)
Glucobest zou ik bij mijn cb verkooppun t wel kunnen bestellen,denk ik.

Overigens kun je ook vóórdat je iets met je hond gaat doen de spieren even flink warm wrijven. De doorbloeding komt dan alvast op gang.
Ik ga na het uitlaten gelijk fietsen,dus dan heeft ie al een klein rondje gelopen.En bij het speuren zit ie in de auto en dan haal ik hem er uit als hij mag speuren,maar dan lopen wij ook al een minuutje of 2 voordat wij bij het speurveld zijn.
Dus dat zal toch ook wel genoeg warming-up zijn??
Door judith1967
#464420
Lizzy schreef: Mogelijk artrose-vorming, her en der. Ieder glucosamine/chondroitine/msm preparaat wil hier wel helpen en soms is het even kijken op welk merk je hond het beste reageert. Groenlipmossel wil ook nog wel eens goed helpen. En vaak doet visolie ook wonderen. Bij sommige honden helpt het homeopathische middel Rhus Toxicodendron goed (bij startpijn - pijn verdwijnt zodra de hond weer even bewogen heeft).
Dankjewel voor je antwoord :)
Dit zijn beide homeopatische middeltjes,die haal ik dus gewoon bij de tuinen of een bodyvitaalwinkel??Ja,de visolie geef ik al 2 x per week,is dat dan voldoende of moet ik meer visolie gaan geven per week bijv. 3 x per week.

Trouwens jij hebt het mogelijk over artrose vorming,als het erger zou worden kan ik het mss beter even laten nakijken bij Crama?
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 10 jan 2006, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#464422
judith1967 schreef: Dankjewel voor je antwoord :)
Dit zijn beide homeopatische middeltjes,die haal ik dus gewoon bij de tuinen of een bodyvitaalwinkel??Ja,de visolie geef ik al 2 x per week,is dat dan voldoende of moet ik meer visolie gaan geven per week bijv. 3 x per week.
Ja, ik denk dat je gerust 3 keer per week visolie kunt geven. Rhus Tox D6 (dat is de verdunning) zullen ze bij de meeste drogisten van het merk Vogel wel verkopen. En anders moet je het bij de apotheek bestellen. Als je het bij de apotheek gaat bestellen, dan zou ik zelf zeker kiezen voor een potentie D30. En daar zou ik dan een keer of 4 per week 1 korrel van geven. Voor een week of 3. En dan even kijken of het helpt/hoe het gaat.
Door judith1967
#464436
Lizzy schreef: Ja, ik denk dat je gerust 3 keer per week visolie kunt geven. Rhus Tox D6 (dat is de verdunning) zullen ze bij de meeste drogisten van het merk Vogel wel verkopen. En anders moet je het bij de apotheek bestellen. Als je het bij de apotheek gaat bestellen, dan zou ik zelf zeker kiezen voor een potentie D30. En daar zou ik dan een keer of 4 per week 1 korrel van geven. Voor een week of 3. En dan even kijken of het helpt/hoe het gaat.
Bedankt,dus ik ga gewoon dus 3 x per week nu de visolie geven(krachtige visolie van de hema)
Is de D30 krachtiger dan de D6.?Maar de D6 is ook al effectief genoeg dan of toch gewoon gaan vor de D30?
Ja,ik weet helemaal niks van homeopatische middeltjes af,dus vandaar mijn vragenvuur aan jouw
Door chrisje
#464567
Lizzy schreef: Ja, ik denk dat je gerust 3 keer per week visolie kunt geven. Rhus Tox D6 (dat is de verdunning) zullen ze bij de meeste drogisten van het merk Vogel wel verkopen. En anders moet je het bij de apotheek bestellen. Als je het bij de apotheek gaat bestellen, dan zou ik zelf zeker kiezen voor een potentie D30. En daar zou ik dan een keer of 4 per week 1 korrel van geven. Voor een week of 3. En dan even kijken of het helpt/hoe het gaat.
Zou voor ons bejaard vrouwtje de Rhus Tox ook niets zijn. Zij heeft alleen pijn bij de start 's morgens en als ze na een lange rust terug uit de zetel stapt.
Door judith1967
#464705
Cairo heeft alleen last met het moeizame opstaan en als ik dan zeg maar die dag gefietst of gespeurd heb.Eventjes beetje stram lopen,maar daarna loopt ie gewoon goed.En hij staat niet altijd zo moeizaam op,meestal als ik dus gefietst(gespeurd)of een wandeling.Ik heb het fietsrondje al wat ingekort voor de zekerheid.
Maar hij zakt niet door zijn achterpoten heen zoals jij schreef .
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 10 jan 2006, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#465839
judith1967 schreef: Bedankt,dus ik ga gewoon dus 3 x per week nu de visolie geven(krachtige visolie van de hema)
Is de D30 krachtiger dan de D6.?Maar de D6 is ook al effectief genoeg dan of toch gewoon gaan vor de D30?
Ja,ik weet helemaal niks van homeopatische middeltjes af,dus vandaar mijn vragenvuur aan jouw

Lizzy,zou jij mij hier nog even antwoord op kunnen geven.a.u.b??
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 11 jan 2006, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#466017
[quote="judith1967"]
Bedankt,dus ik ga gewoon dus 3 x per week nu de visolie geven(krachtige visolie van de hema)
Is de D30 krachtiger dan de D6.?Maar de D6 is ook al effectief genoeg dan of toch gewoon gaan vor de D30?
Ja,ik weet helemaal niks van homeopatische middeltjes af,dus vandaar mijn vragenvuur aan jouw
[/quote]

Oeps ja, sorry. Visolie van de hema is prima. Het is een beetje lastig uitleggen wanneer je moet kiezen voor welke potentie. Sec gezien kun je het beste met een lage potentie beginnen als je bijv. niet precies weet of het middel de juiste is, als het mens of dier verzwakt is of als je veel beginverergering verwacht. En opzich is het handig om met een D6 potentie te beginnen omdat het makkelijk verkrijgbaar is, zo voor thuismedicatie. En als het dan helpt, dan kun je overstappen naar bijv. D30. Ik zou dus zelf eerst Rhus Tox D6 bij de drogist halen en dat eerst proberen. Hoeveel kilo weegt je hond?
Door judith1967
#466674
[quote author=Lizzy
Oeps ja, sorry.
Geeft niet hoor ;)


Visolie van de hema is prima.

Oke,blijf ik die gewoon lekker geven.


Het is een beetje lastig uitleggen wanneer je moet kiezen voor welke potentie. Sec gezien kun je het beste met een lage potentie beginnen als je bijv. niet precies weet of het middel de juiste is, als het mens of dier verzwakt is of als je veel beginverergering verwacht. En opzich is het handig om met een D6 potentie te beginnen omdat het makkelijk verkrijgbaar is, zo voor thuismedicatie. En als het dan helpt, dan kun je overstappen naar bijv. D30. Ik zou dus zelf eerst Rhus Tox D6 bij de drogist halen en dat eerst proberen.

Hoeveel kilo weegt je hond?
[quote][/quote]
Cairo weegt ong 35 kilo.
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 12 jan 2006, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#467045
OK, dan zou ik drie keer per dag 10 druppels Rhus Tox D6 geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 13 jan 2006, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#467138
Oke,Ga ik het zo gelijk even halen voor hem. :)

Lizzy,Hardstikke bredankt weer voor het beantwoorden van vraagjes ;D
Toppie!! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door