Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maja
#466259
ik ben nu 5 weken bezig , ik heb langzaam opgebouwd ze krijgen nog steeds na een kippenek witte harde ontlasting ik geef elke dag een theelepeltje lijnzaadolie
krijgen 2x per week kippenek is dit misschien teveel ?
Laatst gewijzigd door maja op do 12 jan 2006, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#466261
maja schreef: ik ben nu 5 weken bezig , ik heb langzaam opgebouwd ze krijgen nog steeds na een kippenek witte harde ontlasting ik geef elke dag een theelepeltje lijnzaadolie
krijgen 2x per week kippenek is dit misschien teveel ?
Misschien moet je iets meer vlees erbij geven? :-\
Door Jolly
#466265
wat voer je voor de rest? want als je een kvv voert, dan zit daar ookal bot bij in en kan het dus best zijn dat de kippennekken voor jou hond net ff te veel aan bot zijn.
Door maja
#466278
ik voer smuldier compleet ,daar zit geen bot in
ik geef de kip altijd op de dag dat ik smuldier vlees enkelvoudig geef met groente
ik ga gewoon vlees bij de kippenek geven gaf nou smorgens vlees en savonds nek
Laatst gewijzigd door maja op do 12 jan 2006, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#466286
hier hebben ze zo nu en dan ook witte ontlasting en ze krijgen echt niet teveel aan bot. Maar ze hebben meestal normale ontlasting. DIe van jou altijd wit of alleen na de nekken?
Door maja
#466301
alleen na de nekken, ik ben voor de eerste keer op barfplaats weet nog niet goed hoe het werkt
duurt een beetje lang voor dat ik het snap
Door maja
#466302
nou normale ontlasting wil ik niet zeggen , meestal schaam ik me als ik dat drolletje ziet liggen
veelkleurig niet egaal zals bij brokken
Door herder_lover
#466304
zoals ik in mijn pb al schreef (maar wellicht ter commentaar van anderen) :

Veelkleurig komt door de KVV (dat voer je toch?) en waarschijnlijk verteert de ene hond bot anders dan de andere. En dan krijg je witte drollen. En ach ik kijk nooit naar hun achterlaatsels hoor. Het is eruit denk ik dan maar
Als het teveel wit wordt (te vaak) probeer dan eens iets anders dan de kippennekken. Dan zie je of het met ieder bot is of alleen met kippennek. Dus probeer anders een keer een kipvleugeltje. Houdt de ene kant goed vast (knip op de bochten even het bot in met een wildschaar) en laat de hond aan de andere kant kluiven.. Kan je gelijk goed zien of er goed gekauwd wordt, of het bot goed gemalen wordt.
Door maja
#466315
ja ik denk dat het door de kvv komt hadden ze voorheen nooit, kippevleugels geef ik ook hoor om en om en dan hebben ze het ook ander bot heb ik nog niet geprobeerd omdat ik nog maar pas begonnen ben
maar ze zijn heel vrolijk en veel speelser als normaal
dat viel me al heel snel op
ben blij dat ik van de brokken af ben
Laatst gewijzigd door maja op do 12 jan 2006, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#466368
Heb je enig idee hoeveel procent vleesbot je voert op het totaal aan voeding in bijv. 1 week? Misschien geef je gewoon wel teveel bot ten opzichte van vlees!

Op zich geen ramp hoor, witte ontlasting. Is het wit als de hond het uitpoept of is het vooral wit een dag erna? Waarom schaam je je voor witte ontlasting trouwens?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door