Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#465709
Ik probeer ze te laten wennen aan grotere stukken zodat ze hun tanden moeten gebruiken maar het is 1 doffe elende. Gizmo spuugd alles uit en wil daarna niet meer eten.. Hapklare brokken slikt hij in 1 keer doot.
Voor pebbles moet ik het nog in hap klare brokken maken en ook zei vreet het eingelijk zo op....
Ik wil niet terug naar geheel gemalen maar dit is alleen maar strijd......
Door tieneke
#465768
Ze zijn het niet gewend,je moet gewoon wat geduld hebben denk ik.
Onze vorige Leo kreeg pas op latere leeftijd rauw vlees en vond het maar eng van die grote brokken vlees.
De nollebakmonsters zijn volledig op rauw grootgebracht en ze kijken niet op of om bij een zeer grote lap pens of bijv runderstrot,hoe groter des te beter voor hen.
Zou het voorlopig kleiner geven en beetje bij beetje smokkelen tot ze het wel groot eten.
Door judith1967
#465797
Eerst wat kleiner snijden en dan steeds wat groter laten ,zou dat mss werken bij ze??


Of mss neerzetten,niet opeten dan weer weghalen en dan later nog eens neerzetten??
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 11 jan 2006, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#465809
mijn pyr is gewend vanaf pup af aan te barfen, maar ook voor hem moet ik bepaalde dingen nog snijden, malen enz.
hij eet t anders niet, maar met geduld nu sommige dingen wel.

gewoon klein beginnen en steeds groter ;)
Door Jojo
#466398
Omdattie voornamelijk kvv gewend is heeft Joey ook problemen met grote stukken. Dat wordt standaart kotsen, en niet 1, niet 2 of 3 maar wel 4 keer tot aan de ochtend ::) Hij eet het wel netjes steeds weer op ;D
Dus, geef ik toch maar kleinere stukken omdat ik (iig. voorlopig) toch kvv erbij wil blijven voeren.
Maar jij zou het wel langzaam kunnen opbouwen als je toch geen kvv meer wilt voeren. Misschien per week of 2 weken de stukjes steeds wat groter snijden/hakken dan wel zagen ;D
Laatst gewijzigd door Jojo op do 12 jan 2006, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#466411
Ik heb hier 1 hond die vertikt het om grote stukken te eten,alleen penslappen kauwt ze.Daar sla ik nog steeds de kippepoten voor fijn.Maar toch stiekum steeds iets grotere stukken geven.ze doet er alleen wat langer over,dus geef ik haar apart d'r eten.

Tineke
Door Bullekes
#466801
Jojo schreef: Omdattie voornamelijk kvv gewend is heeft Joey ook problemen met grote stukken. Dat wordt standaart kotsen, en niet 1, niet 2 of 3 maar wel 4 keer tot aan de ochtend ::) Hij eet het wel netjes steeds weer op ;D
Dus, geef ik toch maar kleinere stukken omdat ik (iig. voorlopig) toch kvv erbij wil blijven voeren.
Maar jij zou het wel langzaam kunnen opbouwen als je toch geen kvv meer wilt voeren. Misschien per week of 2 weken de stukjes steeds wat groter snijden/hakken dan wel zagen ;D
Gizmo kost het uit en loopt naar zijn mand ;D hihihi
Ze hebben deze week wel halve kippenvleugels gegeten zonder dat ik ze kapot hoefde te slaan goed he ben beetje trots ;D
Door Dtje
#466887
Bullekes schreef: Gizmo kost het uit en loopt naar zijn mand ;D hihihi
Ze hebben deze week wel halve kippenvleugels gegeten zonder dat ik ze kapot hoefde te slaan goed he ben beetje trots ;D
Precies komt wel goed. Gewoon heeeel langzaam opbouwen. En vergeet niet dat fijn gemalen Barf nog altijd beter is dan brok.
Door Bullekes
#466999
Mien schreef: Precies komt wel goed. Gewoon heeeel langzaam opbouwen. En vergeet niet dat fijn gemalen Barf nog altijd beter is dan brok.
ja dat klopt... Onze pebbles is nu al namelijk 2 weken jeukvrij Afbeelding
Door Lizzy
#467028
Gefeliciteerd met het resultaat van Pebbles!!! Goeeeed! Maar als je hond het niet in grote brokken eet, dan maak je het toch gewoon kleiner? Het is geen drama hoor. En die stukjes zijn altijd toch nog groter als gemalen vlees?!
Door Bullekes
#467063
Lizzy schreef: Gefeliciteerd met het resultaat van Pebbles!!! Goeeeed! Maar als je hond het niet in grote brokken eet, dan maak je het toch gewoon kleiner? Het is geen drama hoor. En die stukjes zijn altijd toch nog groter als gemalen vlees?!
Jep groter dan gemalen vlees.. ;D
Door Bullekes
#467065
vraagje gebruiken jullie honden de poten bij het eten voor bijvoorbeeld scheuren of vast houden???

Gizmo en pebbles doen dit beide namelijk niet. Waardoor ze het vlees dus ook niet klein kunnen krijgen dacht ik zo ::)
Door Filou
#467092
Filou deed/doet dat eigenlijk nog altijd niet. Ik geef hem het commando "lig", en denk dan, zo leert ie het wel... maar neen... we houden dat stuk vlees gewoon tegen de grond... ::)

Grotere stukken en kippevleugels hou ik wel effe vast als ik zie dat hij er moeite mee heeft. :)

Maar!!! Gisteren heeft hij het wel een heel klein beetje vastgehouden!! Joepie... vooruitgang... hihi... :D
Laatst gewijzigd door Filou op vr 13 jan 2006, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door