Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#464431
had ik net een keurige lijst getypt (15 minuten mee bezig geweest ofzo), valt de stroom uit! Grrr, dus nu (3 uur later) maar ff nog eens, maar dan wat minder uitgebreid. Hopelijk begrijpen jullie het ;D

Dara, 3 jaar, Terv. herder, 20 kilo:
In een week:
  • [0]vlees met bot (kippenstukken, geitenvlees, lamsbout) 1200 gram
    [0]groentenmix 420 gram
    [0]vis (mn blik) 340 gram (door groentenmix heen)
    [0] vlees 800 gram (koop je hier compleet, is allerelei verse vleessoorten gemalen en ook met een beetje gemalen bot erdoor)
    [0] orgaan (geitentong en runderlever) 400 gram
    [0] toevoegingen (maisolie, sesamzaad, gemalen pompoenpitten, eischaalpoeder)
    [0] 2 eieren
Saiko, 10 weken, 9 kilo, Mech. herder
  • [0] vlees met bot (geitenvlees, lamsbouten, kippendelen) 1725 gram
    [0] groentenmix 750 gram
    [0] vis (mn blik) 460 gram (door de groentenmix heen)
    [0] vlees (zie Dara) 1075 gram
    [0] orgaan (zie Dara) 400 gram
    [0] toevoegingen (zie Dara)
    [0] 2 eieren
daarnaast beloningkoekjes gemaakt van gedroogde runderlever en biefstuk en rosbief.
De groentenmix bestaat uit o.a. taughe, alfalfa, aubergine, peterselie, knoflook, basilicum, selderijblad, paksoi, soepgroentenpakket (met wat kool, wat blad, wortel, broccoli, zonder prei en ui), bieten, bataat en pompoen.
Laatst gewijzigd door herder_lover op di 10 jan 2006, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#464516
Volgens mij heb je de percentages ook uitgerekend. Of niet? Zo niet: doe ik het wel even voor je!

Weet je niet welke vleessoorten dat zijn, die ze gebruiken?

Ik zie bij toevoegingen staan maisolie. Mag ik vragen waarom je dat voert?

Groentemix ziet er ook prima uit! Sommige honden reageren overigens niet goed op aubergine, maar ik ga er vanuit dat jou honden er wel goed op reageren!
Door herder_lover
#464529
ik heb nog geen percentages uitgerekend. En ik merk geen problemen met de aubergine hoor :)

En dat vlees: dat is van alles: rundvlees, biefstuk, lamsshoarma (zonder kruiden), kip, gemalen kippepoten en nekken, ook vleeswaren die over zijn. Hier verkopen ze dat als hondenvoer in grote bakken (ongeveer 1,2 kilo voor nog geen 2 gulden). Het is niet ideaal, en ga het ook neit altijd voeren, maar soms is er weinig ander vlees dan geit en kip. Vandaar. Ik heb nu ook weer smuldier in mijn vriezer liggen (die was ook op hier in de supermarkten ;))

oja, maisolie, dat had ik ergens gelezen. Soms ook olijfolie. Visolie heb ik hier nergens kunnen vinden en ook geen lijnzaadolie ofzo....
Laatst gewijzigd door herder_lover op di 10 jan 2006, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#464551
Qua percentages kom ik op het volgende uit:

Dara:
38% vleesbot
13,3% groente
36% vlees+vis
12,65% orgaanvlees

Saiko:
39% vleesbot
17% groente
34,8% vlees+vis
9% orgaanvlees

Kan niet echt zeggen dat ik verrukt ben over dat vleesmengels... Maar ja goed, ik snap dat je beperkt bent! Ik zou zelf Saiko ietsjes meer bot geven. Zo kun je hem dan iets minder van dat vleesmengel geven. Ik zou het ophogen naar 50% (wel tenminste 50% vlees aan de botten). Ik zou trouwens het percentage orgaanvlees voor Saiko verhogen met tenminste 5%. Hij heeft nu echt wel orgaanvlees nodig, nu hij in de groei is en 400 gram is voor hem dus wat weinig. Je zou een paar % minder groente en minder vlees kunnen geven en dan iets meer orgaan.
Door herder_lover
#464647
en dan zou ik hem meer kip kunnen geven? Want dat is hier goed verkrijgbaar. Ook ben ik hem aan het wennen aan vis (vers en dus met graat enzo). Lever luste hij tot voorheen niet echt graag, maar runderlever ging er gister wel goed in. Orgaan bestaat uit geitentong, rundertong en runderlever. Oja, pens hebben ze hier ook, welliswaar helemaal schoon en in kleine stukken gesneden.

Ga nog op zoek naar eendagskuikens ofzo...

Ipv dat vleesmengsel, kan ik wel biefstuk of rosbief geven, maar dat is vrij mager? Kopvlees kennen ze hier niet. Aan vleesbot is ook moeilijk te komen, behalve dus kip (heel en in stukken), geit (zijn wel vrij harde botten, maar geeft nog geen problemen), lamsbout (veel vlees, weinig bot). Konijn is er wel, maar prijzig. Vis kan ik gratis krijgen, dus dat moet hij wel gaan eten ;D

ribben enzo kennen ze hier niet, of dan alleen de spare -ribs en volgens mij is dat varken. Hier hebben ze verder wel kalkoen (is volgens mij ook vrij hard), eend (zonder bot).
Laatst gewijzigd door herder_lover op di 10 jan 2006, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#464716
Kalkoen en eend is ook goed om te geven,alleen wel de kalkoennekken/vleugels etc malen,is nogal scherp.
Als ze eend verkopen zonder bot moet het toch ook verkrijgbaar zijn met?
Of eendennekken.
Eend zijn ze hier gek op.
Door Lizzy
#464760
Het zou natuurlijk nog fraaier zijn als je qua bot iets anders kan geven. Een ander diersoort als dat je al geeft!
Door Atilla
#464762
Eendagskuikens kan je kopen bij ranzijn tuin en dier.
Ik weet niet of je die in de buurt hebt, anders kan je daar ook kijken. Pens verkopen ze daar ook in grote stukken.

groetjes Sandra
Door herder_lover
#464820
[quote="Atilla"]
Eendagskuikens kan je kopen bij ranzijn tuin en dier.
Ik weet niet of je die in de buurt hebt, anders kan je daar ook kijken. Pens verkopen ze daar ook in grote stukken.

groetjes Sandra
[/quote]nee, ik woon nl op Curaçao 8)
Door herder_lover
#464824
tieneke schreef: Kalkoen en eend is ook goed om te geven,alleen wel de kalkoennekken/vleugels etc malen,is nogal scherp.
Als ze eend verkopen zonder bot moet het toch ook verkrijgbaar zijn met?
Of eendennekken.
Eend zijn ze hier gek op.
Nee ze hebben hier alleen eendfilet. Hier hebben ze geen poeliers enzo. Alleen supermarkten. Geen islamiet, geen poelier. Helaas :)
Ik heb wel kalkoendrumsticks en -karbonades gezien. Moet ik dan helemaal malen? Maar ik heb geen vleesmolen ofzo?
Het zou natuurlijk nog fraaier zijn als je qua bot iets anders kan geven. Een ander diersoort als dat je al geeft!
Ja dat zou mooi zijn :-\ Noem nog eens wat.... ze hebben hier weinig ben ik bang. Veel biefstukken enzo, maar voor de rest.....
Door tieneke
#465028
[quote="herder_lover"]
Nee ze hebben hier alleen eendfilet. Hier hebben ze geen poeliers enzo. Alleen supermarkten. Geen islamiet, geen poelier. Helaas :)
Ik heb wel kalkoendrumsticks en -karbonades gezien. Moet ik dan helemaal malen? Maar ik heb geen vleesmolen ofzo?
[/quote]
Kalkoenbot is gewoon te scherp en knetterhard om zo te geven,dus een molen is dan wel makkelijk ja.
Kun je bij de supermarkten niet vragen om ander vlees?
Je weet het natuurlijk nooit he?
Door tieneke
#465060
[quote="herder_lover"]
ik heb al wel gevraagd en ben nog op zoek naar een slachthuis hier ;D

Maar waar zou ik naar moeten vragen allemaal??
[/quote]
Naar alle soorten gevogelte:kip,kalkoen,eend,parelhoen,gans,duif,etc
Weet niet wat er allemaal te koop is bij jullie...
Alles van het rund:rundvlees,pens,lever,hart,strot,luchtpijp(snack)tong.
Geit,ribben,vlees,organen.
Schaap,vlees en pens en verdere organen
Lam,nek,ribben,vlees,pens en verdere organen.
Door herder_lover
#465117
tieneke schreef: Naar alle soorten gevogelte:kip,kalkoen,eend,parelhoen,gans,duif,etc
kip heb ik wel (hele kip, halve kip, stukken kip ;)) kalkoen tot nu toe alleen karbonades en vleugels/drumsticks. Rest nog niet gezien, ga ik informeren.

Alles van het rund:rundvlees,pens,lever,hart,strot,luchtpijp(snack)tong.
Rundvlees als in biefstuk, rosbief, riblappen, stoofvlees? Dat hebben ze hier wel veel! Pens tot nu toe alleen erg gewassen en gesneden (is voor de menselijke consumptie :-X) Lever heb ik sinds gister gekocht en vonden ze lekker :P Hart en strot nergens nog gezien, ga ik dus ook achteraan! Rundertong wel, maar vonden ze alleen te doen als de huid eraf was (Saiko dan, Dara kreeg het wel weg)
Geit,ribben,vlees,organen.
Schaap,vlees en pens en verdere organen
Lam,nek,ribben,vlees,pens en verdere organen.
Geitenvles met bot hebben ze wel, rest ga ik ook informeren. Thanks!
Door crutz
#465125
lever (kippe lever) vraten ze toen ze hier in t nest zaten,
werd echt (tot mijn en Umi's verbazing) op aangevallen door ze......is ie dus weer snel afgeleerd.....

maar idd, er is daar toch wel ergens een slachthuis te vinden... ???

kan je verder niet helpen, sorry........
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door