Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#464258
Ja hoor ons kneusje heeft het weer voor elkaar. Guido komt thuis, en Breezer springt in al z´n enthousiastme over de leuning van de bank op het laminaat. Glijd onderuit met z´n poot overdwars. ( woorden van Guido ) En nu loopt ie mank met z´n linker achterpoot. Heb de nageltjes nagekeken en heb lopen duwen en trekken aan de poot maar kan niks vinden. Hij geeft ook geen krimp. Heb hem nu maar ff een half tabletje Rimadyl gegeven, zodat hij zich wat meer kan ontspannen en de pijn verlicht.

Ik hoop maar dat het gewoon verdraaid is en niet gescheurde kruisbanden ofzo. Nou zou ik ook niet weten hoe ik dat moet herkennen hoor. Maar als het aanhoud dan gaan we eind van de week ff naar de dierenarts.
Door aaltje
#464334
janie heeft een kruisband blessure en die is op de traumeel gezet door de dierenarts.
Een kruisband blessure geeft ruimte in het kniegewricht, zo is het bij janie vastgesteld.
Door Breezer
#465044
Het gaat nu gelukkig ietsje beter. Hij kan er wel op lopen al is het half hinkend. Maar als hij staat dan laat ie hem wel boven de grond bungelen.

De halve rimadyl heb ik gegeven omdat ik het niet meer aan kon zien. Hij wist zich geen raad hoe te staan liggen of hangen. Kon goed merken dat het tabletje begon te werken. Want hij werd een stuk rustiger en kon tenminste fatsoenlijk gaan liggen.

Voor vannacht geef ik hem even niks kijken hoe dat gaat. Mocht hij heel erg draaien en woelen dan kan ik hem alsnog weer een halve geven.

Maar tot nu toe ziet het er naar uit dat hij een spier verrekt of gekneusd heeft.
Heb net weer zitten trekken en duwen, maar meneer knipperd niet eens met z´n ogen. Kneiter hard is ie voor zichzelf.

Zal morgen wel even vertellen hoe het gaat.
Door tieneke
#465090
Hij zal er ongetwijfeld goed last van hebben.
Morgen zal hij zeker stijf zijn,hou hem maar flink rustig de komende week ;)
Door Femke
#465140
misschien kan je morgen iets van traumeel scoren? Ik heb het altijd in huis, want je zult altijd zien dat de winkels anders dicht zijn als je het nodig hebt :-X

Laatst nog rauste Sunday - op zondag natuurlijk - onder een ijzeren hek door maar het was nét iets te laag waardoor hij keihard zijn rug stootte :'(

Heel veel sterkte met Breezer. Als hij morgen stijf is kun je ook proberen hem een beetje warm te houden met bijv een kruik of een hittepit-zak als je die in huis hebt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#465198
Als hij hem laat bungelen kan heel goed de kruisband verrekt of gescheurd zijn. Ik zou toch even naar een dierenarts. Als je dan te lang wacht kun je artrose krijgen.
Door Breezer
#465787
Nou ik denk dat het allemaal weer helemaal goed gaat komen. Ik probeer hem zoveel mogelijk rustig te houden, maar ik kan helaas niet voorkomen dat ie zelf op en van de bank springt. Gelukkig gaat dit tot nu toe nog goed, en als ik het zie dan help ik hem wel. Het eerste wat ik doe als ik nu binnen kom is als een gek naar de bank rennen en hem begroeten voordat hij zelf van de bank af springt.

Buiten hinkt ie nog een beetje, maar dat is natuurlijk oneffen terrein met al dat gras en blubber. En verder kan ie binnen alweer aardig spelen en als hij staat dan staat ie voor zover ik kan zien weer gewoon op alle vier z´n poten.

En natuurlijk ligt ie heel veel te luieren dus die rust komt wel goed.
Door Femke
#465998
Breezer schreef: Maar wat is traumeel eigenlijk? En wat doet het?
Traumeel is een homeopatisch middel bij kneuzingen enzo. Ook verrekkingen. Het is van de firma Heel

Toegepast bij


pijn door kneuzing, verrekking of verstuiking
bij spierpijn door overbelasting

Voordelen


werkt ontstekingsregulerend, vermindert de zwelling en is pijnstillend
één gel voor alle letsels
alleen natuurlijke bestanddelen, geen conserveringsmiddelen
geen beperkingen qua therapieduur


je hebt het in tabletten en druppels voor inwendig gebruik, en in gel voor uitwendig.
Door Breezer
#466104
Femke schreef: Traumeel is een homeopatisch middel bij kneuzingen enzo. Ook verrekkingen. Het is van de firma Heel

Toegepast bij


pijn door kneuzing, verrekking of verstuiking
bij spierpijn door overbelasting

Voordelen


werkt ontstekingsregulerend, vermindert de zwelling en is pijnstillend
één gel voor alle letsels
alleen natuurlijke bestanddelen, geen conserveringsmiddelen
geen beperkingen qua therapieduur


je hebt het in tabletten en druppels voor inwendig gebruik, en in gel voor uitwendig.
Thanks, dan gaan we dit maar gauw weer eens toevoegen aan de ehbo doos.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door