Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#464003
Hoop dat de titel een beetje past bij mijn vraag.
Nu Cairo de laatste x zo verstopt zat van geitenribben,durf ik hem voorlopig geen geitenribben meer te geven.hij krijgt cb en smuldier,weekends spie r of orgaanvlees gecombineerd(groente en eitje,yoghurt e.d)Maar krijgt hij nu zo te weinig calcium binnen of zit dat wel goed met de cb en smuldier.In allebei zit gemalen bot dacht ik.In cb zeker.
Door Audrina
#464074
In CB zit in alle varianten gemalen (kippen)bot, behalve in CB light dacht ik. In Smuldier zit alleen in de kipversie gemalen bot en in de andere varianten zit een calciumpreparaat.
Door Lizzy
#464191
Als je alleen het weekend dingen zonder bot geeft, dan denk ik dat hij genoeg calcium binnen krijgt. Maar je kunt ook andere botten als geitenribben geven, toch? Ik denk aan hele eend, parelhoen, konijn, fazant, etc. Ook weer eens wat anders als kip, kip en toch lekker zacht bot!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#464326
En als je het eitje met schil geeft krijgt hij ook weer wat binnen.
Door judith1967
#464394
Bedankt voor de antwoorden allemaal :)
Ik weet nu dat Cairo genoeg calcium binnenkrijgt.

ik heb nog evt kippenekkenen karkassen in mijn vriezertje liggen en daar ging het altijd goed mee.
wil wel weer bot geven,maar ik geef wel even een lap pens voor zijn tanden.


Trouwens eitje met schil,de schil moet natuurlijkook helemaal fijngemalen zijn??Rauw eitje krijgt ie zowiezo ook 2 x per week,dus doe ik nu de schil er ook bij
Door Lizzy
#464398
Ik vrees dat een eitje met schil niet echt helpt om het totaal aan calcium op te krikken. Want een ei bevat ook fosfor. Dus het fosfor uit het ei + de schil is samen volgens mij een prima 'compleet' hapje. Maar volgens mij blijft er geen calcium over van de eierschil om ook het fosfor uit vlees/orgaanvlees te balanceren.
Door judith1967
#464412
[quote="Lizzy"]
Ik vrees dat een eitje met schil niet echt helpt om het totaal aan calcium op te krikken. Want een ei bevat ook fosfor. Dus het fosfor uit het ei + de schil is samen volgens mij een prima 'compleet' hapje. Maar volgens mij blijft er geen calcium over van de eierschil om ook het fosfor uit vlees/orgaanvlees te balanceren.
[/quote]

Oke bedankt,nou dan toch maar de kippenekjes/karkas gaan geven.
Nou heel fazant,parelhoen hebben ze niet op de markt bij ons.
Toevallig wel op de markt wel een heel konijn zien liggen,dus dat kan ik zo in zijn geheel geven??Dus niet in stukken snijden,maar dat is toch wel erg veel qua gewicht dan voor hem.??

Sorry,hoor ,maar ik vind het toch wel erg eng om weer bot te geven,nouja het zal best wel meevallen,maar even die stap nemen om hem weer bot te geven,dat vind ik weer even eng.Alhouwel je zegt dat het zacht bot is dus dan moet het goed gaan,lijkt mij.
Twijfel,en onzekerheid voel ik nu allemaal in mij opkomen :-[
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 10 jan 2006, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#464414
judith1967 schreef: Oke bedankt,nou dan toch maar de kippenekjes/karkas gaan geven.
Nou heel fazant,parelhoen hebben ze niet op de markt bij ons.
Jammer. Heb je een Lidl in de buurt? Die verkopen regelmatig hele eenden!
Toevallig wel op de markt wel een heel konijn zien liggen,dus dat kan ik zo in zijn geheel geven??Dus niet in stukken snijden,maar dat is toch wel erg veel qua gewicht dan voor hem.??
Je moet het konijn wel in porties verdelen ja.
Sorry,hoor ,maar ik vind het toch wel erg eng om weer bot te geven,nouja het zal best wel meevallen,maar even die stap nemen om hem weer bot te geven,dat vind ik weer even eng.Alhouwel je zegt dat het zacht bot is dus dan moet het goed gaan,lijkt mij.
Twijfel,en onzekerheid voel ik nu allemaal in mij opkomen :-[
Het overkomt ons bijna allemaal wel eens dat een van onze honden niet goed kan poepen omdat de ontlasting te hard is. En dat is heel vervelend, maar je krijgt vanzelf weer voldoende vertrouwen als het 10 keer prima gegaan is!
Door judith1967
#464430
[quote="Lizzy"]
Jammer. Heb je een Lidl in de buurt? Die verkopen regelmatig hele eenden!


Nee,niet echt,zou de aldi ze ook verkopen ,weet je dat mss?

Je moet het konijn wel in porties verdelen ja.
Oke, weet ik dat,
Ga ik toch zaterdag kijken en dan geef ik het zondag ,eerst pens en dan s;avonds konijn.

Het overkomt ons bijna allemaal wel eens dat een van onze honden niet goed kan poepen omdat de ontlasting te hard is. En dat is heel vervelend, maar je krijgt vanzelf weer voldoende vertrouwen als het 10 keer prima gegaan is!
[/quote]

Ja,ik ga het ook gewoon weer proberen,vooral als het zacht bot is dan moet het goed gaan.
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 10 jan 2006, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door