Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#463580
De bedoeling was dat ik wat meer zou gaan zelf-samenstellen, alleen nu sabboteert Beau de boel. Ik heb van alles al mee naar huis gebracht; zalmkop, fazantebout, eendebout, kwartels etc.. Beau vindt het heerlijk, totdat meneer er echt moeite voor moet doen om de botten te kauwen. Dan laat hij het gewoon liggen, ook al heeft hij nog zo'n honger. Als ik dan vervolgens bv de kwartels plat sla met de hamer en daarna in de keukenmachine vermaak tot pate, vindt hij het helemaal geweldig! Zijn bak is in een mum leeg. Hij heeft ook niks aan z'n gebit, want hij eet gemakkelijk een lamsnek of kippenpoot op.
Waarschijnlijk verwen ik hem teveel door van de producten telkens pate te maken, maar dan eet hij het tenminste.

Heeft iemand misschien suggesties hoe ik ervoor kan zorgen dat hij de vleesbotten uiteindelijk wel gaat eten?
Door Lizzy
#463587
tigger schreef: De bedoeling was dat ik wat meer zou gaan zelf-samenstellen, alleen nu sabboteert Beau de boel. Ik heb van alles al mee naar huis gebracht; zalmkop, fazantebout, eendebout, kwartels etc.. Beau vindt het heerlijk, totdat meneer er echt moeite voor moet doen om de botten te kauwen. Dan laat hij het gewoon liggen, ook al heeft hij nog zo'n honger. Als ik dan vervolgens bv de kwartels plat sla met de hamer en daarna in de keukenmachine vermaak tot pate, vindt hij het helemaal geweldig! Zijn bak is in een mum leeg. Hij heeft ook niks aan z'n gebit, want hij eet gemakkelijk een lamsnek of kippenpoot op.
Waarschijnlijk verwen ik hem teveel door van de producten telkens pate te maken, maar dan eet hij het tenminste.

Heeft iemand misschien suggesties hoe ik ervoor kan zorgen dat hij de vleesbotten uiteindelijk wel gaat eten?
Ja. Plathameren, geven, niet eten, wegnemen en volgende maaltijd weer aanbieden. Desnoods 24 uur vasten! Dat zal hem leren ;D!
Door tigger
#463600
Lizzy schreef: Ja. Plathameren, geven, niet eten, wegnemen en volgende maaltijd weer aanbieden. Desnoods 24 uur vasten! Dat zal hem leren ;D!
Hahahaha; de harde leerschool dus ;D.
Door Ster
#463643
Ja, hier ook zo'n moeilijkdoener. Maar ik laat btje bij btje de stukken groter en idd als hij het niet eet, dan maar zonder naar bed. Is nog niet voorgekomen hoor, hij kijkt wel uit. Laatst stond hij drie kwartier :o te doen over een halve kip, maar alles netjes zelf gedaan. Gewoon doorzetten!
Door Lizzy
#463649
Nou ja, het is dus niet zo dat hij de smaak niet te nassen vindt.... toch? Ik bedoel, mijn Pinkel staat echt vol walging een makreel weg te werken. Omdat ze zoveel concurrentie heeft eet ze 'm uiteindelijk op, om het vervolgens 20 minuten later uit te braken. Ik ga haar dus niet meer lastig vallen met voedingsmiddelen die ze gewoon echt zoooo vies vindt. Maar volgens mij is dit een gevalletje "lust het wel, maar het eet zo lastig" en daar zou ik persoonlijk niet intrappen. Ik wil best een beetje helpen met de botjes, maar er zijn grenzen ;D
Door Ster
#463661
Lizzy schreef: Nou ja, het is dus niet zo dat hij de smaak niet te nassen vindt.... toch?
Nou nee hoor, bij Boef iig niet. Hij krijgt het op het balkon met de deur dicht, en gaat dan na een tijdje te hebben aangekloot staan piepen. *hulphulp* Dan doe ik de deur open en zeg, 'oh, ben je klaar, nou kom maar binnen dan!' Dan hoor ik hem denken 'klaar klaar? ben helemaal nog niet klaar, wil alleen maar hullup!' en hij druipt direct weer af naar zijn eten om het opnieuw te proberen. En zo gaat dat dan een tijdje door, maar hij laat uiteindelijk geen fliebertje vlees achter en likt zelfs de tegels nog af ;D Hij is gewoon een mietje, zo hond zo baasje ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#463679
tigger schreef: Hahahaha; de harde leerschool dus ;D.
Ja dat was ook het enige dat hier heeft geholpen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#463904
Hier wou mijn oudje ook niet eten als ze er moeite voor moest doen, en het niet zo naar binnen kan slurpen.

Ik heb eerst alles in stukje geknipt, en langzaam aan de stukken groter gemaakt.
En er vooral geen aandacht aangeschonken. Ik zet de bak neer en loop weg. Als ik er bij blijf staan om te kijken of ze het alsjeblieft wel opeet, gaat ze me staan aankijken met een blik van "help"!
Nu gaat het prima! Ze eet nu zelfs kipkarkassen en zalmkoppen.

Laast is ze erg ziek geweest en toen heeft ze een tijdje verdeeld over de dag kleine porties Carnibest gehad. Toen ze weer beter was begon het gemuts weer van voren af aan. Na 2 dagen in stukjes geknipt te hebben, barft ze nu weer heerlijk mee!
Door Borke
#463931
Borke is ook liever lui dan moe.
Zo'n geitenrib is wel errug veel werk als het een grote is.
Hij krijgt hem in zijn bench met de deur dicht en wij zitten te eten.
Dan zit hij hulpeloos even rond te kijken - 'ik vind kip makkerlijker' - wij negeren hem en ... hij gaat eten.

Als hij dingen echt niet lust dan hoeft hij het van mij niet te eten, maar ik bied het altijd 3x aan en 3x weigeren is 24 uur vasten.
Als hij het dan de 3e keer weigert dan geef ik hem na een half uur wel wat anders, want dan lust hij het echt niet.

Nieuwe dingen geef ik dus altijd 's ochtends, dan heeft hij voor mijn gevoel het meeste trek en is hij dus het meest gemotiveerd om iets nieuws te eten, zeker als we eerst een lange wandeling hebben gemaakt ;D

De harde leerschool, bij katten kan je het naar mijn mening niet riskeren want die gaan zo in hongerstaking, maar bij ;D een gezonde hond is het de beste methode
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door