Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#463858
Ik heb mischien een beetje raar verhaal.
Een paar weken geleden waren een aantal honden hier knap ziek, vooral Jazz was goed ziek, overgeven, diaree... echt niet goed dus, de laatste maaltijd voor dat ze zo ziek werd was Lamspens.... nu komt de clue, ze wil geen pens meer eten, terwijl ze de afgelopen tijd graag pens at. Ik heb de anderen maar de lamspens gegeven en voor haar runderpens, maar ook dat ging er maar mondjes maat en met lange tanden naar binnen. Vraag, zou ze een assosiatie hebben met het eten van pens en de daaropvolgende ziekten? lijk me sterk, maar wie weet, stranger things have happend?
Nu ben ik weer terug naar het kleinsnijden om ook maar wat weg te krijgen, gelukkig vreten de andere alsof hun leven ervan afhangt. ;D Ik ben benieuwd wat jullie hierover zeggen. ;)
Door Doedels
#463876
Bij mensen werkt het wel zo. Misschien heb je het zelf ook wel meegemaakt dat je iets hebt gegeten waar je ziek van bent geworden en jaren daarna nog gruwd van dat voedingsmiddel. Ik denk dat het een vrij primaire reactie is. Dus bij honden kan ik me goed voorstellen dat ze dezelfde associatie leggen. Ik hoop dat je haar weer aan de pens krijgt. Het is wel slim om met runderpens te beginnen.
Door evds
#463899
Wel een mooie reactie toch? Je eet iets (misschien giftig?) wordt ziek en direct is er die associatie. Zouden dieren in het wild die toegang hebben tot giftige planten en dieren niet juist daardoor overleven?

Ikzelf ben eens erug ziek geweest van stokbrood met blauw kaas :-X :-X jaren hoefde ik het niet meer. Omdat ik ook een drop-addict was wilde ik dezelfde techniek toepassen om van mijn drop-"verslaving" af te komen. Pond drop gekocht... hap hap hap hap hap hap etc. etc. .... werkte niet! Ik werd wel misselijk maar vond en vind het nog steeds lekker ..... :D
Door conleeuw
#463937
evds schreef: Wel een mooie reactie toch? Je eet iets (misschien giftig?) wordt ziek en direct is er die associatie. Zouden dieren in het wild die toegang hebben tot giftige planten en dieren niet juist daardoor overleven?

Ikzelf ben eens erug ziek geweest van stokbrood met blauw kaas :-X :-X jaren hoefde ik het niet meer. Omdat ik ook een drop-addict was wilde ik dezelfde techniek toepassen om van mijn drop-"verslaving" af te komen. Pond drop gekocht... hap hap hap hap hap hap etc. etc. .... werkte niet! Ik werd wel misselijk maar vond en vind het nog steeds lekker ..... :D
whahaha, twintig kilo zwaarder en maar drop vreten, maar never nooit niet van je verslaving af ;D
Gelukkig was er niets mis met de pens die zij heb gegeten, want alle honden hebben het gegeten, maar dat is zeker de laatste die zij heb gehad eer ze zo ziek werd, en ze was goed ziek, savonds tot 4 keer toe bloed gespuugd, dus het was goed raak, ik blijf runder pens aanbieden, ik denk dat ze uiteindelijk wel weer schapenpens zal eten hoor, maar voor nu bied ik het niet eens aan.
maar ik vindt het wel geinig, ik had er nooit zo over nagedacht dat honden ook zo'n reactie kunnen hebben, mijn zwager heeft ooit gevulde tomaten gegeten en voedselvergiftiging opgelopen, hij heeft heel lang geen tomaat kunnen eten, werd spontaan misselijk als hij ze maar rook, ook bij hem is het over gegaan ;D
Door Borke
#463949
Doedels schreef: Ik denk dat het een vrij primaire reactie is. Dus bij honden kan ik me goed voorstellen dat ze dezelfde associatie leggen.
En honden reageren primair en leren door associatie...

Ik heb het zelf als kind gehad en heb die associatie nu 40 jaar later nog steeds bij die zoutjes waar ik toen zo ziek van geweest ben.
#465653
Ooooh, bekend ;D
Als kind dus een keer goed ziek geweest na het eten van zurekool met worst (niet door, gewoon na).
Als ik wil weten of ik echt misselijk ben of meer groen zie van de honger hoef ik alleen maar aan zuurkool met worst te denken. Krijg ik dan honger -> gauw hapje eten. Wordt ik nog groener -> onder de wol met meneer Emmer ;D ;D ;D
Ik weet nog precies wanneer het was: Ard Schenk reed een super wereldrecord op de 10.000 m, de eerste keer onder de 15 minuten, en ik kon het niet zien want ik lag groen te wezen in me bedje ;D ;D
Kruimel Hulk 8)
Door tieneke
#465688
Zou best kunnen,heb toen ik een jaar of 11 was een leuke voedselvergiftiging opgelopen na het eten van bedorven bami rechtstreeks van de slager.
Het kwam er van boven net zo hard uit als van onderen...heb het zeer lange tijd niet meer gegeten :-X
#465785
Ik heb het eens gehad met rode kool met apeeltjes.Mijn moeder wilde dat ik het opat.Nou dat heeft ze geweten,kort na het eten van de rode kool met appeltjes kotste ik alles er weer uit.
Oja,ik heb het ook nooit meer gegeten,alleenvan de lucht al :-X

dus kan me wel er iets bij voorstellen van je hond.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 11 jan 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#465845
eigelijk wel grappig hoeveel mensen precies weten welke eten ze ziek van waren geworden, en hoe een hekel ze aan die voeding hadden, al was het maar tijdelijk ;D morgen vreten de honden weer pens, Jazz rund, de rest ook, dan volgende keer weer schaap, dan zien we wel weer of ze er dan trek in heb ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door