Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shifra en Sharel
#463629
Ik heb een vraagje betreft mijn ene hondje. Ze krijgen beiden Carnibest te eten, de eend en de kip versie.(heel af en toe een pensburger)
Nou vind ik dat Sharel best wel vaak op een dag haar ontlasting heeft, Shifra gewoon 1x op een dag, maar bij Sharel zeker bij iedere wandeling (plm 4x). Ze krijgt de carnibest vanaf pup tijd, ze word deze maand 2 jaar, maar het is altijd zo geweest. Haar ontlasting ziet er regelmatig wel goed uit, maar t komt ook wel eens voor, dat het minder goed eruit ziet. Moet ik hier mij druk om maken? Omdat Shifra gewoon 1x per dag dit heeft, en verwacht dit eigenlijk ook bij het geven van Carnibest.

Alvast bedankt voor een antwoord.
Gr.Rolanda
Door Lizzy
#463636
De ene hond is nooit met de andere hond te vergelijken. Misschien raar dat ik het zeg, maar er zijn mensen die 1 keer per 2 dagen naar toilet gaan en mensen die 3 keer per dag naar toilet gaan. En zo is het ook met honden.

Maar de ontlasting moet natuurlijk wel goed zijn. Kun je niet eens een andere smaak proberen om te kijken of de ontlasting daar beter op is? Of een ander merk?
Door Shifra en Sharel
#463667
Hai Lizzy,

Ik ben op de eend en kip versie terecht gekomen, omdat Shifra problemen had met jeuk en darmen, en met de Carnibest is dat helemaal goed gekomen. Ook heb ik wel eens een andere smaak geprobeert, de lam/rijst versie, maar dit moet ik ze niet iedere dag geven, want dan krijgen ze allebei problemen met hun darmen. Dus heel af en toe meng ik het bv met de eend ofzo.
Zo 1x in de week krijgen ze ieder een halve pensburger er doorheen en ze krijgen wekelijks een visje. Het eten is bij hun geen probleem, ze eten alles wat ik ze zal geven denk ik, alleen hun darmen zijn heel gevoelig. Ze is verder wel tierig en ik merk niet dat ze er last van heeft, alleen ik vind het gewoon zo vreemd.
Ze is nu 2 jaar, maar zolang ik haar heb vanaf pup dus, heeft ze dit, en dan vergelijk ik het met Shifra, vandaar...
Ze krijgen allebei hetzelfde te eten.
Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord.

Gr. Rolanda
Door Salty
#464015
Ik heb hier 2 franse bulletjes die allebei Carnibest krijgen.Maar Salty hoeft maar 2 keer per dag een grote boodschap en Ollie wel een keer of 4 dus het komt vaker voor .
Door tieneke
#464020
Hier poepen ze ook wel eens 3 keer per dag hoor ;)
Zolang het geen spuitfestijn is niet druk om maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door