Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#463590
Ik kom net bij de DA vandaan omdat Gitte Fedor in volle vaart omver heeft gelopen, nou ja gelopen, geraced is een beter woord >:(.
Fedor gilde het na de botsing uit, héél hard en het duurde heel lang (wel een minuut, al leek het wel een uur), hij bleef al die tijd als verstijfd liggen en ik was bang dat ie een poot had gebroken of iets uit de kom had, zijn gegil ging echt door merg en been :'(. Ik zit nu nog na te shaken achter m'n toetsenbord :o.
Nadat ik al z'n pootjes had gecontrolleerd door ze te bewegen heb ik Fedor op zijn pootjes gezet om te kijken of ie nog kon lopen. Hij liep heel voorzichtig en een beetje scheef (al piepend), maar wilde wel een lekkertje aannemen en opeten ::).
Toch voor de zekerheid hem laten onderzoeken door de DA en alles doet het gelukkig nog :). Waarschijnlijk krijgt ie morgen wel flink last van spierpijn en kneuzingen :-\.
Nu heb ik Fedor al 2x Bach rescure druppels gegeven en om het uur een tabletje Arnica D6 om de schade zoveel mogelijk te beperken.
(wat) Kan ik nog meer doen?
Door Jolly
#463601
in beweging laten laten blijven zodat de spieren niet vastraken misschien traumeel.
Enne niet doen alsof hij zielig is ;), dan krijg je zo'n zielig heddur van
Door conleeuw
#463603
jeetje dat was scrikken zeg, hier ook een soortgelijke ongelukje met Jazz en Dot toen Jazz nog een pup was, had Jazz wel een teentje gebroken, maar dat is goed genezen gelukkig, maar dat gegil herken ik. Mijn hemel, door merg en been, en mijn hart.... :o Gelukkig is het goed gekomen, en bij jou ook een beetje meevaller. Ik heb gewoon arnica gedaan..... of het echt heeft geholpen zal ik niet kunnen zeggen, maar ik had het idee dat ik iets goed deed, en het is vrij snel genezen met twee weken kon ze weer aardig lopen, volgens mij is dat wel snel. .
Success ermee. ;)
Door Lil
#463616
Schrikken zeg! Mijne jankt zo heel erg akelig als hij schrikt (heeft dan gelukkig geen pijn), blijkt een soort gevaar geroep naar de moeder te zijn of zo iets. Weet in ieder geval dat ik zoiets niet kan aanhoren. Als je merkt dat ergens een kneuzing is dan kun je ook altijd de zwelling en blauwe plekken koelen. En traumeel en trauma vetsem en aanverwante merken werken hier erg goed.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#463628
Ja, je schrikt je echt wezenloos :o.
Laten bewegen had ik ook al bedacht, en we doen nu niet alsof ie zielig is, maar toen ie zo lag te gillen moest ik hem toch echt wel geruststellen, toen was ie ook echt in paniek.
Maar het doet me goed te weten dat andere honden dit ook weleens doen, ik had zoiets nog nooit meegemaakt (gelukkig).
Door Lizzy
#463640
Ohhh bah.... Ja, ik weet helaas wel wat je bedoelt! Ik heb het gehad me Linga. En hoewel zij maar 2 seconde gilde, ben ik me helemaal klem geschrokken en kan ik me dus HEEL goed voorstellen hoe jij je gevoeld moet hebben.....! Het is daarna overigens gelukkig nooit meer gebeurd! (wel nog dagen met de stress in mijn lijf gelopen in het park). En nu is het andersom, dus Fedor neemt vast wel wraak als hij groot en sterk is ;D!

Maar goed, ik sluit me helemaal bij Jol aan. Blijven bewegen, Traumeel (Arnica is ook goed bij gebrek aan Traumeel) en vitamine C voor een paar dagen. Een lekker hoge dosering van zo'n 1000 mg (zal hij misschien van aan de dunne gaan).
Door conleeuw
#463645
Nitus schreef: Ja, je schrikt je echt wezenloos :o.
Laten bewegen had ik ook al bedacht, en we doen nu niet alsof ie zielig is, maar toen ie zo lag te gillen moest ik hem toch echt wel geruststellen, toen was ie ook echt in paniek.
Maar het doet me goed te weten dat andere honden dit ook weleens doen, ik had zoiets nog nooit meegemaakt (gelukkig).
Jazz heeft als jonge hond met het buiten hollen wel vaker zichzelf geblesseerd, niet ernstig, maar met een rot vaart door de bomen hollen en dan of een misstap of tegen iets op lopen, nou gillen dat is niet normaal. Ik heb nadat ik een paar keer het volledig aan mijn hart heb gekregen geleerd, laat haar gillen, we staan stil, zij gaat even liggen tot ze zelf opsta, meestal loopt ze dan een paar tellen nog voorzichtig of mank, en niet lang daarna gaat het hollen weer op volle toeren door. Gelukkig heb ze na de gebroken teen nouwelijks een blesure opgelopen die de volgende dag nog enig mankheid veroorzaakten. Ik check wel altijd als we thuis zijn of ik iets kan vinden, en verder heb ik arnica en ik smeer ook wel eens arnica gel op een schouder/poot als ik denk dat ze een smakkert heb gemaakt. ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#463653
Lizzy schreef: Ohhh bah.... Ja, ik weet helaas wel wat je bedoelt! Ik heb het gehad me Linga. En hoewel zij maar 2 seconde gilde, ben ik me helemaal klem geschrokken en kan ik me dus HEEL goed voorstellen hoe jij je gevoeld moet hebben.....! Het is daarna overigens gelukkig nooit meer gebeurd! (wel nog dagen met de stress in mijn lijf gelopen in het park).
Ah, heel herkenbaar dus.. eigenlijk wilde ik Gitte het liefst NOOIT meer met Fedor laten spelen tot ie groot is, maar dat kan natuurlijk niet, dus heb ik me toch maar over m'n angst heen gezet en Gitte bij Fedor in de tuin gelaten toen we terug waren van de DA. Stoer hè? ;) Ondertussen wel alles met argusogen in de gaten houdend ;).
En nu is het andersom, dus Fedor neemt vast wel wraak als hij groot en sterk is ;D!
Nou, dat mag ik hopen zeg!! Alhoewel, Nitus heeft haar het ook nooit afkunnen leren ::)...
Maar goed, ik sluit me helemaal bij Jol aan. Blijven bewegen, Traumeel (Arnica is ook goed bij gebrek aan Traumeel) en vitamine C voor een paar dagen. Een lekker hoge dosering van zo'n 1000 mg (zal hij misschien van aan de dunne gaan).
Die Vit C, waar is dat goed voor? :-\
Door Lizzy
#463690
Vitamine C versnelt/helpt de genezing van beschadigd weefsel.
Door bas rouge
#463731
Arme Fedor! Tja, dat lompe herken ik goed hoor. Barousse doet het nu nog wel eens met Rein. Hij is inmiddels volgroeid maar toch ziet het er heel naar uit en hij gilt ook. Ze loopt hem soms heel gericht in volle vaart ondersteboven, met andere bevriende reuen doet ze dat ook wel eens. Als ik het zie gebeuren roep ik haar terug maar een enkele keer ben ik er niet op bedacht.
Door K@rin
#463995
ooooooohhhhhhhhhhhh arme Fedor !!!
Dacht ie net zo lekker te kunnen rennen als met Bjuly en Sheddie ...............
Moet je toch een klein EdjeRaketje erbij nemen ;D
Ja je schrikt je te pletter !!! en ik vermoed, dat dat met Fedor ook zo is geweest (en ja ODH's zijn volgens mij zeer vocaal .............. ;) )
Het zal hem natuurlijk ook pijn gedaan hebben en daardoor schrok hij ook weer meer.
Ik zou hem ook gedoseerd in beweging houden, dan zie je snel genoeg of het minder wordt of eventueel erger ..........
Door Ine
#464113
Poehee, dat is schrikken, herkenbaar! ;)
Alle adviezen zijn gegeven, dus ik wens je alleen nog sterkte en hoop, dat Fedor het snel vergeten is en jij ook! :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#464209
Lizzy schreef: Vitamine C versnelt/helpt de genezing van beschadigd weefsel.
Oke, dat wist ik nog niet, bedankt :). De vit. C wordt zo meteen toegedient.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#464212
Bedankt allemaal voor het meeleven :-*. Met Fedor gaat het gelukkig goed :), en wijzelf zijn ook over de schrik heen ;D.
Lichamelijk heeft ie er zo te zien geen nadelige gevolgen aan overgehouden, wel is hij in de tuin wat meer schrikkerig als normaal, maar als we dan met hem gaan spelen komt hij daar weer overheen.

Gisteravond heeft ie bijna de hele avond liggen slapen en vandaag houden we hem ook zo rustig mogelijk. Ik ga nog even door met de rescueremedie en Arnica.

Kan hij door de Arnica meer gaan plassen trouwens?? :-\ Hij heeft gisteren namelijk 2x in huis geplast, terwijl hij kort daarvoor (half uurtje) ook al buiten had geplast.
Door margreet
#464290
Fijn hè honden ;)ze testen regelmatig je hartkleppen,scheelt je wel een onderzoek bij je huisarts :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door