Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#462438
Senna is zielig :'(
Gistermiddag heeft ze waarschijnlijk iets gegeten waar ze ziek van is geworden, want gisteravond wilde ze niet eten en om 20.30u braakte ze een berg gras met vieze stinkende bende uit. Daarna braakte ze om 22.00 en om 23.30 u nog een keer een beetje en vannacht om 2.00 kreeg ze er ook dunne ontlasting bij. Verder hoefde ze vannacht niet naar buiten, maar vanmorgen om 10.00 uur poepte ze weer erg dun en er zat een beetje bloed aan de haren van haar achterbenen... Ze is verder niet ziekig, ze wil wel spelen.
Ik heb haar sinds gistermiddag geen eten meer gegeven en alleen vanmorgen een klein beetje water. Iemand nog andere ideeen? Als het morgenochtend niet wat opgeknapt is, ga ik met haar naar de dierenarts.

Groetjes,

Fieke
Door Sennaruby
#462452
Nee, ik heb helemaal niks in huis.... Dat bloederige in de diarree vind ik wel een beetje eng. Heeft iemand anders dat ook wel eens meegemaakt?! Kan ik nog iets anders voor haar doen?!
Door conleeuw
#462488
vorig week waren hier ook een aantal ziek, Jazz heeft zelfs bloed gespuugd en gepoept, ik geloof als ze spuugen gewoon niets erin, ik laat water staan indien ze dorst hebben, maar ik laat alles even tot rust komen. Bij Jazz was het gelukkig met een dag of wat over, en toen heb ik wel eerst een beetje rijstwater en zelfgemaakte kippen Boullion., toen dat binnen bleef, opnieuw, tot zij mij gek maakten met zeuren om eten, toen heb ik haar gewoon eten gegeven ;)
Door Lizzy
#462491
Brutus had een tijdje geleden ook wat bloed in zijn ontlasting (diarree).... Maar ja, zoiets moet niet te erg worden natuurlijk! En ik zou de temperatuur even in de gaten houden. En morgen Okugest kopen! (van VSM. Te koop bij drogist).
Door ginny
#462501
er heerst op dit moment een virus waar al best wel veel honden last van hebben. de klachten zijn idd. diarree soms met bloed en spugen, hier had dora ook diarree met bloed, goed in de gaten gehouden omdat ze een pup is, maar na een paar dagen was ze weer helemaal beter, dus het kan ook zijn dat ze last heeft van het virus..

groetjes simone
Door Sennaruby
#462767
Ik heb helaas nog geen thermometer kunnen vinden, maar ze is vandaag wel redelijk levendig en speels, ze wil alleen absoluut niet eten. Ik heb haar nu 24 uur niets gegeven en net een beetje rijst voorgehouden, maar ze kijkt er niet eens naar... Ik zal morgen Okugest gaan halen en het nog even aanzien. Ik bel in ieder geval de dierenarts morgen maar even... Het lijkt mij inderdaad het beste om gewoon even geen eten te geven, alleen af en toe wat water. Daar heeft ze in ieder geval het minste van te lijden...

Groetjes en bedankt voor de info!

Fieke
Door Sennaruby
#462806
Morgen ga ik meteen okugest halen! Ik hoop dat het haar zal helpen. Hoelang kan een hond eigenlijk zonder eten?

Groetjes,

Fieke
Laatst gewijzigd door Sennaruby op zo 08 jan 2006, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sennaruby
#463439
Senna heeft nu twee pilletje okugest gehad en ze heeft ook alweer iets gegeten, rijst met een beetje runderbouillon erdoor en dat ging erin als koek en tot nu toe is het er ook nog in gebleven :D

Bedankt voor de steun en de goede adviezen! Ik hoop dat ze van nu af aan steeds beter gaat worden!
Door Sennaruby
#465396
Senna reageert super op de okugest! Ze heeft vandaag weer een keer goede ontlasting gehad en later weer wat dunner, maar er zit echt goede verbetering in!! Ik ben echt heel blij met jullie adviezen, anders was ik vast weer naar de dierenarts gerend en was ik vast weer afgescheept met ab... Die okugest houd ik erin!!

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#465460
Ja, dat Okugest is echt wereldspul! En niet alleen voor je hond maar ook voor jezelf! Hoort absoluut in je ehbo-tasje als je bijv. op vakantie gaat! Ik ben een keer echt heeeeeeeeeeel ziek geweest van een voedselvergiftiging en met de Okugest was ik opmerkelijk snel opgeknapt! Maar zelfs bij virusjes die op de darmen slaan, werkt het.
Door Femke
#465757
ja ik heb nu ook standaard okugest in huis. Zo kan ik heel slecht tegen chinees eten, ik ben er gék op maar het brak me altijd de hele avond en nacht op. Soms kon ik er niet eens van slapen.
Nu neem ik na de maaltijd 2 okugestjes en ik heb nergens meer last van ;)


En ik koop het eigenlijk voor de honden 8)
Door Femke
#465780
tieneke schreef: Ga ook eens kijken of het hier te koop is :-\
Lijkt me toch wel makkelijk als ik het in huis heb.
anders op je verlanglijstje tussen de drop en de pindakaas, als je weer bezoek krijgt uit nederland ;)
Door diana
#465902
moet je de dosering dan aan houden voor kinderen?
Boy weegd 35 kilo.
ik ga het morgen even halen
ik had altyd kindigest in huis vroeger .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door