Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#462512
ik vraag me af hoe jullie alles invriezen?
wij doen het per portie van 1 dag, maar wel de vleessoorten apart. :-\
maar we doen t in plastic zakjes en dat vind ik nu niet zo geweldig.
maar ja los is irritant en bakjes voor de hoeveelheden die wij hebben gaat niet echt.
dan kan alleen het spiervlees, de botten dus niet, want die wil ik niet klein hakken. :-\
Door Lizzy
#462513
Vlees wordt ingevroren in plastic zakjes per dag-portie. Groentemix is ingevroren in plastic bakjes. Orgaan is ingevoren in plastic zakjes per portie. Vleesbotten gaan los in de vriezer of in 1 grote zak. Ik hoor regelmatig "KLOIIIJJJGGGGG" en dat is dan Leo die een bonk aan elkaar gevroren vleesbotten op de grond knikkert om ze los van elkaar te krijgen ;D. Hele dieren gaan in de groene pendaalemmerzakken van de AH.

Wat is er mis met plastic zakjes (behalve dat het millieu onvriendelijk is)?
Door tieneke
#462523
Hier gaan de maaltijden ook per portie de vriezer in,is netjes afgewogen en een plastic zak eromheen.
Wel wat werk maar ik kan het dus zo pakken,laten ontdooien en geven ;)
Door Daisy75
#462551
Hier ligt ook alles netjes per porties verdeeld in diepvrieszakjes, ik vind het juist ideaal, vooral die diepvrieszakken van de lidl, die zijn sterk en vrij groot.
Door conleeuw
#462555
ik vries ook per portie in, in plastiek zakjes, maar zip lock zakjes, en probeer zoveel mogelijk zakjes opnieuw te gebruiken, lukt niet altijd, maar meestal wel
Door Daisy75
#462559
conleeuw schreef: ik vries ook per portie in, in plastiek zakjes, maar zip lock zakjes, en probeer zoveel mogelijk zakjes opnieuw te gebruiken, lukt niet altijd, maar meestal wel
Hihi nee lukt hier nooit, ik knip ze altijd open...
Door conleeuw
#462573
KayleighShanden schreef: Hihi nee lukt hier nooit, ik knip ze altijd open...
maar de zip lock zakjes hebben zo'n "ritssluitertje"die je op elkaar druk om hem dicht te doen en weer gewoon zo los kan trekken??? :o waarom knip je dan? schaar weg, en gewoon open doen dan kan je ze namelijk nog een keer gebruiken, de plastic is ook iets dikker dan de gemiddelde zakje, dus gaat ie ook makkerlijker een extra keertje of wat mee ;)
Door 202spots
#462579
Ondanks dat de zakjes gewassen worden, blijven er altijd bacterien achter, en helemaal met kip is het niet verstandig om opnieuw te gebruiken.
Er word aangeraden om ze niet meer dan 1 keer te gebruiken.

Alle groentmix gaat hier in bakjes voor 2 dagen bevroren, alle vlees gaat ook in plastic zakken, de hele grote botten gaan met platic wrap eromheen want ik vind blote botten in de vriezer toch wel uitdrogen.
Door Borke
#462586
Ik vries alles in in plastic zakjes per halve dagportie, ook de botten en de groentemix.
Voor de groentemix wil ik wegwerp plastic bakjes kopen, maar die heb ik nog niet gevonden, misschien eens zien dat ik de Makro kom en ze daar kan kopen?

Alle zakjes beschrijf ik met diepvriesstift met maand en jaar van invriezen en een aanduiding wat het is. Ik wil namelijk weten of het runderlever of lamslever is e.d., ik wil ook kunnen zien of het kipkarkassen of vleugeltjes zijn. Ik schrijf ook het gewicht erop, zo kan ik ongeveer in de gaten houden dat ik de juiste verhoudingen voer, want bijvoorbeeld ribben zijn niet altijd afgepast op 250 gram, wat voor Borke een halve dagportie is.

Het is misschien wat meer werk zo, maar de vriezer blijft overzichtelijk en ik weet goed wat ik voer.
Door ~Joke~
#462686
Bij mij gaat alles in dagporties in bakjes de vriezer in. Stickertje erop met wat erin zit en de datum. Ik heb verschillende formaten diepvriesdoosjes. In de grootste kan 600gr dat is een dagportie voor 3 honden. Groentemix gaat in ijsblokvormpjes. Als het is ingevroren kieper ik ze in een grote diepvrieszak.
Ik ben ook begonnen met diepvrieszakken voor vlees maar als ik 1 maal begon te rommelen in mijn vriezer dan pasten de pakketjes er ineens niet meer in :-X Met deze bakjes blijft het overzichtelijk
Door Daisy75
#462712
conleeuw schreef: maar de zip lock zakjes hebben zo'n "ritssluitertje"die je op elkaar druk om hem dicht te doen en weer gewoon zo los kan trekken??? :o waarom knip je dan? schaar weg, en gewoon open doen dan kan je ze namelijk nog een keer gebruiken, de plastic is ook iets dikker dan de gemiddelde zakje, dus gaat ie ook makkerlijker een extra keertje of wat mee ;)
ik weet het dank je, maar die lidl zakjes zijn dus ok zo dik en ik wil de zakjes geen 2 keer gebruiken, vind dat niet fris.
Ik knip na het ontdooien me zakjes open, mik het vlees in de etensbak, en klar weg zakje...al die viezigheid ga ik niet uitwassen whaha..snap je?
Door Daisy75
#462716
Joke Miedema schreef: Bij mij gaat alles in dagporties in bakjes de vriezer in. Stickertje erop met wat erin zit en de datum. Ik heb verschillende formaten diepvriesdoosjes. In de grootste kan 600gr dat is een dagportie voor 3 honden. Groentemix gaat in ijsblokvormpjes. Als het is ingevroren kieper ik ze in een grote diepvrieszak.
Ik ben ook begonnen met diepvrieszakken voor vlees maar als ik 1 maal begon te rommelen in mijn vriezer dan pasten de pakketjes er ineens niet meer in :-X Met deze bakjes blijft het overzichtelijk
ja bakjes is wel mooi, maar echt dat is hier niet te doen met die hoeveelheden die ik in de vriezer moet opslaan....
Door danielle1980
#462788
Lizzy schreef: Vlees wordt ingevroren in plastic zakjes per dag-portie. Groentemix is ingevroren in plastic bakjes. Orgaan is ingevoren in plastic zakjes per portie. Vleesbotten gaan los in de vriezer of in 1 grote zak. Ik hoor regelmatig "KLOIIIJJJGGGGG" en dat is dan Leo die een bonk aan elkaar gevroren vleesbotten op de grond knikkert om ze los van elkaar te krijgen ;D. Hele dieren gaan in de groene pendaalemmerzakken van de AH.

Wat is er mis met plastic zakjes (behalve dat het millieu onvriendelijk is)?
uh nou ja als je bedenkt dat ik dus zoveel vlees voor de honden moet doen en zoveel plastic zakjes is dat dus echt niet milieu vriendelijk. :-\
verder is op die manier de vriezer echt heel snel vol. :(
Door tieneke
#463174
KayleighShanden schreef: Hihi nee lukt hier nooit, ik knip ze altijd open...
Ja ik ook,komt door de knopen die erin zitten.
Door tieneke
#463179
danielle1980 schreef: uh nou ja als je bedenkt dat ik dus zoveel vlees voor de honden moet doen en zoveel plastic zakjes is dat dus echt niet milieu vriendelijk. :-\
verder is op die manier de vriezer echt heel snel vol. :(
Grotere stukken afwegen en invriezen?
Duurt wel langer voor het ontdooit is en je moet het weer wegen voor je het verdeelt....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door