Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#462489
nu weet ik dat je lamsribben mag geven, geit ook, maar die zijn af en toe harder toch?
nu mag je dus geen ribben van rund of schaap geven?
of begrijp ik t nu verkeerd en waarom niet dan, te hard?

en hoe weet je of ribben te hard zijn, wat is een graadmeter, hoe kun je dat testen?

ik heb nu bv best harde ribben en grote, normaal zijn ze klein uh misschien dus gezaagd hoor :-[
ik kan ze niet knippen de ribben, maar ben de honden stuk laten afkauwen en die kraken t wel. :-\

maar niet super goed te kraken geloof ik, maar ja ik kijk ook nooit hoe t andere gekraakt word, want ze spugen de verkeerde stukjes standaard uit en in de ontlasting zie ik nooit bot. :-\ :-[
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 08 jan 2006, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#462492
Ooit 1 keer keiharde lams of geitenribben gehad (ik weet niet eens wat het was) en die partij heb ik weggegooid. Ik denk dat het ribben waren van heel oud schaap of geit. En geloof me, koeienribben zijn snoeihard! Daar komt een hond niet eens doorheen. Mijn honden laten ze ook liggen. Brutus heeft 1 keer op zo'n koeienbot gebeten en was direct een halve kies kwijt.

Maar goed, botten die Leo (die is sterker als ik ;D) niet met een snoeischaar kan knippen, die geef ik niet. Maar ik heb een goed adres en heb dus nooit meer heel harde botten. En ik hoor de botten heus wel eens kraken hoor. Ja, het blijft bot!

Zoals jouw honden botten eten (harde stukken niet opeten) en niks in de ontlasting terug kunnen vinden: dan gaat het dus prima. Zelf heb ik dus echt al in geen maaaaanden ribben gehad waar ze stukjes niet van op-aten. Denk dat de botten die ik heb dus wel wat zachter zijn, maar goed, ze hebben hier jarenlang ook wel eens wat hardere botten gegeten en dat ging ook altijd prima.
#462506
ik zal eens kijken of we een snoeischaar hebben en of ik ze kan knippen.

ik heb nog nooit gedaan, omdat ik eerst ribben hier in alphen haalde en die man zelf slachte,
toen bij corine van cb gehaald.
nu heb ik dus botten die er anders uitzien en ook dikker zijn, die komen bij een ander adres vandaan. :-\
#462608
Lamsribben van CB gaan hier prima, geitenribben van het Islam Centrum ook.
Kalfsribben vind ik te hard en geef ik niet meer, ik vond bijna altijd de volgend ochtend wat botschilfers in de bench liggen die Borke had uitgebraakt. Runderribben begin ik niet aan.

Borke laat botten die veel te hard zijn gewoon liggen, dat is erg handig toen ik wel eens recreatiebotten had, maar tegenwooordig heb ik die niet meer, alleen maar mooie bevleesde botten ;D
#462662
ik heb mn broer met 3 verschillende scharen laten proberen, toen met een hakmes geslagen.
de ribben gaan echt niet kapot. :-\ :(

uh nu heb ik voor vanavond voor de zekerheid t vlees eraf gehaald en de ribben weggegooit.

maar toch bijt shane die ribben kapot. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 08 jan 2006, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#463182
danielle1980 schreef: ik heb mn broer met 3 verschillende scharen laten proberen, toen met een hakmes geslagen.
de ribben gaan echt niet kapot. :-\ :(

uh nu heb ik voor vanavond voor de zekerheid t vlees eraf gehaald en de ribben weggegooit.

maar toch bijt shane die ribben kapot. :-\
Dan zijn ze inderdaad aan de harde kant....zolang Shane er geen last van heeft zou ik ze gewoon geven.
#463381
tieneke schreef: Dan zijn ze inderdaad aan de harde kant....zolang Shane er geen last van heeft zou ik ze gewoon geven.
ik heb nog geen hele gegeven en ben bang dat er grote stukken splinter zullen zijn. :-\
nu had ik t vastgehouden, dan kan ie alleen kleine stukjes eten ervan. :P
#470642
vandaag weer een lading ribben geprobeerd.
alle 5 kon mama allemaal gewoon in 1 keer breken ??? :-\ 8)

ik denk dat de vorige ribben gewoon de grootste/hardste waren vd lam of van de andere lam waren (we hebben 2 ribbenkasten gekocht, dus 2 verschillende lammen ;D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 17 jan 2006, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door