Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ginny
#450504
hoi hoi

ik voer mijn pupje nog maar heel kort duck, eigenlijk twee dagen nu, maar wat me al wel opvalt is dat ze heel ander gedrag vertoont..normaal kreeg ze brokken van de fokker meegekregen, eukenuba..behhh, daar deed ze het helemaal niet goed op, diaree en darmontsteking, nu op duck, sinds gisterenavond, al betere ontlasting, maar wat een verademing, ipv 10 keer per dag poepen, nu nog maar ongeveer 4 keer..

maar wat echt opvalt is haar gedrag, eerst was het na het eten van haar brokken, dat ze helemaal hyper werd, net alsof ze een grote energiestoot ervan kreeg, net een stuiterbal, dat heeft ze nu helemaal niet meer, nu na het eten van haar duck, dreutelt ze wat rond en gaat daarna heerlijk voldaan slapen, ik ben echt heel verbaasd, dat ze zo snel al zo reageert op vlees, het is echt opvallend, tuurlijk is ze een ontdeugende pup, maar dat hypere gedrag is weg, heerlijk...

hebben jullie dit ook ervaren..ik denk dat doortje gevoelig is voor alle chemische toevoegingen in brokken, vandaar haar erge darmklachten en hypergedrag en nu op vlees helemaal goed....

groetjes simone
Door Elvira
#450521
Op een Engelse mailinglist voor goldens waren meerdere fokkers die ervaring hadden met hyperactieve honden op Eukanaba. Zodra ze op ander voer over gingen was het probleem opgelost.

Maar fijn dat het zoveel beter gaat. Mijn hond had ook diarree als pup en is hier ook van afgeraakt dankzij Duck. (en niet dankzij de dierenarts, die hier helemaal niet voor was).
Laatst gewijzigd door Elvira op vr 23 dec 2005, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#450743
Goh, hoe zou Binno dan zijn op brok? :-X ;D
Enkele jaren terug had ik Shiba, mijn labrador, op Eukanuba brok gezet en ben daar snel weer mee moeten stoppen omdat hij daar hypernerveus van werd, met een andere brok was het weer over.
Daar zullen al die toevoegingen zeker wel voor iets tussenzitten.
Hij is sowieso enorm opgeknapt (geen darmproblemen meer) sinds hij geen brok meer krijgt en ik heb de indruk dat ook ons maltezertje wat minder zenuwachtig geworden is, maar dat kan ook aan zijn leeftijd liggen.
Door ginny
#453437
het is nu niet zo dat ze heerlijk ligt te slapen de dag rond ;D, maar ze is nu een normale drukke pup, zeer ontdeugend..ik vond haar eerst zo gestressd zeg maar, zo overdadig druk, en merkte dus al snel het verschil toen ze geen brokken meer kreeg. als ik dan lees dat er meer honden op eukenuba zo hyper zijn denk ik helemaal, wat een bagger zeg.

groetjes simone
Door Birgit
#455781
Wat wij nu dus ongelooflijk vinden is zelfs het verschil in kvv !

Tos krijgt normaal Carnibest. Doet tie het erg goed op. Nu was mijn vriezer leeg, en ik dacht ik ga 's Smuldier proberen.
Gelijk de tweede dag merkte ik verschil bij Tos. Hij werd onrustig, ging snaaien, sliep meer en zo waren er nog wel wat verschillen.

Sinds eergisteren ligt er weer 100 kg Carnibest in de vriezer, en heeft Tos dat dus weer gegeten.

Alsof het tussen mijn oren zit ; Hij doet 't hier echt onwijs goed op.
Is tevreden, loopt niet steeds achter me aan te snaaien, is voldaan. En hij is zooo veel vrolijker.
Door Sas
#456531
Ik heb een labrador kruising mechelse herder... nerveus dus! Sinds hij CB krijgt is hij een stuk rustiger :) Ik sprak vandaag met iemand in het bos (degene die mij ook CB heeft aangeraden) en hij zij dat dat komt door alle koolhydraten die in brokken zitten... raar genoeg doet niemand in Nederland hier nog ondezoek naar?!
Zou een hoop mensen kosten van gedragstherapie kunnen besparen, als de theorie zou kloppen....
Door Truus
#456663
Ze zijn hier niet rustiger geworden en kunnen nog goed gek doen. Wel zijn ze evenwichtiger, zitten beter in hun vel zeg maar. Ze zijn tevreden.
Door tieneke
#456766
[quote="Birgit"]
Wat wij nu dus ongelooflijk vinden is zelfs het verschil in kvv !

Tos krijgt normaal Carnibest. Doet tie het erg goed op. Nu was mijn vriezer leeg, en ik dacht ik ga 's Smuldier proberen.
Gelijk de tweede dag merkte ik verschil bij Tos. Hij werd onrustig, ging snaaien, sliep meer en zo waren er nog wel wat verschillen.

Sinds eergisteren ligt er weer 100 kg Carnibest in de vriezer, en heeft Tos dat dus weer gegeten.

Alsof het tussen mijn oren zit ; Hij doet 't hier echt onwijs goed op.
Is tevreden, loopt niet steeds achter me aan te snaaien, is voldaan. En hij is zooo veel vrolijker.
[/quote]
Van Smuldier moet je inderdaad meer geven ;)
Dus op het einde van de rit ben je dan net zo duur uit als de Cb.
Door Birgit
#457731
[quote="tieneke"]
Van Smuldier moet je inderdaad meer geven ;)
Dus op het einde van de rit ben je dan net zo duur uit als de Cb.
[/quote]
Ja, dat wist ik ;D Van Carnibest gaf en geef ik Tos ongeveer 700 gram per dag, en van Smuldier ongeveer 1100 gram ! En dan nog de verschillen :o
Door Doedels
#462190
Ik heb het nest waar Hafan uitkwam vanaf dag 1 gevolgd. Ik heb zelf een puppentest gedaan en Hafan was voor mij de ideale pup. Toen we hem gingen ophalen bij de fokker kreeg hij vlak voordat hij weg ging nog wat jeukanuba. Vanaf dat moment is het een jaar lang een monster geweest. We zijn volledig uitgeput geraakt van hem. Achteraf snap ik niet hoe we het hebben volgehouden. Hij was extreem hyper, er was geen contact met hem te krijgen en hij was absoluut niet op te voeden. Niet zo gek. Hij kreeg in het begin 5x /dag een shot brokken en was de hele dag gestoord. Alleen snachts kwam hij tot rust in zijn bench. 's ochtends moest ik hem om 9 uur uit zijn bench schudden. Maar als hij eenmaal wakker was, was het weer een ramp. Hij is heel klein gebleven omdat hij de hele dag niet sliep.
Als ik dit zo opschijf zit het me nog steeds heel hoog. Jullie zouden Hafan nu moeten zien. Het is het hondje wat ik in de puppentest heb gezien. De eerste keer dat hij naar me kwispelde stond ik een potje te huilen. Gelukkig heeft hij ook een enorm herstel vermogen en knap hij nog steeds op. Hij heeft de hele avond liggen slapen. Nu heeft hij mijn pantoffel ontdekt, en hij laat hem liggen! ;) HOERA ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door