Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#461655
Ons Am. Staff meisje heeft wat problemen om 's morgens op gang te komen. Haar achterhand is fel verzwakt en dat uit zich door 's morgens, of na een lange rustpauze in de zetel, soms door haar achterhand te zakken. Haar achterpoten lijken dan dronken. Ook mankt ze dan aan haar linkervoorpoot. Ze krijgt al primeval arthrose gelatinaat, maar dit blijkt niet voldoende te zijn. Heeft er nog iemand een ideetje? Ze is 13 jaar en voor de rest gezond.
Door Lizzy
#461669
Ik denk dat je eerst de oorzaak moet weten voordat je dit goed kunt aanpakken. Een verzwakte achterhand kan duiden op spondylose maar ook op een hernia of degeneratieve myelopathie. Deze vragen om steeds andere behandelingen, middelen, etc. Ik zou dus proberen de oorzaak te onderzoeken en met o.a. homeopathie aan de slag gaan (al deze klachten vragen ook andere medicatie). Afhankelijk van het probleem kun je mogelijk ook met acupunctuur, fysiotherapie, manuele therapie, chiropractie, orthomanuele therapie, etc. nog een hoop aan d'r zwakke achterhand verbeteren! (en deze therapieen zijn geen van alle erg belastend voor haar!! Ook belangrijk).
Door chrisje
#461780
De DA wijt het aan ouderdom, arthrose. Nadat ze "los" is gekomen, verplaatst ze zich terug goed. Ze gaat ook nog elke dag haar wandelingetje mee maken. Op haar tempo het voetbalveld en het tennisveld rond ;D
De DA zou haar een cortisonenspuit geven zodat ze er weer eventjes tegen kan. maar ik dacht dat er misschien iets was, wat haar oude dag zou vergemakkelijken. Met ons vorig meisje ging ik ook naar een fysiotherapeut, Angie is in haar jonge jaren ook geweest, maar het is een hele rit waar ik haar geen plezier meer mee doe. maar als er niets anders op zit?
Door senadance
#461910
Lizzy schreef: Ik denk dat je eerst de oorzaak moet weten voordat je dit goed kunt aanpakken. Een verzwakte achterhand kan duiden op spondylose maar ook op een hernia of degeneratieve myelopathie. Deze vragen om steeds andere behandelingen, middelen, etc. Ik zou dus proberen de oorzaak te onderzoeken en met o.a. homeopathie aan de slag gaan (al deze klachten vragen ook andere medicatie). Afhankelijk van het probleem kun je mogelijk ook met acupunctuur, fysiotherapie, manuele therapie, chiropractie, orthomanuele therapie, etc. nog een hoop aan d'r zwakke achterhand verbeteren! (en deze therapieen zijn geen van alle erg belastend voor haar!! Ook belangrijk).
zeg Lizzy, Boy heeft ook een beetje slappe en zwakke achterhand hij wordt 10 jaar nu , vooral linksachter biebelt na het wandelen behoorlijk.(hij wandelt wel rustig nog drie tot 4 keer op een dag een hslf uur hoor dus ....
Maar mischien is zoiets in die vorm van behandeling ook nuttig voor hem ???
Laatst gewijzigd door senadance op za 07 jan 2006, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Slot
#461924
Ik kreeg voor onze Bulldog met spondylose de volgende oefening van de fysiotherapeute:

Ik moest op een bepaalde afstand balkjes neerleggen en stuk of 7 of meer en dan Borg erover heen laten lopen. Precies zoals ze dat met paarden doen.
De hond moet dan ook heel bewust zijn achterpoten gebruiken. Ik moest dat regelmatig oefenen om zijn achterhand te versterken.
Je kan van alles gebruiken. Bezemstelen bijvoorbeeld.
De afstand moet zo zijn dat hij steeds een poot tussen de balkjes zet maar ruim genoeg dat hij ook kan draven.

Misschien het proberen waard?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#461966
Onze oudste wordt ook slechter wat de achterhand aangaat. Na aanleiding van het topic van sylvia over Eden ga ik vandeweek Chica spiersupport geven van de Groene os. Zodra ik resultaten zie zal ik het hier wel melden.
Door chrisje
#464561
Angelique schreef: Onze oudste wordt ook slechter wat de achterhand aangaat. Na aanleiding van het topic van sylvia over Eden ga ik vandeweek Chica spiersupport geven van de Groene os. Zodra ik resultaten zie zal ik het hier wel melden.
Groene os is alleen in Nederland, klopt dat?
Door Femke
#465147
chrisje schreef: Groene os is alleen in Nederland, klopt dat?
als je op google zoekt vind je wel wat on line winkels die producten van de groene os verkopen, ik denk dat die ook wel in belgië leveren
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door