Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#461647
Bij jamie kan je in z'n ooghoeken soms z'n derde ooglid zien zitten. Nu werd me gister verteld dat dit kan komen door vitaminegebrek, en dat ik Jamie vitamine druppels over z'n eten moet doen en dat het dan zo over is??

Kan dit idd door vitaminegebrek ontstaan?? En hoe kan dat dan, hij eet CB Natuur (zelfs iets meer dan de ADH), daar hoort toch alles in de zitten?
En wat kan ik er aan doen, vitaminedruppels, of groentemixjes door z'n eten?????
Door Lizzy
#461672
Bij mijn weten is dit niet waar. En ja, alle vitamines zouden in het voer moeten zitten. Ik zou je absoluut AF willen raden om zelf te gaan zitten rommelen met vitamine preparaten. Een teveel aan vitamines kan namelijk rampzalige gevolgen hebben, vooral bij jonge honden! Natuurlijk kan het geen kwaad om hem wat extra groentemix te geven, af en toe eens een stukje fruit en bijv. eens een rauw/heel sardientje. Of een lekker vleesbotje. Niet dat het helpt, maar kwaad kan het niet. Maar ga echt alsjeblieft geen vitamines aan het versvlees toevoegen...

Ga even bij je DA lang en praat erover. Lees ook even in de bibliotheek van http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html (kies bibliotheek - ziekte info - oogaandoeningen).
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 07 jan 2006, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#461828
Nou, dat lijkt me echt onzin, bij sommige honden zie je het derde ooglid nou eenmaal beter als bij de ander, zeker als het ongepigmenteerd is (er zit dan geen bruin randje aan de kant van de oogbol.
Als honden gaan wisselen is het derde ooglid ook vaak goed zichtbaar en soms zelfs geirriteerd, sillecea d6 helpt daar goed tegen.
Door jeanne
#461881
uh, dan zouden alle bassets een vitaminegebrek hebben. ::)
bij sommige honden (ik zie het in de salon vaak bij malthezertjes) zie je het derde ooglid gewoon zitten.
als ie er verder geen last van heeft, niks aan doen hoor.
Heb zelfs twee hondenklantjes die een cherry-eye hebben, daar ploept het roze ooglid als een bolletje naar buiten. Het is niet mooi, maar hij heeft er geen last van.
Door K@rin
#462085
amber13 schreef: Bij jamie kan je in z'n ooghoeken soms z'n derde ooglid zien zitten. Nu werd me gister verteld dat dit kan komen door vitaminegebrek, groentemixjes door z'n eten?????
Dat is echt de grootste onzin, de ik ooit heb gehoord !!!

Een cherry-eye wil wel eens voorkomen door een verminderde weerstand (vaak bij het wisselen) .........
Gebruikersavatar
Door sylvia
#462367
Karin & Pyrs schreef: Dat is echt de grootste onzin, de ik ooit heb gehoord !!!

Een cherry-eye wil wel eens voorkomen door een verminderde weerstand (vaak bij het wisselen) .........
Soms het derde ooglid zien is geen kersenoog.

Ami's hebben vaak last van een kersenoog en inderdaad vaak met wisselen en niet omdat de weerstand dan minder is maar omdat het oog vaak met wisselen open gaat hangen wardoor er vuil in kan en het kliertje in het derde ooglid geiiriteerd raakt en opzwelt waardoor het kraakbeentje omklapt. Wandelaars van vandaag kunnen een joekel van een kersenoog zien bij één van mijn pups.
Door K@rin
#462407
sylvia schreef: Soms het derde ooglid zien is geen kersenoog.
Dat klopt !!
Ik heb alleen het Cherry-eye genoemd als voorbeeld, dat die WEL kan ontstaan tijdens het wisselen. Dit moet operatief gecorrigeerd worden.
Het 3e ooglid tonen is "gewoon" een schoonheidsfoutje waar je NIETS aan kunt doen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#462414
Karin & Pyrs schreef: Dat klopt !!
Ik heb alleen het Cherry-eye genoemd als voorbeeld, dat die WEL kan ontstaan tijdens het wisselen. Dit moet operatief gecorrigeerd worden.
Het 3e ooglid tonen is "gewoon" een schoonheidsfoutje waar je NIETS aan kunt doen.
Ja inderdaad ik wordt altijd een beetje zout van die DA's die je met een zalfje en masseren het bos in willen sturen ::)
Door amber13
#463372
Nou, aan de reacties te lezen valt het dus wel mee, gelukkig! Dat vitaminegebrek zat me toch niet lekker (of tenminste alleen al het idee daaraan). Gisteren zijn we op visite geweest bij m'n zus (die zelf kooikers fokt en shows loopt ed), en die heeft Jamie's ogen goed bekeken maar die zag er verder niks bijzonders aan. De ogen zijn af en toe wat vochtig, maar niet smerig.

Zulke enge dingen als dat ik via de link van de kliniek van Anjo Westerhuis zag, heeft Jamie gelukkig niet. (het enige waar Jamie lást van heeft is volgens mij z'n vrouwtje, die werkelijk om vanalles zich druk kan maken ::))
Door Doedels
#464049
amber13 schreef: (het enige waar Jamie lást van heeft is volgens mij z'n vrouwtje, die werkelijk om vanalles zich druk kan maken ::))
;D ;D Beter te voorzichtig en een keer navragen dan ergens te laat bij zijn, vind ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door