Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#461222
Ik heb nu dus dit menu:
DE OCHTEND
Maandag Smuldier Compleet (200 gram)
Dinsdag Smuldier Kip (200 gram)+ Groente (50 Gram)+ Ei
Woensdag Smuldier Compleet (200 gram)
Donderdag Smuldier Kip (200 gram) + Groente (50 gram)
Vrijdag Smuldier Compleet (200 gram)
Zaterdag Smuldier Kip (200 gram) + Groente (50 gram)+ Ei
Zondag Smuldier Compleet (200 gram)


DE AVOND:
Maandag Struisvogel (300 Gram)
Dinsdag Kippenvleugels (300 Gram)
Woensdag Hart of Pens (300 Gram)
Donderdag Rundervlees (300 Gram)
Vrijdag Vis + Yoghurt (300 Gram)
Zaterdag Hertvlees (300 Gram)
Zondag Kippenvleugels (300 Gram)

Maar omdat ik straks kompleet barf wil ben ik vast bezig met een ander opzetje dit wil ik over ongeveer 1 a 1 1/2 maand invoeren langzaam aan maar weet niet of ik zo goed zit en idee voor variatie of hoef ik niet zoveel te varieeren???
Ik hoor het graag zodat ik er al volop me bezig kan zijn :)
daarna wil ik dit dus in gaan voeren:
OCHTEND   
Maandag   Struisvogel (200 gram)
Dinsdag   Smuldier Kip + Groente + Ei   (200 gram)
Woensdag   Hart of Pens (200 gram)   
Donderdag   Hertvlees + Groente (200 gram)
Vrijdag   Rundvlees (200 gram)   
Zaterdag   Smuldier Kip + Groente + Ei   (200 gram)
Zondag   Hart of Pens(200 gram)   


DE AVOND:
Maandag Botvlees (300 Gram)
Dinsdag ……………..(300 Gram)
Woensdag Kippenvleugels(300 Gram)
Donderdag Vis + Yoghurt(300 Gram)
Vrijdag Botvlees(300 Gram)
Zaterdag ...................(300 Gram)
Zondag Kippenvleugels (300 Gram)

Voor de avond weet ik het dus nog niet helemaal. Ik wil wat meer botvlees in gaan voeren en nog wat andere soorten vlees. Moet nog gaan zoeken maar wil eigenlijk helemaal over op barf. en geen kvv er zitten namelijk nmog granen in smuldier compleet.
Door Bullekes
#461268
[quote="Jojo"]
Afbeelding Visje nog misschien?? En ribbetjes?? :D
[/quote]

ze mochten toch maar 1 keer vis in de week ???

ribbetjes ben ik nog niet aan kunnen komen ben nog opzoek :)
Door Jojo
#461273
Ow oeps, nu zie ik pas dat ze op donderdag al vis krijgen, dacht dat het er nog niet tussen stond.
Misschien nog wat organen, aangezien je stopt met kvv ;) Lever, nier :P
Door Bullekes
#461282
[quote="Jojo"]
Ow oeps, nu zie ik pas dat ze op donderdag al vis krijgen, dacht dat het er nog niet tussen stond.
Misschien nog wat organen, aangezien je stopt met kvv ;) Lever, nier :P
[/quote]

iets meer assortie in organen oke dat neem ik mee....
MAg ik vragen wat jou bulletje ongveer eet??? per dag in grammen
Door Jojo
#461287
[quote="Bullekes"]
iets meer assortie in organen oke dat neem ik mee....
MAg ik vragen wat jou bulletje ongveer eet??? per dag in grammen
[/quote]
Ja, dat mag ;D

Maar ik heb dat kleine bulletje van 10,5 kilo weet je nog, dus ik denk niet dat je daar wat aan hebt met je tientonner ;D ;D ;)
Door Bullekes
#461293
[quote="Jojo"]
Ja, dat mag ;D

Maar ik heb dat kleine bulletje van 10,5 kilo weet je nog, dus ik denk niet dat je daar wat aan hebt met je tientonner ;D ;D ;)
[/quote]

WOW das inderdaad veel minder :o Gizmo weegt nu namelijk 15.6 en pebbles 12.5 ;D tja dan denk ik dat het neits helpt
Door Jojo
#461319
Kijk gewoon even hoe ze het doen met die 500 gram per dag. Voor je teef zal het misschien wat veel zijn op den duur, maar ik had begrepen dat ze voorlopig nog even aan moesten komen, niet?
Verder, voor percentages bot, orgaan, spiervlees enz. zul je even moeten wachten op een reactie van een expert, wij barfen nl. part-time icm. carnibest dus ik doe niet aan berekeningen maar meer op gevoel, is niet zo belangrijk met die carnibest erbij, ik geef alleen geen organen er bij omdat die al genoeg vertegenwoordigd worden in de kvv ;)
Laatst gewijzigd door Jojo op vr 06 jan 2006, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bullekes
#461327
[quote="Jojo"]
Kijk gewoon even hoe ze het doen met die 500 gram per dag. Voor je teef zal het misschien wat veel zijn op den duur, maar ik had begrepen dat ze voorlopig nog even aan moesten komen, niet?
Verder, voor percentages bot, orgaan, spiervlees enz. zul je even moeten wachten op een reactie van een expert, wij barfen nl. part-time icm. carnibest dus ik doe niet aan berekeningen maar meer op gevoel, is niet zo belangrijk met die carnibest erbij, ik geef alleen geen organen er bij omdat die al genoeg vertegenwoordigd worden in de kvv ;)
[/quote]

Als het aan mijn meisie lag at ze 2 kilo vlees op een dag ;D Ik zla wachten op de experts maar geloof dat ze het te druk hebben in de bar hihihihi ;D
Door Lizzy
#461353
OK, dus dit wil je gaan geven:
OCHTEND
Maandag Struisvogel (200 gram)
Dinsdag Smuldier Kip + Groente + Ei (200 gram)
Woensdag Hart of Pens (200 gram)
Donderdag Hertvlees + Groente (200 gram)
Vrijdag Rundvlees (200 gram)
Zaterdag Smuldier Kip + Groente + Ei (200 gram)
Zondag Hart of Pens(200 gram)


DE AVOND:
Maandag Botvlees (300 Gram)
Dinsdag ……………..(300 Gram)
Woensdag Kippenvleugels(300 Gram)
Donderdag Vis + Yoghurt(300 Gram)
Vrijdag Botvlees(300 Gram)
Zaterdag ...................(300 Gram)
Zondag Kippenvleugels (300 Gram)

Voor de avond weet ik het dus nog niet helemaal. Ik wil wat meer botvlees in gaan voeren en nog wat andere soorten vlees. Moet nog gaan zoeken maar wil eigenlijk helemaal over op barf. en geen kvv er zitten namelijk nmog granen in smuldier compleet.
Ik tel 5 diersoorten die je wilt gaan voeren (kip, struisvogel, hert, rund, vis). Klopt dat? Op zich zijn 5 verschillende diersoorten prima. Alles wat je meer kunt scoren is natuurlijk mooi mee genomen.

Je percentages. Ik ben er vanuit gegaan dat waar staat "groentes" dat dat om 50 gram gaat. Is dat goed? Volgens mij zit in de Smuldier kip ook gemalen bot. Dat telt dus in feite ook als vleesbot, ook al is het gemalen. Struisvogel: is me niet duidelijk of daar nu wel of geen bot in zit. Ik ben uitgegaan van wel.

Kom je op:
63,1% vleesbot
10.5% orgaanvlees
3,9% groentes
3,9% diversen (ei en yoghurt)
18,4% spiervlees

Persoonlijk vind ik een percentage van 63% vleesbot teveel. Maar zoals ik al eerder schreef, ik ben uitgegaan dat de Smuldier kip ook kippenbot bevat en dat je struisvogel met bot voert. Als dat klopt: dan mag je wel wat minder vleesbot voeren. Ik vind het percentage orgaanvlees eerlijk gezegd redelijk laag en niet rot bedoelt, maar ook wat weinig afwisselend. Ik zou zeker pens voeren, maar ook hart en lever en nier, etc. Je percentage groentes is erg laag. Heb je daar bewust voor gekozen of heb ik een rekenfout gemaakt?
Door Bullekes
#461378
[quote="Lizzy"]
OK, dus dit wil je gaan geven:Ik tel 5 diersoorten die je wilt gaan voeren (kip, struisvogel, hert, rund, vis). Klopt dat? Op zich zijn 5 verschillende diersoorten prima. Alles wat je meer kunt scoren is natuurlijk mooi mee genomen.

Je percentages. Ik ben er vanuit gegaan dat waar staat "groentes" dat dat om 50 gram gaat. Is dat goed? Volgens mij zit in de Smuldier kip ook gemalen bot. Dat telt dus in feite ook als vleesbot, ook al is het gemalen. Struisvogel: is me niet duidelijk of daar nu wel of geen bot in zit. Ik ben uitgegaan van wel.

Kom je op:
63,1% vleesbot
10.5% orgaanvlees
3,9% groentes
3,9% diversen (ei en yoghurt)
18,4% spiervlees

Persoonlijk vind ik een percentage van 63% vleesbot teveel. Maar zoals ik al eerder schreef, ik ben uitgegaan dat de Smuldier kip ook kippenbot bevat en dat je struisvogel met bot voert. Als dat klopt: dan mag je wel wat minder vleesbot voeren. Ik vind het percentage orgaanvlees eerlijk gezegd redelijk laag en niet rot bedoelt, maar ook wat weinig afwisselend. Ik zou zeker pens voeren, maar ook hart en lever en nier, etc. Je percentage groentes is erg laag. Heb je daar bewust voor gekozen of heb ik een rekenfout gemaakt?


[/quote] de struisvogel is zonder bot of er in smuldier bot zit het staat er niet op vermeld...

Bewust voor minder groente ja want ze vinden er geen bal aan maar ben nog meer aan het proberen als het beter gaat ga ik ook meer voeren....

Ja ik ga meer afwisselen met orgaanvlees maar las net ok nog ergens dat de lever van rund niet moeten doen dus moet effe kijken of ik dat van een ander dier kan krijgen.. nieren kan ik wel aan komen..

Dus als ik nu 1 dag botvlees wegdoe en daar orgaanvlees van maak zit ik dan beter in de buurt. Ik heb hetzelf geprobeerd met rekenhulp maar vond het beetje moeilijk.....

En vind het niet rot hoor hoe je het beschrijft. :) Ik wil mijn honden geven wat ze verdienen en moeten krijgen. Want ze zijn nog steeds niet helemaal oke qua gewicht en poepen.. ga nog okugest halen want dat had je me aangeraden...

Zal binnenkort eens een nieuwe foto vna ze plaatsen
Door Lizzy
#461396
Bullekes schreef: de struisvogel is zonder bot of er in smuldier bot zit het staat er niet op vermeld...
OK, dus het percentage bot is lager, zonder struisvogelbot. Ik denk zelf dat Smuldier kip ook bot bevat. Maar je zou ze zekerheidshalve even kunnen bellen!
Bewust voor minder groente ja want ze vinden er geen bal aan maar ben nog meer aan het proberen als het beter gaat ga ik ook meer voeren....
;D, aha, je hebt honden getroffen die het niet moeten ;D. Vaak vinden ze het gecombineerd met pens of een blikje sardientjes wel lekker. Zou je nog kunnen proberen.
Ja ik ga meer afwisselen met orgaanvlees maar las net ok nog ergens dat de lever van rund niet moeten doen dus moet effe kijken of ik dat van een ander dier kan krijgen.. nieren kan ik wel aan komen..
Biologische runderlever kan wel. Er zijn trouwens zat mensen die gewone runderlever ook geven. Kan wel, maar ik zou dat zelf echt niet te vaak geven. Lever van kip en lam is vaak ook makkelijk te krijgen. Kip bij poelier en zelfs de supermarkt en lamslever bij de Islamitische slager. Nieren is ook prima. Lekker afwisselen!
Dus als ik nu 1 dag botvlees wegdoe en daar orgaanvlees van maak zit ik dan beter in de buurt. Ik heb hetzelf geprobeerd met rekenhulp maar vond het beetje moeilijk.....
Ja, of wat vleesbot minder en in die maaltijd nog een beetje orgaanvlees: kan ook. Lever laxeert namelijk best behoorlijk dus dat combineert vaak schitterend met een vleesbotje.
En vind het niet rot hoor hoe je het beschrijft. :) Ik wil mijn honden geven wat ze verdienen en moeten krijgen. Want ze zijn nog steeds niet helemaal oke qua gewicht en poepen.. ga nog okugest halen want dat had je me aangeraden...
Gelukkig!
Hebben ze diarree? Hoe lang nu al? En qua gewicht? Te mager? Is dat sinds het overschakelen?
Zal binnenkort eens een nieuwe foto vna ze plaatsen
Ja leuk!
Door Jojo
#461400
[quote="Bullekes"]
Want ze zijn nog steeds niet helemaal oke qua gewicht en poepen.. ga nog okugest halen want dat had je me aangeraden...

Zal binnenkort eens een nieuwe foto vna ze plaatsen
[/quote]
Hoe bedoel je met niet oke qua poepen?? Okugest geef je alleen als ze echt diarree hebben nl. of misselijk zijn enz.
Als de ontlasting gewoon nog niet zo stevig is als je zou verwachten kan het natuurlijk aan een -tig dingen liggen, bv. dat ze nog aan het ontgiften zijn, dat de samenstelling van je menu nog niet optimaal is voor ze (nog te weininig bot of te veel orgaanvlees bv.) of dat de darmflora nog niet helemaal optimaal is. Geef je ook al wat extra probiotica?? Dat kan iig. geen kwaad ;)
Door Bullekes
#461429
[quote="Lizzy"]
OK, dus het percentage bot is lager, zonder struisvogelbot. Ik denk zelf dat Smuldier kip ook bot bevat. Maar je zou ze zekerheidshalve even kunnen bellen! ;D, aha, je hebt honden getroffen die het niet moeten ;D. Vaak vinden ze het gecombineerd met pens of een blikje sardientjes wel lekker. Zou je nog kunnen proberen. Biologische runderlever kan wel. Er zijn trouwens zat mensen die gewone runderlever ook geven. Kan wel, maar ik zou dat zelf echt niet te vaak geven. Lever van kip en lam is vaak ook makkelijk te krijgen. Kip bij poelier en zelfs de supermarkt en lamslever bij de Islamitische slager. Nieren is ook prima. Lekker afwisselen!Ja, of wat vleesbot minder en in die maaltijd nog een beetje orgaanvlees: kan ook. Lever laxeert namelijk best behoorlijk dus dat combineert vaak schitterend met een vleesbotje.Gelukkig!
Hebben ze diarree? Hoe lang nu al? En qua gewicht? Te mager? Is dat sinds het overschakelen? Ja leuk!
[/quote]


Ze hebben steeds afwisselende poep maar was net ook aan eht denken dat dat natuurlijk kan komen omdat ze veel pens en hart krijgen want daar ben ik mee begonnen omdat iemand dat zei...........

Ze zijn nog te mager. Gizmo is een forse reu en weegt nu 15.6 mag nog 2 kilo aan hij woog voorheen 13 pebbles is een normaal formaat teefje en weegt nu iendelijk 12 kilo voorheen woog ze 10 kilo..Ze waren zo mager doordat ik ze op een elemenatie dieet heb meoten zetten van de DA (groetne, aardappels en tofu) Omdat ik niet wist ik welke hoeveelheden gaf ik ze maar wat ik dacht wat goed was achteraf te weinig :'(
Hierdoor waren ze dus kilo's afgevallen, Gizmo en pebbles gingen beiden erg verharen en ze zagen er niet jofel uit.. Toen ben ik dus ook overgestapt naar dat vlees en weer andere brokken..... Dat vlees hou ik nu aan EN BROKKEN NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT MEER!!!!

maar ze hebben nu dus afwisselende dikke poep paperige poep, dunne poep, water poep

maar ik gaf ze dus ook nog geen botvlees dat doe ik nu nog maar sinds een week 2 keer...
heb ik nu alles beantwoord ::)
Door Bullekes
#461432
[quote="Jojo"]
Hoe bedoel je met niet oke qua poepen?? Okugest geef je alleen als ze echt diarree hebben nl. of misselijk zijn enz.
Als de ontlasting gewoon nog niet zo stevig is als je zou verwachten kan het natuurlijk aan een -tig dingen liggen, bv. dat ze nog aan het ontgiften zijn, dat de samenstelling van je menu nog niet optimaal is voor ze (nog te weininig bot of te veel orgaanvlees bv.) of dat de darmflora nog niet helemaal optimaal is. Geef je ook al wat extra probiotica?? Dat kan iig. geen kwaad ;)
[/quote]

wat is probiotica??? en inderdaad ze zijn nog aan het ontgiften.. Keek toevallig pebbles haar huidje nog na en de rode vlekken zijn bijna weg hoi hoi hoi.... maar bruine vlekken op haar huidje zijn nog van ontgiften en bij gizmo kan ik dit dus neit goed zien.....
en inderdaad krijgen ze nog veel orgaanvlees....
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door