Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pluto19612002
#461271
Ik heb vandaag een zalmkop gescoord ;D (ben nu 1 week met succes aan het barfen).
Nu ik het ding (mooi ding trouwens!) goed bekijk en betast vind in de kleine tandjes nogal scherp! Ik wil de kop in zijn geheel geven, maar moet ik eerst even voor tandarts spelen, of kan alles zo door mijn hond gekauwd en ingenomen worden?
Hetzelfde vraag ik mij af van andere koppen (geitenkop etc.)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#461300
Bij de zalmkoppen, vooral de grote hak ik het bekkie met tanden er even af. Ze hebben geen voedinswaarde en worden er zo weer uitgewerkt, maar ik vind ze soms erg scherp, dus nemen we maar geen onnodige risico's.

Schapekoppen e.d. voer ik niet, maar die tanden zijn niet zo scherp.
Door Lizzy
#461308
Ik voer zalm en konijnenkoppen en ik heb nog nooit tandjes verwijderd. Ergo, ik heb er niet eens aan gedacht om dat te doen. Maar Angelique, jouw manier lijkt me wel de allerhandigste om van de tandjes af te komen :D!
Door Doedels
#461309
De tandjes van een zalmkop werken ze probleemloos naar binnen. Bij een schapenkop laten ze meestal de onderkaak met tanden liggen. Je hoeft dus niet voor tandarts te spelen ;) Uiteraard moet je er zelf wel een goed gevoel bij hebben. Dus bij twijfel de kaak verwijderen.
Door pluto19612002
#461407
dank voor jullie reacties. Mijn gevoel zegt me dat ik die bek er toch even af haal. Verteren zullen de tanden niet lijkt me, en intussen is het toch wat scherp onderweg, voordat het er van achter weer uitkomt ;)

Vanwaar 10 dagen in de vriezer? Is dacht ik alleen van belang bij zoetwatervis? (of is zalm zoetwatervis? Tja, eigenlijk zoet EN zout zeker?)
Door Tineke *
#461443
Het is mij ook maar verteld,ik barf ook nog niet zolang.
Dus ik dacht ik zeg het maar even,volgens mij zit er een parasietje in.Die is na 10 dagen wel doodgevroren.
Ik denk dat Lizzy hier wel meer van weet.

Tineke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#461497
sylvia schreef: Ik haal ook nooit de tanden uit de zalm, Pleun werkt ze moeiteloos weg
Ja, tis ook zo dat ik er waarschijnlijk meer problemen mee heb dan de honden :-\ Maar ze zijn soms zoooooo loeischerp dat ik toch maar het zekere voor het onzeker neem en het koppie een extra klap met het bijltje verkoop.
Door 202spots
#461512
Ik laat ook alles zitten...meestal vries ik minstens 2 weken de zalm.

Salmon feed on snails that carry a fluke that contain a bacteria that is harmful if ingested by dogs. This complicated process is called "salmon poisoning" and occurs if a dog eats salmon raw. The salmon may be fresh caught, or found by the dog in refuse piles. Any part of the raw salmon can contain these flukes and bacteria, but the head and "guts" contain the most....and are the discarded parts that dogs usually find near fishing areas and campgrounds.
Freezing, cooking, and smoking kill this bacteria.
http://www.midtownanimalclinic.com/salmon.htm
Laatst gewijzigd door mahuni op za 07 jan 2006, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#461814
Angelique schreef: Ja, tis ook zo dat ik er waarschijnlijk meer problemen mee heb dan de honden :-\ Maar ze zijn soms zoooooo loeischerp dat ik toch maar het zekere voor het onzeker neem en het koppie een extra klap met het bijltje verkoop.
aaaahhh is wel zielig voor die zalm ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#461826
Angelique schreef: Volgens mij voel je daar nog weinig van als je kop al doormidden ligt :P
ja alsof dat al niet erg genoeg is :-X
:o
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#461862
Angelique schreef: Bij de zalmkoppen, vooral de grote hak ik het bekkie met tanden er even af.
Zo jij bent stoer! Ik geef de hele kop en deze gaat altijd schoon op ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door