Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door webster
#460881
Ik ben sinds Oktober bezig met kvv maar ga nu langzaam aan het percentage Barf opvoeren Heb vandaag kipkarkassen gekocht lappen kopvleesen runderstrot.Het gaat hierom een Rottweiler reutje van 15 maanden die 34 kg weegt en veel beweegt.De gewichten die ik geef van de ingredienten geef ik verdeelt in 2 keer over de dag

Maandag:600 gr kipkarkassen
400 gr kopvlees(lappen)
Dinsdag :1 zalmkop of 500 gr andere hele vis
500 gr AHV vlees-pens
Woensdag: 300 gr Bibi lam-rijst
400 gr goed bevleesde kalfsribben
Donderdag :400 gr konijn (grof gemalen)
1 ei 200 gr groentemix
100 gr kippennekken
100 gr Biogarde
Vrijdag :1000 gr Bibi natuurmix
Zaterdag: 400 gr lamsribben
1 ei
200 gr groentemix
400 gr runderstrot
Zondag: 800 gr lap vuile pens die hij zelf moet verdienen met het speuren.
Verder heb ik ook nog rundernekwervel liggen en ben nog bezig met een Rottweiler-collega met het krijgen van wild afval en afsnijdsels.Wat vinden jullie ervan??
is het te veel rund en kip? moet er meer groente mix bij.
Ik hoor het graag van jullie.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#461023
Even een paar opmerkingen:

Je voert erg veel pens en geen ander orgaanvlees. Zeker lever zou ik nog toevoegen aan het menu en dan die pensmaaltijd laten zitten. Bedenk dat er in KVV ook al een behoorlijk percentage pens zit.
Ik vind het percentage groenten een beetje aan de magere kant.

Verder ziet het er wel gevarieerd uit. Heb alleen de percentages niet uitgerekend maar op het eerste oog lijkt mij het aantal rmb's ook wel oke.
Door Lizzy
#461260
[quote="webster"]
Ik ben sinds Oktober bezig met kvv maar ga nu langzaam aan het percentage Barf opvoeren Heb vandaag kipkarkassen gekocht lappen kopvleesen runderstrot.Het gaat hierom een Rottweiler reutje van 15 maanden die 34 kg weegt en veel beweegt.De gewichten die ik geef van de ingredienten geef ik verdeelt in 2 keer over de dag

Maandag:600 gr kipkarkassen
400 gr kopvlees(lappen)
Dinsdag :1 zalmkop of 500 gr andere hele vis
500 gr AHV vlees-pens
Woensdag: 300 gr Bibi lam-rijst
400 gr goed bevleesde kalfsribben
Donderdag :400 gr konijn (grof gemalen)
1 ei 200 gr groentemix
100 gr kippennekken
100 gr Biogarde
Vrijdag :1000 gr Bibi natuurmix
Zaterdag: 400 gr lamsribben
1 ei
200 gr groentemix
400 gr runderstrot
Zondag: 800 gr lap vuile pens die hij zelf moet verdienen met het speuren.
Verder heb ik ook nog rundernekwervel liggen en ben nog bezig met een Rottweiler-collega met het krijgen van wild afval en afsnijdsels.Wat vinden jullie ervan??
is het te veel rund en kip? moet er meer groente mix bij.
Ik hoor het graag van jullie.

[/quote]

Je voert 6 verschillende diersoorten (inclusief de Bibi lam en rijst). Dat is prima! Maar als je gaat stoppen met kvv, dan zul je zeker je diversiteit moeten behouden. Ik vind op dit moment de hoeveelheid kip/rund niet teveel maar ik zou zelf niet meer dan dit gaan voeren. Wild-snijdsels zou ook perfect zijn! Kijk wel uit met runderbotten hoor. Deze zijn zoooo hard.... (ook al hebben ze geen gewicht gedragen. Bot van rund - is ouder dier - is erg hard).

Verder heb ik even naar je percentages gekeken (buiten de kvv):

55,8% vleesbotten
5,8% orgaanvlees
9,3% groente
4,6% diversen (ei en yoghurt)
24,4% spiervlees

Als je zometeen geen kvv meer voert, dan is het een goed idee om meer orgaanvlees te gaan voeren, ook in de vorm van hart, nier, lever, etc.

Je mag best iets meer groentes, maar meer als 15% zou ik zelf niet gaan voeren.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door