Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#460825
Sinds ik weet dat de nierwaarden van mijn reu (gecastreerde x herder van 13 en 32 kilo) iets aan de hoge kant zijn, geef ik hem voor de zekerheid solidago/guldenroede & brandnetel.

Hij krijgt:
3 x daags 20 druppels solidago complex van vogel
2 x daags 1 capsule brandnetel van vitotaal

En door het drinkwater doe ik een grote kop thee (waterbak is 5 liter), getrokken van gedroogde brandnetel en gedroogde guldenroede (van jacob hooy). Ik doe een volle desertlepel van beide per pot (gewoon zo'n standaard koffiepot die bij het koffie apparaat zit) en laat dat afkoelen. Telkens als ik het water ververs, doe ik er een koffiemok met van die thee bij.

Krijgt hij nu niet teveel?

En mijn 2 teven (duitse herders, 12 en 4 jaar, ca 30 kg, allebei goed gezond) drinken ook van dat water, kan dat kwaad?
Laatst gewijzigd door Audrina op vr 06 jan 2006, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#461675
Aangezien Gulderoede hetzelfde is als Solidago, vind ik het erg dubbel-op om ook Guldenroede door het water te doen... Ik zou daar persoonlijk mee stoppen, te meer daar je andere honden hier ook van drinken. Ik zeg niet dat het kwaad kan, maar overal waar te voor staat... Ik denk dat het teveel is/niet noodzakelijk is. Ik zou eerlijk gezegd ook geen brandnetel door het drinkwater gooien daar je dit ook al in capsules geeft.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 07 jan 2006, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door