Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ayra
#460686
hoi,

ik ben nog steeds bezig met mijn afstudeeronderzoek, en nu moet ik dus.. gaan rekenen:wat ik zelf gebruik om te berekenen hoeveel een hond of kat per dag eet: 2,5% van het lichaamsgewicht. Dat mag ik dus niet gebruiken... ik heb zo'n mooi boekje van Waltham :-X wat bij het vak voeding dus gebruikt wordt... met mooie berekeningetjes hoeveel een hond en kat nodig hebben per dag aan kilojoules..

maarja, ik zoeken, kan dus niet vinden hoeveel kilojoules er in versvlees zitten.. weet iemand wat er ongeveer inzit? ik vraag ook een aantal versvlees-producenten, maar als iemand hier een antwoord heeft kan ik ook alvast een beetje gaan rekenen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#460784
1 kcal komt overeen met 4,184 kJoules.

Op b.v. http://www.calorietabel.nl kun je van de meeste voedingstoffen de caloriewaarde vinden.

Hoeveel caloriën er in kvv zit dat zouden de fabrikanten je moeten kunnen vertellen.
Door Ayra
#460798
Oke ik was ff wat te snel ::)

ik heb toch wat gevonden, waarmee ik een berekening heb kunnen maken. Misschien kunnen jullie even meekijken of het wel een beetje overeenkomt!

Bibi: 2250 Kcal per kg
AHV: 2160
Energique: 2340
Carnibest: 2126
Smuldier: 1867
Duck: 2020

Gemiddeld Kcal per kg = 2127

de energiebehoefte (adult maintenance) van een hond van 20 kilo (heb ik als gemiddelde hond genomen) is volgens het waltham boekje: 125 * W0,75(tot de macht) = 1182 Kcal per dag

een hond van 20 kilo zou dus 555gram op een dag nodig hebben. klopt aardig lijkt me?
Gebruikersavatar
Door Binno
#460804
Duck Uitmuntend 2.340,- K/Cal per kilo
en daarvan zou een volwassen hond van 20kg volgens het boekje ongeveer 540gr moeten hebben. ;)
Door Ayra
#466213
[quote="Binno"]
Duck Uitmuntend 2.340,- K/Cal per kilo
en daarvan zou een volwassen hond van 20kg volgens het boekje ongeveer 540gr moeten hebben. ;)

[/quote]

Ik kom op 505 gram met het formuletje uit het boek.. 540 zou dan wat teveel zijn!

het gemiddelde van de verschillende soorten versvlees komt met 2340 voor duck op 2180, dagelijkse behoefte wordt dan 542 gram ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door