Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#460598
Gitte heeft een ontstoken oog :(. Gisteren zag ik het voor het eerst, er kwam groene etter uit
Ik heb toen even op BP gezocht en gevonden dat ik het beste Similasan oogdruppels kon geven, helaas zijn die hier in het dorp niet verkrijgbaar maar kon wel aan Ocuheel oogdruppels komen (per dosering verpakt). Die heb ik gisteren 2x in haar oog gedruppelt, maar vanochtend zag het er nog niet echt fijn uit, dik, rood en heel veel etter. Dus toch maar naar de DA om te controleren of haar oog niet beschadigd was. Dat was gelukkig niet het geval, en er zat ook niets in haar oog. Volgens de DA was het bindvlies ontstoken en ik kreeg een zalfje mee.. met, jullie raden het al, antibiotica erin. En nu weet ik niet goed wat ik het beste kan doen, eerst nog doorgaan met de Ocuheel druppels of minimaal 8 dagen lang die oogzalf van de DA??
Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#460619
Okee, bedankt. Ik ga vanmiddag wel even op stap ;). Maar welke moet ik dan precies hebben? Ze hebben zie ik 4 soorten :-\.
Door Helen
#460661
Kuma heeft ook als puppy meerdere keren oogontsteking gehad en ik heb me een breuk gedruppeld, maar mijn ervaring was dat als er echt al etter uitkomt en het bindvlies echt rood en gezwollen is je gewoon lokaal antibiotica nodig hebt....Dan is het leed het snelst geleden.
Door Lizzy
#460689
Helen schreef: Kuma heeft ook als puppy meerdere keren oogontsteking gehad en ik heb me een breuk gedruppeld, maar mijn ervaring was dat als er echt al etter uitkomt en het bindvlies echt rood en gezwollen is je gewoon lokaal antibiotica nodig hebt....Dan is het leed het snelst geleden.
En mijn ervaring is met Pinkel dat niks echt goed helpt, zelfs de diverse AB zalfjes en druppels (met prednison!) behalve Similasan nr 2.
Door "inge"
#460691
Lizzy schreef: En mijn ervaring is met Pinkel dat niks echt goed helpt, zelfs de diverse AB zalfjes en druppels (met prednison!) behalve Similasan nr 2.
The same with me
Door bas rouge
#460968
Rein had het van de week ook, 1 oogje waar prut uit kwam. Ik doe daar eigenlijk standaard niks aan. Tenzij ik merk dat het niet overgaat of verbetert. Het was met een dag of drie helemaal weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door