Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Hautesse
#459907
Hallo,

Mijn tervuur van 10 jaar heeft Hot spot in haar lies...nu ben ik al bij de DA geweest en heeft ze pillen gehad en zalf...het is een tijdje na de kuur rustig geweest...maar nu zag ik weer dat het rood aan het worden is en warm...ze heeft er nog geen last van..wat raden jullie mij aan????

Lieke ;)
Ps als ze er last van gaat krijgen ga ik naar de Da!
Door 202spots
#460152
Ik gebruik meestal medicated talc powder....of babyzalf voor zere bippies helpt ook wel.
of die poeder voor zweetvoeten kan ook wel is helpen.
Door tvs
#460265
202Spots schreef: Ik gebruik meestal medicated talc powder....of babyzalf voor zere bippies helpt ook wel.
of die poeder voor zweetvoeten kan ook wel is helpen.
als diverse baby zalfjes helpen, heb ik er 1 die fantastisch is, helpt bij ecxeem bij kinderen zit in een grijze pot met rood opschrift en morgen kijk ik hoe het heet.
mijn dochter hd iets extreems wat exceem betreft en dit hielp dus wie weet.
Door Hautesse
#460305
ik ga dadelijk boodschappen doen en even langs de drogist!

al heel erg bedankt voor de reacties!

Lieke ;)
Door Hilje
#460420
Let wel op dat er geen menthol of zo in die poeders zit...dat is lekker voor zweetvoeten, maar op een rode, al ietwat geiriteerde plek doet het gewoon pijn en is het TE verkoelend.

Rimpel heeft ook Hotspot gehad vorig jaar zomer.
Ik heb de hele plek kaalgeschoren en heb het 2 keer daags schoongemaakt met Betadine shampoo...oftewel, Betadine shampoo oplossen in wat warm water en schoonwrijven/deppen met wattenschijfjes/washandje op de plek.
En daarna weer GOED droogmaken.

Het was binnen een dag al niet rood en vurig meer.
3 dagen later was het gewoon een kale plek.
Het heeft zich niet meer uitgebreid en ik was er snel bij dus dat scheelde weer.
Door tvs
#460426
Noukie schreef: sudocrem ;)
ja dat is 'm, hielp bij seburorisch exceem, acute dikke rood gele blazen op warme plekken.
Door Hautesse
#460489
ik heb de sudocrem gehaald en ga het vanmiddag op smeren nadat ik de huid heb schoongemaakt!

lieke ;)
Door Mevroi Kruim
#460519
Hautesse schreef: ik heb de sudocrem gehaald en ga het vanmiddag op smeren nadat ik de huid heb schoongemaakt!

lieke ;)
Ben heel benieuwd of het resultaat heeft. Laat je ons nog ff weten hoe het gaat?
Door Hautesse
#460551
Doe ik ik zal iedereen op de hoogte houden...ik doe haar pas vanmiddag zalfen omdat ik zo moet werken ..en vanmiddag heb ik de tijd om hhaar ook even in de lies te wassen!

Lieke ;)
Door 202spots
#460837
Hilje schreef: Let wel op dat er geen menthol of zo in die poeders zit...dat is lekker voor zweetvoeten, maar op een rode, al ietwat geiriteerde plek doet het gewoon pijn en is het TE verkoelend.
Go figure...
De medicated talcum wat ik gebruik is Gold Bond
http://www.goldbond.com/medpowder.asp

Extra Strength Gold Bond Medicated Powder contains a higher level of the two active ingredients:
1. Menthol for itch relief and extra cooling.
2. Zinc Oxide for soothing and protecting skin.


Gold Bond Medicated Powder is a blend of two medically proven ingredients, combined with the finest powder and essential oils to provide RELIEF OF PAIN AND ITCH due to:
Rashes
Minor Skin Irritations
Prickly Heat
Minor cuts, scrapes, and burns

Insect Bites
Poison Ivy, Oak, and Sumac
Door Hautesse
#460845
de zalf is bij haar twee uur geleden aangebracht en ik merk nu al dat het minder rood is...alleen is de plek nog wel warm....hebben jullie tips??
lieke ;)
Door tvs
#461049
Hautesse schreef: de zalf is bij haar twee uur geleden aangebracht en ik merk nu al dat het minder rood is...alleen is de plek nog wel warm....hebben jullie tips??
lieke ;)
geduld :)
Door Hautesse
#462326
;Dgeduld heb ik nu wel lang genoeg gehad of niet? ;D

De plek is nog steeds warm...tips???

Lieke ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door