Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#458587
Een Kooikerhondje bij onze uitlaatgroep is nu al twee keer "gevallen".
Hij gaat opeens op zijn zij liggen en even daarna jankt hij enorm. Net alsof hij pijn heeft.
Bij Epilepsie janken ze toch niet?
Zou het het hart zijn?
Ik dacht ook aan Hyperventilatie misschien omdat het een angstig hondje is voor vuurwerk. Wellicht zit dit nog tussen z'n oortjes?
Hebben jullie een idee?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#458588
Er zijn epileptiforma aanvallen waarbij de hond jankt. Vaak lijkt het ook alsof ze dan gewoon "bij" zijn, in tegenstelling tot bij de traditionele epileptische aanval waarbij de hond even van de wereld afgaat.
Door Truus
#458592
Angelique schreef: Er zijn epileptiforma aanvallen waarbij de hond jankt. Vaak lijkt het ook alsof ze dan gewoon "bij" zijn, in tegenstelling tot bij de traditionele epileptische aanval waarbij de hond even van de wereld afgaat.
Okee Angelique, het zou dus wel epilepsie kunnen zijn ;).
Hij loopt gewoon te rennen en opeens ligt hij er. Nadien staat hij wel weer op maar is onzeker. Heeft dan z'n staart tussen z'n poten en vandaag was hij abnormaal rustig.
Overigens drinkt hij ook veel en likt overal aan, volgens het baasje zelfs over de vloer ???.
Door roefus
#458593
Er zijn heel veel verschillende soorten van epileptische aanvallen.
Zelfs in het wel of niet 'herinneren' hiervan.
Of het wel of niet 'voelen aankomen'.
Er zijn ook honden die dan janken.
Of het per se epilepsie is, is een tweede.
Maar als-ie zomaar ineens omvalt.....zou ik er zeker allert op zijn.
Door tvs
#458627
roefus schreef: Dat likken, staart tussen de poten.....herken is precies.
ik ook maar wel van mijn vorige hond die ernstig nierfalen had, die wilde wel, maar kon van het een op het andere moment niet meer, veel drinken zand willen likken , lopen plotseling stilstaan, omvallen en er niet aan willen.de mijne kreeg dan ook ernstige hartritme stoornissen.
Laatst gewijzigd door tvs op wo 04 jan 2006, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#458868
tvs schreef: ik ook maar wel van mijn vorige hond die ernstig nierfalen had, die wilde wel, maar kon van het een op het andere moment niet meer, veel drinken zand willen likken , lopen plotseling stilstaan, omvallen en er niet aan willen.de mijne kreeg dan ook ernstige hartritme stoornissen.
likken, geeuwen.....lijken op dat soort momenten allemaal van die 'inter-acties'.
ik heb gelukkig op dit moment ook geen last meer van een hond met epilepsie.
maar mijn vorige hond begon er last van te krijgen, even voor zijn eerste verjaardag.
het begon heel 'subtiel'.
ook gaan liggen, of omvallen (was haast moeilijk om in het begin precies dat verschil te constateren).
het leek nog helemaal niet op 'echte epilepsie'.
maar dat kwam wel.......
ik heb ook veel vergeleken met andere 'epilepsie-patiënten'......
één ding is zeker...het verliep niet overal 'standaard'.

maar goed, het kan ook nog allemaal iets anders zijn.
dat wijst zich vaak snel genoeg uit.
Door chrisje
#458954
Truus schreef: Okee Angelique, het zou dus wel epilepsie kunnen zijn ;).
Hij loopt gewoon te rennen en opeens ligt hij er. Nadien staat hij wel weer op maar is onzeker. Heeft dan z'n staart tussen z'n poten en vandaag was hij abnormaal rustig.
Overigens drinkt hij ook veel en likt overal aan, volgens het baasje zelfs over de vloer ???.
Jawel, likken aan de vloer, staart tussen de poten, de ene keer onzeker rondlopen, dan weer abnormaal rustig. Hier dezelfde symptomen bij ons epi hondje.
Door roefus
#459887
chrisje schreef: Jawel, likken aan de vloer, staart tussen de poten, de ene keer onzeker rondlopen, dan weer abnormaal rustig. Hier dezelfde symptomen bij ons epi hondje.
ik wens je heel veel sterkte toe.....als je een epi hondje hebt......
want ik weet zelf.....hoe enorm verschrikkelijk ik het vond.
mijn hond 'herkende' de stiuaties, de tijdstippen, voelde 'aan' wanneer het komen ging....
was soms uitgeput erna....en vooral....enorm angstig.
ik vond het verschrikkelijk voor hem....

ja, er waren geneesmiddelen.....nou ja...niet genezend....
maar het remde alles af.....
maar ik vond misschien nog wel het ergste dat hij 'voelde' dat het 'komen' ging......en zoooo bang werd.........

dat is lang niet bij elke hond zo.
sommigen 'overkomt' het, zonder dat ze het van te voren in de gaten hebben.

maar, hoe of wat danook........
ik heb het zelf één van de 'ergste dingen' gevonden.
je staat er 'machteloos' bij te kijken..........
en dat deed elke keer pijn.
Door tieneke
#459895
Truus schreef: Een Kooikerhondje bij onze uitlaatgroep is nu al twee keer "gevallen".
Hij gaat opeens op zijn zij liggen en even daarna jankt hij enorm. Net alsof hij pijn heeft.
Bij Epilepsie janken ze toch niet?
Zou het het hart zijn?
Ik dacht ook aan Hyperventilatie misschien omdat het een angstig hondje is voor vuurwerk. Wellicht zit dit nog tussen z'n oortjes?
Hebben jullie een idee?
Lijkt me inderdaad iets van een aanval,heeft de hond hier al medicijnen voor?
En wat eet hij?op vers kunnen de aanvallen verminderen.
Door Mevroi Kruim
#460515
Lupa schreef: een vraag hoe oud is de hond?
en ik heb een paar dagen geleden een programma gezien, het ging over honden die plotseling vallen en een micro seconde in slaap vallen, zomaar ineens tussen het rennen door.
mensen hebben dat ook
Ja, dat heet narcolepsie. Maar dan val je idd van de ene op de andere seconde in een diepe slaap en je voelt het niet aankomen. En meestal ben je dan min of meer verlamd dus janken en trekkingen komen niet voor.
Door chrisje
#460627
De diagnose van epilepsie is moeilijk te vormen omdat, als men bij de DA aankomt, men meestal niets meer merkt. Het is de bedoeling om alle andere oorzaken uit te sluiten door onderzoek, bloedafname, ... . Zo is dat bij ons ook gebeurd. Nu hebben wij het een plaatsje gegeven in ons leven. Wij herkennen de tekens nu ook. Flauw zijn, ons achterna lopen, ... . Zelfs ons andere hond heeft ermee leren omgaan. Eerst viel ze haar adoptiezus zelfs aan, nu stapt ze er gewoon over als ze een aanval heeft. Vroeger was ik na een aanval zelf een verdrietig wrak, nu weet ik dat ze na een dutje terug zichzelf is. Dat wil zeggen suuuuuper hyper actief ;D :D ;) Voor de rest is ze helemaal gezond. Ze krijgt CB , maar dit heeft geen invloed op haar aanvallen.
Door Truus
#460938
De hond waarover ik het had, hebben ze vanmiddag in laten slapen :'(.
Na onderzoek bleek dat het niet het hart was, ook geen epilepsie.
Bloedonderzoek wees uit dat er iets met de witte bloedlichaampjes was.

Ik hoorde het van Harry en zelf was ik niet op ons uitlaatveldje. Morgen zal ik wel meer horen maar denk nu steeds.....had er niet iets meer aan gedaan kunnen worden :-\.
Ik had hier alle vragen op dit forum gezet maar het is nu te laat :'(
Rust zacht lieve ontstuimige Jessy.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door