Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#459766
Meid komt net bij mij op schoot...Zij heeft aan een kant een cyste zitten, deze is al eens leeg gehaald en was niks mis mee...Nu voel ik dus heel die cyste niet meer :o Ik vermoed dus dat die open is gegaan, kan dat??, en dat het vocht nu "los" zit....Weet iemand of dit kwaad kan??

Maar wat ik veel erger vind, ik zit net verder te voelen en vind nu een raar hard bobbeltje...en daarnaast nog iets maar minder hard...Ze heeft er geen pijn aan want ik mag het gewoon vast pakken en aan voelen. Dit zit er nog niet lang want ik voel wel vaker aan haar buik....
Zit hier effe misselijk te worden...
Door zurca
#459769
Ik zit nu dus gelijk aan melkkliertumoren te denken...
Ze is geholpen. Hoe zit dat dan?! Kwaadaardig of niet, of is daar niks zinnigs over te zeggen?
Door Robian
#459784
Sorry Liesbeth ik kan je helaas niet helpen.
Ik hoop dat het niet iets ernstigs is.
:-* van deze kant.

Sylvia
Door Peet
#459789
Nog even geen paniek, joh....Het lijkt me sterk dat die cyste binnenshuids is gesprongen, meestal zoekt de vochtophoping een weg naar buiten en barst hij dus via de huid open. Misschien is het gewoon geabsorbeerd?

En de meeste kwaadaardige gezwellen zitten "vast". Juist de onschuldige cysten zitten los, zodat je ze kan pakken en voelen.

Ik zou wel even de DA bellen voor de zekerheid. Maar niet acute misselijk van angst worden hoor ...easy does it!! :-*
Door conleeuw
#459799
dat is even schrikken, geen paniek hoor, lang niet iedere knobbeltje is een kwadaardig gezwel, anders even naar de da om na te laten kijken dan weet je hoe dan ook meer.
;)
Door zurca
#459821
Die cyste zat heel duidelijk voelbaar bij haar voorpoot...Eigenlijk dacht ik er aan om binnenkort naar de da te gaan om 'm weer eens leeg te laten halen.. Maar hij is nu dus echt pleite, en het was echt geen cyste van "erwtformaat" Ik heb net nog een keer heel haar oksels en buik afgevoeld maar niks nopes nada...Maar Peet hoe kan een cyste die onder de huid ligt naar buiten toe open gaan? Ik bedoel; hoe komt dat door de huid heen?

De andere "bobbels" kan ik ind. rondom vastpakken, iig. eentje de ander zal ik straks nog effe proberen. Maar die ene is echt heel hard, geen vocht in te voelen. Ik controleer haar buik wel vaker dus dit is echt iets van de laatste, mmmm...., 2 weken gok ik..

Ik ga idd. de da nog bellen, en misschien maar gelijk een afspraak maken ;) Maargoed..bobbels, knobbels ed dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen vandaar mn "lichte" paniek ;)
Door Borke
#460670
Succes en sterkt en laat ons even weten hoe het afloopt, ik zal voor je duimen!
Door Ine
#460696
Jasses, Liesbeth, het houdt niet op bij jou :-\
Ik duim!!!! :-*
Door zurca
#460814
Heb de assistente al aan de telefoon gehad maar die kon er niet veel zinnigs over vertellen...
Ik kon gisteren geen afspraak meer maken want ze zaten vol en vandaag zijn ze 's avonds niet open. Maandag bel ik dan effe opnieuw voor een afspraak, dan weten we wanneer wim moet werken...
Die cyste maak ik me niet echt druk (meer) om, die is opengegaan en het vocht zal wel gewoon door het lichaam opgelost worden..Maar die andere 2 bobbels, dat zit me niet lekker...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#461759
Als die cyste is opgelost wordt de vloeistof gewoon opgenomen door het lichaam, die bobbeltjes hoeven zeker niet kwaadaardig te zijn zitten ze op de melklijsten? het kunnen ook gewoon de melkkliertjes zijn en als het tumoren zijn hoeven ze lang niet altijd kwaadaardig te zijn.
Door Robian
#466119
Ben je al naar de DA geweest met Noa?
Wat was het nu?

Gr. Sylvia
Door zurca
#466129
Nee, helaas nog niet...
Ik ben afhankelijk van Wim (mijn vriend) voor vervoer. En hij moet heel de week overwerken. Even kijken of het lukt voor volgende week.
En het is niet Noa (gelukkig die heeft haar portie al wel gehad..) Maar Meid, onze oudste kat.
Laatst gewijzigd door zurca op do 12 jan 2006, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robian
#466137
zurca schreef: Nee, helaas nog niet...
Ik ben afhankelijk van Wim (mijn vriend) voor vervoer. En hij moet heel de week overwerken. Even kijken of het lukt voor volgende week.
En het is niet Noa (gelukkig die heeft haar portie al wel gehad..) Maar Meid, onze oudste kat.
Waar woon je? Als het in de buurt is wil ik wel met je meegaan.

Oh, is het meid :-[ sorry ik had niet goed gelezen.
Laatst gewijzigd door Robian op do 12 jan 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#466173
Ik woon in Zwijndrecht, niet echt in de buurt ;) Maar heel lief hoor je aanbod...
Volgende week zal het vast wel lukken om even bij de da langs te gaan..Ze heeft er verder geen last van en eet en drinkt gewoon normaal. Het is meer voor de gemoedsrust dat we willenweten wat het is. Een operatie zal waarschijnlijk toch niet meer lukken, ze is al 19 jaar....Maar volgens ons contract moet ze nog een aantal jaren trouwe dienst bewijzen dus.....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door