Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#459162
heb nu een mix gemaakt (voor 2 weken ongeveer) met:
taughe, alfalfa, aubergine, peterselie, knoflook, basilicum, selderijblad, paksoi, soepgroentenpakket (met wat kool, wat blad, wortel, broccoli). Als ik het geef doe ik er een theelepel maisolie of olijfolie in. Ook wel eens een ei erdoor (niet invriezen).

Is dit wat? Soms ook bieten, bataat en pompoen.
Door herder_lover
#459333
nee geen ui en geen prei ;D
Bataat is een soort aardappel. Had ik hier ergens gelezen dat je dat wel kon geven. (volgens mij van Dory)
Door tieneke
#459338
herder_lover schreef: nee geen ui en geen prei ;D
Bataat is een soort aardappel. Had ik hier ergens gelezen dat je dat wel kon geven. (volgens mij van Dory)
Aardappel is toch heel veel koolhydraten?
Door 202spots
#459353
herder_lover schreef: heb nu een mix gemaakt (voor 2 weken ongeveer) met:
taughe, alfalfa, aubergine, peterselie, knoflook, basilicum, selderijblad, paksoi, soepgroentenpakket (met wat kool, wat blad, wortel, broccoli).
Is dit wat? Soms ook bieten, bataat en pompoen.
Ik doe zelf nooit geen "kruiden" door de groentemix, 'n klein beetje basil zal geen kwaad kunnen,maar veel kruiden zijn niet geschikt om rauw gebruikt te worden.
(Maar worden meegekookt of thee van gemaakt)
Aubergine is van de nachtschade familie, dus niet TEveel gebruiken, als je de selderij steel of knol hebt dan kan dat ook gepureerd worden, soepgroenten is al van gezegd....geen prei en ui door de mix.
Bietjes en ook 't blad kan gebruikt,(houd er wel rekening mee dat ALLES in de mix rood word) bataat is sweet potato, maar vind ik eigenlijk meer met wortel te vergelijken dan aardappel, en wortel is eigenlijk nog zoeter dan bataat, ik gebruik het wel.

Afbeelding
Sweet potato

Pompoen gebruik ik liever gekookt.

btw Wanneer er op de amer. lists word aangeraden om pumpkin tegen diaree of constipatie te geven, dan hebben ze het over pumpkin uit blik...dat is dus gekookt.
Wanneer het dus echt tegen diaree of constipatie gegeven word, dan moet je dus gekookt geven en geen rauwe.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 05 jan 2006, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door