Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#459525
Omdat Lhaki nogal kieskeurig is aangaande bot en hij wel erg gek is op geitenvlees heb ik dit met stukjes bot gekocht (vooral ribdelen). Het zijn kleine vierkante stukken van steeds twee ribjes. Hij kauwt wel aardig maar ik vroeg me af of het niet veiliger is hem bijvoorbeeld een groot stuk te geven wat ie zeker niet in een keer weg kan krijgen. Het punt is dat er dan steeds een behoorlijke rest overblijft en weggooien daar wil ik eigenlijk niet aan.(zeker niet na de mislukte duiven,kwartel, eenden en wat dies meer zij avonturen)
Tips, ideeen en suggesties welkom.
Door Lizzy
#459529
Ik vind grotere botten zeker veiliger! Kun je niet een groter stuk bot geven en dat weer opnieuw invriezen? Zo kun je er wel een paar keer mee doen hoor! En dan hoef je waarschijnlijk niet veel meer weg te gooien.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#459590
jon schreef: Dat kan maar mag je ontdooid vlees wel meerdere keren invriezen? ik dacht dat dat niet mocht, vandaar mijn vraag.
Nou daar hoef je niet zenuwachtig over te worden hoor. Heb jij je weleens afgevraagd hoe vaak het vlees bij AH al ingevroren is geweest voordat het in de winkel ligt? Alle vlees wordt (half) ingevroren verwerkt en vervoerd dus ik zou me daar niet zo druk om maken. Bovendien zijn honden heel sterk wat dat betreft; die van mij plukken een (toch niet zo goed geconserveerd) half-vergaand karkasje uit het bos en ze krijgen niet eens diarree. ;D
Door conleeuw
#459597
ik ontdooi en vries en ontdooi opnieuw en vries al jaren lang, nog nooit is er ook maar iets gebeurd. Dus het kan wel degelijk, ik doe het ook met recreatie botten, vindt ik het genoeg voor vandaag, gaan ze de vriezer in, en over een week halen we het opnieuw tevoorschijn. Gaat prima ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#459604
jon schreef: Dan ben ik dus nu op weg om geiterib te bemachtigen! ;D
Oke dan. Trouwens, mijn honden doen het geweldig op geitenrib. Zou ze eigenlijk liever niets anders geven....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door