Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#459319
Joop is dus heel beroerd. Gooit alles eruit, heeft na 9 uur geen drinken meer gehad, maar geeft elk uur nog over (alleen bijna doorzichtig bruin vocht). Heb hem om 9 uur ook okugest (verpulverd) in de bek gegeven, mag hij meer?
Helaas ben ik de bijsluiter kwijt :-\
Hij heeft (nog) geen verhoging (38.4).
Door Truus
#459330
Wat je ook kunt proberen is om wat bouillon te trekken van een stukje rundvlees (soepvlees). Vaak blijft dit er wel in en zo komt er wat vocht binnen.
Zonder vocht moet niet te lang duren he :-\
Door Ine
#459331
Truus schreef: O Jeetje arme Joop :-\ Volgens mij en ik heb dat hier ook wel gelezen, mag je 6 tabletten per dag geven Ine.
Drinkt Joop helemaal niets?
Heb met een da contact gehad, die raadde aan om dus niets te geven. Geen eten, geen drinken. Wel okugest. :-\
Intussen heeft hij weer overgegeven.
Hij voelt zich echt beroerd!
Hij heeft al 2 pilletjes gehad. Ik geef hem straks nog maar 2 en blijf in de woonkamer bij hem slapen!
Door Ine
#459336
Truus schreef: Ik zei al dat hij er 6 mag hebben dus later nog 2 Ine.
Ik hoop dat het snel beter gaat. Denk je aan een virusje ofzo?
Het is te hopen dat de andere het niet krijgen meid :-*
Nee, niet aan een virus. Ik weet het niet. We wachten maar even af!
Hij voelt zich echt ziek. Ik slaap vannacht bij hem.
Door Truus
#459337
ine schreef: Nee, niet aan een virus. Ik weet het niet. We wachten maar even af!
Hij voelt zich echt ziek. Ik slaap vannacht bij hem.
Sterkte ! Pfffff..ik hoop dat het vannacht goed gaat met Joop en jou.
Door Ine
#459368
tieneke schreef: Ik zou zeker helemaal geen eten of wat dan ook geven,zeer grote kans dat ie zich dan nog meer leeg kotst....misschien wat rijst koken en het afgekoelde rijstewater geven.
Nee, even helemaal niets!
Heb alweer mogen ruimen.
Als dit zo blijft, mag ik weer bellen en gaan, want de da is bang, dat door het verlies van de maagsappen, hij zeker misselijk blijft.
Heb hem net weer 2 verpulverde tabletjes okugest gegeven en een dikke knuffel! ;)
Wat gaat er veel om in je hoofd, als een dier zich zo beroerd voelt! :-[ :-X
Door Ine
#459371
danielle1980 schreef: vorige week was 1 hond van ons ook opeens ziek, bleef maar overgeven.
2 dagen achter elkaar. :(
denk virus. :-\

hopelijk is joop morgen weer wat beter.
geef m maar een dikke knuf :-*
Dank je!
Nu net weer gespuugd.
Ik ga proberen te slapen! :-X
Door Femke
#459378
Hoe is het nu met Joop, Ine? Je mag Okugest bij acute klachten ieder uur een tablet geven, tot maximaal 6 tabletten per dag. Dat is de dosering voor kinderen tot 12 jaar.

Ik hoop dat je vannacht een beetje geslapen hebt :-\ dikke :-* :-* :-* voor Joop!
Laatst gewijzigd door Femke op do 05 jan 2006, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door