Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#459379
truus- schreef: Wie weet welke dierenarts de steralisatie van hond doet via een laproscopie?? Graag uw reactie. Alvast bedankt,
Geertje heeft het niet zo lang geleden laten doen bij Sophie, ik weet alleen niet bij welke da.
Tik het anders even in bij de zoekmachine, dan kom je er misschien achter
Door amber13
#459392
Mijn ouders hebben een half jaar geleden hun hond ook laten steriliseren via laproscopie. Ze wonen in het noorden des lands en hebben het laten doen bij da Dallinga in Appingedam.
Er schijnen trouwens maar een paar dierenartsen in Nederland te zijn die al steriliseren op deze manier. (is m'n moeder verteld).
Het is overigens erg goed bevallen op deze manier, de hond had maar 3 kleine gaatjes in z'n buik en was de volgende dag al weer vrolijk en actief.
Door Lizzy
#459432
Volgens mij zijn er in ieder geval drie klinieken in NL:

Laparoscopische castratie, met foto's van de ingreep: http://www.dierenkliniekwestland.nl/?pa ... opie&taal=. Er zijn drie klinieken waarbij deze laparoscopische castratie wordt uitgevoerd: Kliniek Westland, Diergeneeskundige Faculteit op de Uithof en dierenkliniek De Toren te Leeuwarden.

En volgens mij is kliniek Westland de kliniek met de meeste ervaring (want een castratie op deze manier door een onervaren chirurg schijnt ook gevaarlijk te kunnen zijn).
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 05 jan 2006, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door