Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lucia22
#459103
wij hebben een mechelseherderpup van 10 weken
en wij krijgen hem niet zindelijk, we doen hem regelmatig buiten na eten spelen enz. maar hij plast bijna elke 10 minuten weten jullie raad?
Door *Natasja*
#459107
Nou, volgens mij kun je van een pup van 10 weken nog niet verwachten dattie zindelijk is. Onze pup plaste tot 3,5-4 maanden nog regelmatig binnen, en toen was het ineens over. Tis een kwestie van regelmatig mee naar buiten nemen (zoals je al doet na het eten, na het slapen, na het spelen, enz. enz.) en verder goed op je pup letten, vaak zie je het wel als ze moeten plassen.
Door lucia22
#459112
Natasja1974 schreef: Nou, volgens mij kun je van een pup van 10 weken nog niet verwachten dattie zindelijk is. Onze pup plaste tot 3,5-4 maanden nog regelmatig binnen, en toen was het ineens over. Tis een kwestie van regelmatig mee naar buiten nemen (zoals je al doet na het eten, na het slapen, na het spelen, enz. enz.) en verder goed op je pup letten, vaak zie je het wel als ze moeten plassen.
wij hadden van mensen gehoord dat ze tussen 6 en 8 weken zindelijk zijn vandaar
Door Lizzy
#459113
Zekerheidshalve kun je een plasje opvangen en deze door de dierenarts laten nakijken op blaasontsteking.
Door *Natasja*
#459117
lucia22 schreef: wij hadden van mensen gehoord dat ze tussen 6 en 8 weken zindelijk zijn vandaar
Nou, ik heb nog nooit gehoord van een pup die met 8 (laat staan 6) weken zindelijk is. Er is misschien een heel enkele uitzondering, maar over het algemeen duurt het toch langer hoor, vóór ze helemaal zindelijk zijn.
Door Erna
#459118
lucia22 schreef: wij hadden van mensen gehoord dat ze tussen 6 en 8 weken zindelijk zijn vandaar
Nou das wel erg vroeg hoor........En zeker in de winter. Het is zomers veel makkelijker om pups zindelijk te krijgen en dan kan het wel zo zijn dat ze met 8 weken zindelijk lijken omdat jezelf ook veel meer buiten bent met de pup. Zodra je je zou gedragen zoals je ook in de winter doet zul je ook merken dat de pup nog niet zindelijk is.

Trek er nog maar een paar weekjes voor uit.
Door lucia22
#459123
nou fijn om te weten dat het niet afwijkend is, we geven hem rustig de tijd hoor!
bedankt voor het antwoorden
Door Lizzy
#459127
lucia22 schreef: wij hadden van mensen gehoord dat ze tussen 6 en 8 weken zindelijk zijn vandaar
6 en 8 weken? Nou, dacht het niet. Maar moet hij echt iedere 10 minuten dan?
Door *Natasja*
#459128
lucia22 schreef: nou fijn om te weten dat het niet afwijkend is, we geven hem rustig de tijd hoor!
bedankt voor het antwoorden
Tis ook best lastig hoor, als je die verhalen om je heen hoort van: die van mij was op die leeftijd al laaaaang zindelijk of hij kon dit en dit al. Laat je vooral niet gek maken hierdoor, je zult zien dat het vanzelf goedkomt. Juist op het moment dat ik me met onze pup ging afvragen of ze ooit zindelijk zou worden (en het was nog wel onze 2e, dus ik was niet geheel onvoorbereid), deed ze het opeens iedere keer keurig buiten.
Door herder_lover
#459139
Ik heb nu dus ook een Mechelpup van nu 9,5 weken. Hij is 's nachts wel zindelijk (omdat hij in een bench zit) maar wij laten hem ook wel ff plassen als hij wakker is (meestal rond 5 á 6 uur). Overdag gaat het nu goed, op een plasje na in huis. Maardat is meestal direct na het spelen met Dara, dus niet snel genoeg naar buiten gebracht. Ik weet niet of jij je hond ook het commando "plas" geeft als hij buiten geplast heeft en hem uitbundig beloont, maar hier heeft Saiko een struik waar hij plast en dus zetten we hem daar neer. Plaaaaaaaaas..... en soms doet hij het direct, keurig natuurlijk. Anders blijven we er bij staan tot hij het doet en dan ook "plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas" zeggen. Hij komt nu al enthousiast naar me toe als hij geplast heeft (zo van goed he?). Dat laatste doet hij niet als hij binnen geplast heeft ;D
Ik denk niet dat je ervan uit moet gaan dat een hond zo snel zindelijk is. Vergelijken al helemaal niet doen en als mensen het hebben over zindelijk hebben ze het vaak over de nachten. En dan zitten ze ook vaak opgesloten in een kleinere ruimte en doen pups het meestal ook niet (niet eigen nest bevuilen). Neem de tijd joh, hij is nog maar 10 weken!!! ;D
Door conleeuw
#459276
om de 10 minuten plassen is wel erg extreem, lijk mij dan ook moeilijk om dan success te boeken met de sindelijkheid training, hoewel ik het met voorgaande eens ben dat het wel erg vroeg is om te verwachten dat je pup nu al redelijk sindelijk is. Als hij inderdaad zovaak moet plassen zou ik zijn plasje wel laten nakijken. En anders gewoon de moed niet verloren, heel vaak buiten zetten en elke success de hemel in prijzen ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#459318
lucia22 schreef: wij hadden van mensen gehoord dat ze tussen 6 en 8 weken zindelijk zijn vandaar
Nou dat is echt niet waar hoor. Sommige honden hebben nog ongelukjes tot 8 maanden. Honden kunnen het echt niet zo lang ophouden omdat ze gewoon nog geen controle over hun spieren hebben; het zijn baby's en laten alles lopen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#459411
Zoals iedereen al heeft aangegeven zijn pups van die leeftijd nog niet zindelijk maar even een vraag, eet jouw pup brokjes ? Want dan moeten ze wel heel vaak plassen omdat ze er veel van gaan drinken , als je een vers dieet geeft plassen ze ook een stuk minder en zijn ook eerder zindelijk.
Door Borke
#462141
Onze Borke was pas met 9 maanden zindelijk.... dus geduld is en schone zaak ;D
Door Elf
#462192
Doodles was 10 weken toen hij bij ons kwam. Vanaf het begin heeft hij 's nachts zn bench drooggehouden. Overdag had hij vanaf een maand of 5,6 geen ongelukjes meer. Ik denk dat het met honden net zo is als met kinderen, de een is sneller dan de ander....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door