Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kokimo
#458962
Ik heb voor het eerst kwartels gekocht vanochtend voor mijn teckelpup van inmiddels 12 weken. Hoe kan ik hem deze het beste geven? Het is een kwartel met kop (incl snavel! :o)

Kan ik het arme vogeltje beter in stukken knippen voor hem? En moet de kop MET SNAVEL er gewoon ook bij?

Toen mijn zoontje van 6 het vogeltje zag ei hij: " nu moet ik heel hard huilen!" en liep vervolgens huilend de keuken uit :'(.......
Door Lizzy
#458966
Ach hemeltje.... ehhhh.... Je lieve zoontje maar naar buiten sturen om te spelen of naar bed en het kwarteltje zo geven ja. Ik geef het ook zo. Met alles erop en aan, zeg maar......
Door conleeuw
#459073
agosie, mijn zoon had vroeger ook zo'n reactie als hij een dood beestje zag, bijvoorbeeld kip of zo, maar als de kip in stukken lag vondt hij het niet erg.... dus zat ik snags in de schuur (toen hij op bed lag) eenden te plukken (bewijs, veren meteen weg in een vuilzak) en in stukken hakken, dan was er geen vuiltje in de lucht. Maar hij had dezelfde reactie als hij een natuurfilm zag waar een leeuw of cheetha een bokje pakten ;) veel erover gepraat, toen is het langzaam over gegaan ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#459210
Volgens mij hoef je de kwartel niet in te vriezen (ik geloof niet dat je hier wilde kwartel te koop aangeboden krijgt)

Mijn dochter is heel anders als die soms de kuikens ziet en er zit er één een beetje leuk ingevroren naar haar idee dan vraagt ze of ze hem op haar kamer mag neerzetten ;D
Door conleeuw
#459228
sylvia schreef: Volgens mij hoef je de kwartel niet in te vriezen (ik geloof niet dat je hier wilde kwartel te koop aangeboden krijgt)

Mijn dochter is heel anders als die soms de kuikens ziet en er zit er één een beetje leuk ingevroren naar haar idee dan vraagt ze of ze hem op haar kamer mag neerzetten ;D
kids, you've gotto love em ;D
#459285
Nina vertikt ht om aan " grote" stukken te beginnen, dus ik sta nog wel eens wat klein te hakken. We barfen parttime (naast KVV) dus ons arsenaal gereedschap is ook beperkt.
Toen ik laatst een konijnenkop kleiner moest maken was net m'n nichtje van 9 jaar op bezoek. Ik had alleen een groot stevig mes en moest daar als het ware ook mee kappen, want zo'n schedel is toch nog verdraaid hard. M'n nichtje dacht dat ik met een vissenkop aan de slag ging en wilde dat wel zien. Maar ze vertrouwde het niet, zag al meteen dat het geen vis was. En wilde dus perse weten wat het dan wel was. Toen ik haar zei dat het een konijnenkop was schold ze me meteen uit voor "dierenbeul" en liep kwaad weg. haha, maar toen Nina lekker zat te smikkelen kwam ze weer geinteresseerd kijken (ook al lagen de hersentjes en de ogen er inmiddels half uit en waren de tanden ook duidelijk herkenbaar). :D Tja, kids he?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door