Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#458774
Nou Cairo heeft een geitenrib gegeten en hij poepte daarna kleine drolletjes(normale kleur),het poepen ging wel moeilijk bij hem,maar nu heeft hij dus vanaf zondag middag niet meer gepoept,,hij loopt wel in het gras zo beetje van ik moet poepen,maar hij gaat niet zitten poepen.
Ik heb hem gisteren verdeeld over de dag kippelever gegeven,gisteravond heeft ie een paar (met nadruk op paar)kleine drolletjes eruitgepoept,maar ook stukjes bot kwamen ermee.Nu vanmorgen heb ik hem pens (oook laxerend) met een theelepel olijolie eroverheen gegeven,nu dus maar afwachten.Ik vind dit best wel verontrustend.
Wat zou ik Cairo nu nog kunnen geven zodat ie wel gaat poepen,mocht het bovenstaande niet helpen?
Ben eigenlijk bang dat er gewoon iets heelde boel flink blokkeert(kan ik dadelijk naar de d.a hiermee,krijg ik zeker te horen dat hun ckd veel beter is,nou daar heb ik echt geen zin in,in dat soort verhalen

Ik gooi iig de geitenribben lekker weg,die krijgt ie niet meer.Ik heb mijn lesje wel geleerd hiermee. :-[

Hoop dat jullie nog wat tips voor mij hebben,zodat mijn hondje weer lekker kan poepen.Zit nu wel in de rats,hoor.
Oh ,kan mij eigen wel voor mijn kop slaan dt ik hemzo'geitenrin heb gegeven. :'(
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 04 jan 2006, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#458780
De meeste van ons maken zoiets wel een keer mee en ik vind het voor alsnog geen reden om de geitenribben weg te gooien. Waren de ribben kaal? Heb je hem eerst vlees en daarna ribben gegeven? Heeft hij de ribben wel goed opgeknauwd?

Ik zou zelf een klisma gaan halen bij de drogist (Microlax) en deze geven. Daarnaast iets meer olijfolie geven vandaag!

En overleg je met DA moet kunnen hoor. De mijne is nou ook niet direct pro-rauw maar toen Linga dat bot in 1 keer inslikte heeft hij ons super geholpen. Als een DA raar gaat doen, dan is dat (in mijn ogen) een goede reden om eens naar een andere DA uit te kijken.
Door judith1967
#458781
Zo,snelle reactiezeg.
Bedankt, :)
nou mijn man zei dat 1 theelepeltje olijolie al genoeg was, dus je mag een hond ook gewoon een klisma geven,Want dan ga ik hem gelijk halen bij de apotheek.
Nog van een bepaald merk?? Of mag elk merk??
Door Jolly
#458782
Hoe heb je hem de geitenribben gegeven? gewoon zo kaal of was het eerst bijv pens en daarna zo'n rib?
Tis dat we zover uit elkaar wonen, anders hadden mijn mannen je graag van je geitenribjes afgeholpen.

Wat ik zelf zou doen is Cairo vandaag weer wat lever en hart geven, zodat het smeuiig wordt.

Soms kan het ook gewoon zijn dat het bot wat langer zit, dus dat ze wel de drang hebben, maar niet kunnen. Chasey heeft dat ook wel eens, maar daar maak ik mij niet echt druk om dan.
Door Lizzy
#458789
Sinds zondag geen ontlasting is natuurlijk gewoon wel lang. Maar hij heeft dus wel aandrang, het komt er alleen niet uit? Dikke kans dat de DA ook een klisma zou voorschrijven. Bel hem/haar anders even!

(Ik vind een theelepel olijfolie niet genoeg. Ik denk eerder aan een eetlepel).
Door judith1967
#458794
Lizzy schreef: De meeste van ons maken zoiets wel een keer mee en ik vind het voor alsnog geen reden om de geitenribben weg te gooien. Waren de ribben kaal? Heb je hem eerst vlees en daarna ribben gegeven? Heeft hij de ribben wel goed opgeknauwd?

Ja,de ribben waren dikbevleesd,daar heb ik opgelet.
Voor de ribben heeft hij rundernier gegeten.volgens mij toch een goede combi?Ben er bij gebleven totdat hij de ribben op had,hij heeft goed gekauwd,hoorde ze kraken,de laatste ribben hoorde ik ook kraken,maar dat hij hij wel zo verders ingeslikt,.Hij is wel een inhalige eter,dat wel.


Ik zou zelf een klisma gaan halen bij de drogist (Microlax) en deze geven. Daarnaast iets meer olijfolie geven vandaag!

Oke,ik ga hem zo gelijk halen.magt ie vanavond dan gewoon zijn normale cb hebben of moet hij dan ook kippelever eten.

En overleg je met DA moet kunnen hoor. De mijne is nou ook niet direct pro-rauw maar toen Linga dat bot in 1 keer inslikte heeft hij ons super geholpen. Als een DA raar gaat doen, dan is dat (in mijn ogen) een goede reden om eens naar een andere DA uit te kijken.
He,bedankt dat je zo snel reageert op mijn post,ben nu al weer een beetje gerustgesteld. :)
Door Jolly
#458799
oeps ja dat van zondag had ik ff overheen gelezen, maar als ik goed lees heeft hij daarna wel weer wat gedaan maar heel erg weinig en met stukjes bot erin.
Door judith1967
#458801
Lizzy schreef: Sinds zondag geen ontlasting is natuurlijk gewoon wel lang. Maar hij heeft dus wel aandrang, het komt er alleen niet uit? Dikke kans dat de DA ook een klisma zou voorschrijven. Bel hem/haar anders even!

(Ik vind een theelepel olijfolie niet genoeg. Ik denk eerder aan een eetlepel).
Jaa,dat kopt helemaal wat je daar schrijft.

hoelang duurt het voordat zo klisma zijn werk doet??
Door judith1967
#458807
Jolly schreef: oeps ja dat van zondag had ik ff overheen gelezen, maar als ik goed lees heeft hij daarna wel weer wat gedaan maar heel erg weinig en met stukjes bot erin.
Ja,gisteravond heel weingi,paar kleine drolletjes met witte stukjes zei mijn man,dus ik neem aan dat dat stukjes bot zijn
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 04 jan 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#458822
Nou,ik heb klisma gehaald bij de apotheek.
En ingespoten,Cairo vond het niet echt een pretje,maarja,hopelijk werkt het snel.
Zij bij de apotheek zei dat het erg snel werkt.
Ben benieuwd.Loop met mijn gympen aan in huis,zodat ik zo snel mogelijk naar buiten kan met cairo.

Ik hou jullie op de hoogte!!
Door ~anna~
#458843
Ik heb dit ook met mijn oudste hond een keer meegemaakt.
Na de laaste uitlaat begon hij te piepen en maar ronddraaien het heeft echt uren geduurd :'(
En toen floepte er wat uit wat een opluchting maar ik kreeg de kans niet om het op te ruimen want hij at het op.
Sterkte met je hond.
Door judith1967
#458865
Dankjewel balupa,

Hier nog geen reactie van cairo,volgens de apotheker werkte het snel,maar nog niks.
Mss ben ik wel te ongeduldig.
Het is nu een uurtje geleden.
Nou zat net op zo'geneessite te lezen over klysma,daar stond dat het na ong 20 min. gaat werken,nou caior heeft nergens last van.
Zou ik hem dan niet ver genoeg hebben ingebracht ofzo(dat tuutje bedoel ik dan) :-\
Of duurt het bij een hond gewoon wat langer?
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 04 jan 2006, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#458885
judith1967 schreef: Dankjewel balupa,

Hier nog geen reactie van cairo,volgens de apotheker werkte het snel,maar nog niks.
Mss ben ik wel te ongeduldig.
Het is nu een uurtje geleden.
Nou zat net op zo'geneessite te lezen over klysma,daar stond dat het na ong 20 min. gaat werken,nou caior heeft nergens last van.
Zou ik hem dan niet ver genoeg hebben ingebracht ofzo(dat tuutje bedoel ik dan) :-\
Of duurt het bij een hond gewoon wat langer?
Nee, op zich gaat dat bij de hond ook heel snel. Heb je wel genoeg ingespoten? Microlax? Bel anders je DA even.
Door judith1967
#458975
Nou Cairo heeft vanmiddag wel wat gepoept,De kleur was een beetje donkergroen/tegen zwart aan.Mss de kleur van de pens??Vanmorgen pens(smuldier)gehad en ook nog wat kippelever met een eetlepel olijfolie.
Het zag er een beetje smeuiig uit.
Ik had eigenlijk verwacht hij na die klysma meer zou poepen maar mss komt dat nog.
Kan ik hem vanavond gewoon zijn cb geven met nog wat kipplever erdoorheen??
Ben wel blij dat hij iig al wat eruit heeft gepoept

Oja,het was het merk microlax en ik had er voor de zekerheid 2 gekocht..Ik had hem ook helemal leeggespoten,maar mss niet ver genoeg in gebracht,eigenlijk alleen het dunne pipetgedeelte,tot waar die wat dikker begon te worden.
Anders bel ik vanavond wel en dan vraag ik het voor de zekerheid wel even na
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 04 jan 2006, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door