Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dunaj1
#458678
Hallo allemaal

Misschien een stomme vraag maar hoeveel versvlees moet een hond van 45 kilo eten per dag. ???
Daar ik nog met die brokken bezig ben ,weet ik dat niet.

Groetjes Marion
Door Audrina
#458698
De richtlijn bij de meeste kvv's is 20 gram per kg lichaamsgewicht. Maar voor de ene hond is dat teveel en voor de andere te weinig.
Voeren doe je ook vooral met je ogen. ;) Is je hond te dik, dan geef je hem wat minder. Issie te dun, dan geef je hem meer. En issie goed, niks veranderen aan de hoeveelheid.
Het is in het begin dus ff een kwestie van uitproberen.
Door Peet
#458701
Mijn herder Beau weegt ook ca 45 kilo.

Uitgaande van 2% van 45 kilo, zou hij dus 900 gram per dag mogen. Ik heef hem iets meer, 's morgens en 's avonds een pond. Lekker makkelijk en zo blijft hij netjes op gewicht. ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#458832
onze newfoundlander weegt 55 kilo (nog geen 2 jaar)en krijgt in de zomer bijna 800 gram en in de winter 900 gram. Dus minder als aanbevolen wordt. Dus best wel wat verschil tussen de verschillende honden. Je pakt eerst wat er aanbevolen staat en wat je goed lijkt en dan merk je toch wel gauw of het te veel of te weinig is, gewoon goed voelen en dan bijstellen indien nodig
Door Dunaj1
#458946
Bedankt voor jullie tips het helpt me goed .
Dat natuurlijk ook omdat ik nog niet zo bekend ben met Barfen .Daar ik nu helemaal over wil stappen kan ik me een beetje staande houden aan deze tips.


Groetjes Marion :-*
#459033
En mijn twee, van 20 en 15 kilo, eten samen meer dan een kilo per dag en worden niet dik ;D Ze zijn wel heel actief. Zo zie je maar, het verschilt echt per hond.
Ik voer ook op het oog, ruwweg een kilo samen per dag maar soms meer en soms minder en soms veel en soms niks ;D
Door Daisy75
#460439
[quote="Tinker"]
Ja maar dan moet je wel een richtlijn hebben.Als je totaal onervaren bent heb je niet veel aan het antwoord"voeren op het oog".Je gaat als leek altijd beginnen met de aangegeven richtlijn die de fabrikant(meestal)op de verpakking zet.Als je daarna denkt dat je hond er veel te dik van word dan ga je de hoeveelheid aanpassen(meer of minder).En dan voer je dus pas op het oog.succes!
[/quote]


ja idd heb je gelijk in, als je er niet in thuis bent moet je wel een richtlijn hebben...op het oog voeren kan je alleen als je wat meer ervaren bent.
Door Dunaj1
#463066
Jullie hebben gelijk als jullie zeggen dat voeren op het oog moeilijk gaat als je pas begint.
Maar ik moet zeggen we zijn nu een weekje bezig en onze kanjers bevalt het goed.
Het is af en toe nog wennen en evenm wegen maar het gaat goed en ze eten stukken beter.

Groetjes Marion ;) ;) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door