Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sennaruby
#457933
Goedemorgen!!

Ik heb van mijn zwager die veehandelaar is en af en toe zijn eigen koeien laat slachten wat diepgevroren koeienlever gekregen voor mijn honden. Ze krijgen al kvv (Duck), maar ze hebben nog nooit rauw orgaanvlees gehad. Kan ik uberhaupt gewoon koeienlever voeren en zo ja, hoe en in welke hoeveelheden? Gewoon elke dag een stuk door het kvv mengen of apart geven tussen de maaltijden door?!

Groetjes,

Fieke
Door Audrina
#457937
In kvv zit al vrij veel orgaanvlees dus ik zou die lever er zeker niet doorheen mengen. Dan zou je hem beter in hele kleine stukjes kunnen verdelen en af en toe eens een barf dagje inlassen waarbij je zo'n klein stukje lever geeft. Orgaanvlees kan trouwens erg laxerend werken.
Laatst gewijzigd door Audrina op di 03 jan 2006, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#457941
Ik vind persoonlijk 1 dag per week een stukje lever echt meer als genoeg. En ik zou het niet eens combineren met kvv maar eerder met bijv. een stukje pens, beetje groente, botje toe (als je hond nog geen botten gewend is: een paar kippen of eendennekken).
Door Lizzy
#457943
[quote="Jolly"]
volgende keer aan je zwager vragen voor een pens :D
[/quote]

Ja precies ;D! En kopvlees en hart en nieren en snijdsels!
Door Jolly
#457945
ik wou dat ik zo'n zwager had zeg, wou.
Nou heb ik met kip ook niet te klagen natuurlijk ;D
Door Sennaruby
#457949
Ik ben nog een barfleek, maar ik ben me er steeds meer in het verdiepen en ik ben erg enthousiast!! Mijn vriendin vindt het nog niets, maar die krijg ik nog wel om! Ik zal mijn zwager zeker om pens en andere onderdelen vragen!!
Door Lizzy
#457959
Je kunt van koeien praktisch alles gebruiken, behalve de botten. Die zijn te hard.
Door Sennaruby
#457973
Dat is mooi, want hij heeft voornamelijk koeien en schapen. Maar ik heb gelezen dat ik het beste met kippennekken kan beginnen he, qua botten tenminste. Moet ik nog even een goeie kippenboer zien te vinden. Is schapenvlees ook goed voor honden?
Door Jolly
#457980
ja ook goed, behalve de botten dan weer, want die zijn ook te hard.
Als je iets van bot wilt gaan geven, dan moet je dat van zo jong mogelijke dieren hebben en dan niet de botten waarop ze lopen, maar bijv ribben of schouderbladen.
Door tieneke
#458259
[quote="Sennaruby"]
Dat is mooi, want hij heeft voornamelijk koeien en schapen. Maar ik heb gelezen dat ik het beste met kippennekken kan beginnen he, qua botten tenminste. Moet ik nog even een goeie kippenboer zien te vinden. Is schapenvlees ook goed voor honden?
[/quote]
Alles behalve de dragende delen,of het moet een jong beest zijn.
Van een jong schaap gaf ik zelf altijd de ribben en nek,vonden ze fantastisch!
Ook de pens ging er goed in,hou die zwager maar te vriend ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door