Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#458175
Sjonnie spuugt de laatste 2 weken geregeld.
nu zojuist weer.
hij heeft vanochtend 100 gram rodi opgegeten. om een uur of 11.
eergister spuugde hij wat veertjes uit van de nekken, dus daar maakte ik me niet druk om.
Maar ik vind het wel vreemd dat hij nu opeens zo vaak spuugt. Hij oogt niet ziek, ik vind 'm wel wat chagrijniger, maar dacht dat het komt omdat ie niet naar buiten mag.
Moet ik me zorgen gaan maken?
Door Femke
#458204
jeanne schreef: Sjonnie spuugt de laatste 2 weken geregeld.
nu zojuist weer.
hij heeft vanochtend 100 gram rodi opgegeten. om een uur of 11.
eergister spuugde hij wat veertjes uit van de nekken, dus daar maakte ik me niet druk om.
Maar ik vind het wel vreemd dat hij nu opeens zo vaak spuugt. Hij oogt niet ziek, ik vind 'm wel wat chagrijniger, maar dacht dat het komt omdat ie niet naar buiten mag.
Moet ik me zorgen gaan maken?
misschien een mestonderzoek laten doen? Ik had een kat die ging spugen van wormen.
Geef hem anders af en toe wat okugest ;)
Door jeanne
#458217
Femke schreef: misschien een mestonderzoek laten doen? Ik had een kat die ging spugen van wormen.
Geef hem anders af en toe wat okugest ;)
hmmm dat zou kunnen, wormpjes. Maar toen spuugde hij ook spoelwormen uit, nu zie ik niks, ook niet in de kattenbak.
Ik heb nog wel een tube in huis.
Zal morgen ook wat okugest halen, van welk merk is dat ook al weer??? VSM?
Door gonny
#458222
jeanne schreef: hmmm dat zou kunnen, wormpjes. Maar toen spuugde hij ook spoelwormen uit, nu zie ik niks, ook niet in de kattenbak.
Ik heb nog wel een tube in huis.
Zal morgen ook wat okugest halen, van welk merk is dat ook al weer??? VSM?
ja, okugest is van VSM! Verhaard Sjonnie veel? dan heeft hij misschien last van haarballen..
Door jeanne
#458232
gonny schreef: ja, okugest is van VSM! Verhaard Sjonnie veel? dan heeft hij misschien last van haarballen..
nee, hij verhaard praktisch niet.
Door gonny
#458235
jeanne schreef: nee, hij verhaard praktisch niet.

dan is t dat waarschijnlijk niet.... :-\
Door ElinevKa
#458312
Nu ben ik op het moment paranoia omdat bij Henk dus net chronisch nierfalen is geconstateerd, maar ik meen dat bij die symptomen ook spugen hoort.
Als je m ook nog sjachareinig vindt, kan dat misschien ook duiden op het feit dat ie koppijn heeft (dat krijgt je als je nieren niet goed werken) ofzo.

waarschijnlijk dus overdreven gedoe van mij; maar ik weet niet hoe oud hij is? anders moet je dat iniedergeval in je achterhoofd houden..
Door jeanne
#458346
ElinevKa schreef: Nu ben ik op het moment paranoia omdat bij Henk dus net chronisch nierfalen is geconstateerd, maar ik meen dat bij die symptomen ook spugen hoort.
Als je m ook nog sjachareinig vindt, kan dat misschien ook duiden op het feit dat ie koppijn heeft (dat krijgt je als je nieren niet goed werken) ofzo.

waarschijnlijk dus overdreven gedoe van mij; maar ik weet niet hoe oud hij is? anders moet je dat iniedergeval in je achterhoofd houden..
Sjonnie is 8 maanden en op vers groot geworden, dus denk niet dat het een nierprobleem is.
Ik hou 'm even een paar dagen goed in de gaten, en laat 'm ook niet meer in de tuin voor zijn behoefte, want ik wil dus dat ie het even op de kattenbak doet binnen, zodat ik kan zien wat eruit komt.
Door tieneke
#458370
jeanne schreef: Sjonnie is 8 maanden en op vers groot geworden, dus denk niet dat het een nierprobleem is.
Ik hou 'm even een paar dagen goed in de gaten, en laat 'm ook niet meer in de tuin voor zijn behoefte, want ik wil dus dat ie het even op de kattenbak doet binnen, zodat ik kan zien wat eruit komt.
Misschien voor de zekerheid een mestonderzoek en/of urine laten testen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#458623
Ik zou hem gewoon even een breedspectrum wormenkuur geven want spugen door een wormbesmetting is niet vreemd en je hoeft dan echt geen wormen in de spuug te vinden.
Door jeanne
#458784
sylvia schreef: Ik zou hem gewoon even een breedspectrum wormenkuur geven want spugen door een wormbesmetting is niet vreemd en je hoeft dan echt geen wormen in de spuug te vinden.
oh, oke
ik heb hier nog een tube liggen. maar dat is altijd een gevecht >:(
Ik heb wel ergens gelezen/gehoord dat er tegenwoordig ook korreltjes zijn die je onder het eten kunt doen???????
Door Borke
#459202
Het kan ook een virusje zijn, heb dat en paar jaar geleden bij jonge katten gehad, begon ook met overgeven en daarna ook met koorts...
Door jeanne
#459291
er is vandaag nog niet gespuugt. maar hij heeft ook nog niets gegeten, zijn ochtendmaaltje rodi staat er nog onaangeroerd. Dat geef ik zometeen aan de honden. vanavond staan er fazantnekken op het menu, kijken of meneer er daar eentje van lust ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#459421
jeanne schreef: er is vandaag nog niet gespuugt. maar hij heeft ook nog niets gegeten, zijn ochtendmaaltje rodi staat er nog onaangeroerd. Dat geef ik zometeen aan de honden. vanavond staan er fazantnekken op het menu, kijken of meneer er daar eentje van lust ::)
ik denk ook eerder aan een virusje hoor Jeanne en als zijn systeem zo van streek is dan is vasten nog niet zo'n gek idee. Ik zou hem niet iets opdringen. Als het te lang duurt wel even naar de DA
Door jeanne
#459510
sylvia schreef: ik denk ook eerder aan een virusje hoor Jeanne en als zijn systeem zo van streek is dan is vasten nog niet zo'n gek idee. Ik zou hem niet iets opdringen. Als het te lang duurt wel even naar de DA
hij heeft niet meer gespuugt, en gisteravond twee nekjes opgepeuzeld.
Ik denk zelf dat het een virusje is (geweest) en dat ik hem misschien te veel verwen :-[

we moesten wel lachen gisteravond, we hadden de honden wat nekken gegeven, en twee voor Sjonnie in zijn bakje gedaan. Meneer ruikt even, en loopt weer weg de huiskamer in. Gaat ie daar als een gek rondrennen en jagen op onzichbare muizen en vervolgens sloop ie naar het aanrecht en begon van de nekjes te eten. (Bes natuurlijk weer rechtop tegen het aanrecht, want er zou eens een nekje dicht bij het randje kunnen liggen)
Laatst gewijzigd door jeanne op do 05 jan 2006, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door