Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door andres
#458170
Joey's jeuk is sinds het gebruik van versvlees en groene leem toch wel toegenomen, hij krabt zich bijna de hele dag. We proberen hier wat aan te doen met groene leem en calendula, hetgeen weinig resultaat oplevert. We hebben een aantal maal in de bibliotheek gelezen dat het goed zou zijn om hem om de 2 dagen te wassen om de giftige stoffen uit te spoelen. We denken eraan om dat met Betadine shampoo te doen. Wat vinden jullie hiervan cq hebben jullie andere suggesties.

Een gezond 2006,
Andre
Gebruikersavatar
Door Angelique
#458177
andres schreef: Joey's jeuk is sinds het gebruik van versvlees en groene leem toch wel toegenomen, hij krabt zich bijna de hele dag. We proberen hier wat aan te doen met groene leem en calendula, hetgeen weinig resultaat oplevert. We hebben een aantal maal in de bibliotheek gelezen dat het goed zou zijn om hem om de 2 dagen te wassen om de giftige stoffen uit te spoelen. We denken eraan om dat met Betadine shampoo te doen. Wat vinden jullie hiervan cq hebben jullie andere suggesties.

Een gezond 2006,
Andre
Jeuk komt van binnenuit, dus wegwassen doe je dat helaas niet. Je kunt 'm nu wel even goed wassen om eventuele plekjes te ontsmetten/verzachten en los haar, stof en andere zooi weg te spoelen, maar het echte jeukprobleem los je er niet mee op.
Is het een mogelijkheid dat de kvv die je gebruikt een bestanddeel heeft waardoor de klachten verergeren. Het zou ontgiften kunnen zijn dat de klachten wat toenemen, maar ik kan wel voorstellen dat je dat niet rustig af gaat zitten wachten. :-\
Om de 2 dagen wassen lijkt me erg overdone en het lost niks op.
Door andres
#458181
Angelique schreef: Jeuk komt van binnenuit, dus wegwassen doe je dat helaas niet. Je kunt 'm nu wel even goed wassen om eventuele plekjes te ontsmetten/verzachten en los haar, stof en andere zooi weg te spoelen, maar het echte jeukprobleem los je er niet mee op.
Is het een mogelijkheid dat de kvv die je gebruikt een bestanddeel heeft waardoor de klachten verergeren. Het zou ontgiften kunnen zijn dat de klachten wat toenemen, maar ik kan wel voorstellen dat je dat niet rustig af gaat zitten wachten. :-\
Om de 2 dagen wassen lijkt me erg overdone en het lost niks op.
Ik ben altijd heel terughoudend geweest met wassen maar het vergelijk met iemand die naar het sporten transpireert en de vrijgekomen stoffen (o.a. gif) afspoelt middels douchen, klonk wel plausibel. Maar ik toch maar even door met smeren.
groet Andre
Door Lizzy
#458186
Spoelen met water en appelazijn wil volgens sommige mensen nog wel eens helpen (ik heb er persoonlijk nooit iets goeds mee bereikt, maar ala). Ontgiften kan hoor. Maar dat moet niet te lang duren..... Ik weet niet wat voor kvv je voert, maar misschien zit er toch iets in de kvv waardoor je hond nog meer jeuk krijgt? Is zelf samenstellen een optie voor je?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 03 jan 2006, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door andres
#458297
Lizzy schreef: Spoelen met water en appelazijn wil volgens sommige mensen nog wel eens helpen (ik heb er persoonlijk nooit iets goeds mee bereikt, maar ala). Ontgiften kan hoor. Maar dat moet niet te lang duren..... Ik weet niet wat voor kvv je voert, maar misschien zit er toch iets in de kvv waardoor je hond nog meer jeuk krijgt? Is zelf samenstellen een optie voor je?
Wij zijn vorige week begonnen met Carni Best Lam (met kip en rijst). Door omstandigheden (7 dagen) even over op Bandit Lam maar we hadden de indruk dat de jeuk toe nam. Sinds gisteren weer terug op CB (lam). Ik ben van plan om het eventjes aan te zien, misschien is het toch een reactie op Bandit (??). Als we de volgende week nog meer problemen krijgen stap ik denk ik over op CB (eend). Ik weet het anders ook niet meer. Ik zal morgen in ieder geval ook DA de Koning bellen voor vervolg. Overigens is zelf samenstellen zeker een otie. Dank Andre

Oh ja we geven sinds twee dagen Probiotica voor de darmpjes. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door andres op di 03 jan 2006, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#458379
andres schreef: Wij zijn vorige week begonnen met Carni Best Lam (met kip en rijst). Door omstandigheden (7 dagen) even over op Bandit Lam maar we hadden de indruk dat de jeuk toe nam. Sinds gisteren weer terug op CB (lam). Ik ben van plan om het eventjes aan te zien, misschien is het toch een reactie op Bandit (??). Als we de volgende week nog meer problemen krijgen stap ik denk ik over op CB (eend). Ik weet het anders ook niet meer. Ik zal morgen in ieder geval ook DA de Koning bellen voor vervolg. Overigens is zelf samenstellen zeker een otie. Dank Andre

Oh ja we geven sinds twee dagen Probiotica voor de darmpjes. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Probiotica is alleen maar goed in deze periode en daar kan het zeker niet aan liggen.
Denk eerder aan de rijst of andere granen,ik zou heel snel op een kvv zonder ook maar 1 korrel graan overstappen ;)
De Cb eend is dan een goede keus,je kan ook de Cb diabetes gaan voeren,deze is ook geheel zonder graan.\
Nog beter is zef samenstellen nartuurlijk,de hond geniet hierdoor nog vele malen extra van zijn eten.
Door andres
#458436
tieneke schreef: Probiotica is alleen maar goed in deze periode en daar kan het zeker niet aan liggen.
Denk eerder aan de rijst of andere granen,ik zou heel snel op een kvv zonder ook maar 1 korrel graan overstappen ;)
De Cb eend is dan een goede keus,je kan ook de Cb diabetes gaan voeren,deze is ook geheel zonder graan.\
Nog beter is zef samenstellen nartuurlijk,de hond geniet hierdoor nog vele malen extra van zijn eten.
ja nu je dat zo zegt. ik heb me op bandit gefocusd maar het zou heel goed de rijst kunnen zijn. ik ga morgen tannetje de koning bellen en in overleg met haar over op ander voer.
groet, Andre
Door Lizzy
#458446
Ik meen dat er maiskiemolie in de Bandit zit. Geen idee, maar misschien dat je hondje daar niet goed op reageert?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#458614
tieneke schreef: ik zou heel snel op een kvv zonder ook maar 1 korrel graan overstappen ;)
De Cb eend is dan een goede keus,
Afbeelding ......heette die niet officieel; Eend& rijst ???
Door andres
#458815
Wat me te binnen schiet is dat we sinds twee dagen (periode van meer jeuk) de probiotica geven en wel in vorm van yoghurt. Ik ben vanmorgen hiermee gestopt en ga probiotica in poedervorm geven. Misschien reageert Joey op melkproducten????
gr. Andre
Door Lizzy
#458816
andres schreef: Wat me te binnen schiet is dat we sinds twee dagen (periode van meer jeuk) de probiotica geven en wel in vorm van yoghurt. Ik ben vanmorgen hiermee gestopt en ga probiotica in poedervorm geven. Misschien reageert Joey op melkproducten????
gr. Andre
Oh, DAT zou zeker heel goed kunnen! Niet iedere hond reageert even goed op zuivel! Oplettend van je zeg!
Door Audrina
#458820
Angelique schreef: Afbeelding ......heette die niet officieel; Eend& rijst ???
Is ook eend EN RIJST. ;)

Er schijnt van CB ook aan lam-diabetes versie te zijn, zonder rijst.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#459447
Ik zie dit nu pas.
Ik denk dat het een ontgiftingsreactie is. Normaal gesproken laat ik niet en overgaan op vers en groene leem tegelijk geven omdat dat dubbel ontgift en heftige reacties kan geven.
Dus ik zou stoppen met alles erbij, dus de yoghurt en de groene leem en even alleen over op vers. Dan kan de jeuk ook even erger worden maar hopelijk wat minder erg dan nu.

Wassen kan wel om de jeuk wat te verzachten. Met water en azijn of met kamillethee spoelen.

Tannetje
Door andres
#460893
Hitam schreef: Ik zie dit nu pas.
Ik denk dat het een ontgiftingsreactie is. Normaal gesproken laat ik niet en overgaan op vers en groene leem tegelijk geven omdat dat dubbel ontgift en heftige reacties kan geven.
Dus ik zou stoppen met alles erbij, dus de yoghurt en de groene leem en even alleen over op vers. Dan kan de jeuk ook even erger worden maar hopelijk wat minder erg dan nu.

Wassen kan wel om de jeuk wat te verzachten. Met water en azijn of met kamillethee spoelen.

Tannetje
We zijn inmiddels gestopt met de groene leem. Joey wordt minder sloom. Hij heeft echter veel vuurrode plekken, die hij open krabt en likt. Vandaag hebben we hem gewassen en gespoeld met kamillethee. Hopelijk helpt het iets tegen de jeuk, maar het is behoorlijk heftig!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door