Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#45763
Ik heb Saar, toen ze net weer in een hoestbui terecht kwam, eens even goed bevoeld en voel een bult. :-\ Je voelt heel duidelijk dat er rechts van haar keel een bult zit die er links niet zit. Nu zit het precies op de plek waar bij mensen de (hals?)klieren zitten, onder de kaak, bij de aanzet van de hals zeg maar (waar je ook de hartslag voelt).
Wat hebben honden daar voor klieren en/of aanverwante dingen zitten die op kunnen zetten door een ontsteking? En is het normaal dat dit aan een kant zit? Of moet ik me zorgen maken :-\...
Laatst gewijzigd door geer op wo 28 jan 2004, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45764
daar zitten lymfeklieren en die kunnen heel goed opgezet zijn daar saar verkouden is,kijk aan die kant ook eens in haar oor of dat ook niet iets geirriteerd is.
Door geer
#45765
Pfffffffffffffffffff dank je :-* Ja, volgens mij is haar oor daar ook wat geirriteerd.., ze schudt ook heel voorzichtig met haar kop terwijl ze normaal haar kwijl tegen het plafond schudt...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45766
ja vaak is het als de keel lymfeklier is opgezet dat het oor aan die kant dan gezellie mee gaat doen.
Heb je spul voor haar oor?
Door geer
#45769
Jep, heb ik ;) Dus ik hoef niet meteen in de paniekstress te schieten?? Pfffffff, gelukkig ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45770
Ok ,als je het niet had gehad had je ook niet hoeven stressen hoor,had je morgen even wat gehaald :D
Door geer
#45775
Ja sorry hoor, maar ik heb nogal nare ervaringen met bulten, dus iedere bult is er voor mij een teveel ;) ;D Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje moedeloos van word, 't lijkt wel alsof het maar niet beter gaat en er steeds weer iets bijkomt! Maar goed, gisteravond met zilverwater begonnen ik hOOp dat het werkt :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45777
Het is ook om moedeloos te worden ik heb het zelf alke keer als ik denk dat ik er ben krijg ik weer wat anders ::) volgens mij zweven er een hoop bacillen in het rond ziekmakers voor mens en dier :-\
Door geer
#45794
Goed, vraag een is beantwoord, vraag twee dient zich weer aan :'( Ze is nu begonnen met het schudden van haar kop alsof ze Parkinson heeft... Hele kleine schudjes, alsof ze het extreem koud heeft...
Door geer
#45799
Sorry hoor, laten we deze topic maar de "Geer-zeik" topic noemen, mag ik hier al mijn klachtjes en kwaaltjes neerzetten.... goed??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45801
Geer toen ze dat ging doen had je toen wat in haar oor gedaan?
Door geer
#45804
Nee... ze heeft het wel eens eerder gedaan... 't is echt niet schudden van heen en weer schudden, 't is meer hevig beven... echt precies zoals een Parkinson patient beeft...
Door sharpie
#45813
Klinkt toch of ze idd last heeft van dat oor?
Houd ze haar kop ook een beetje scheef, aan de rechterkant?
Door geer
#45819
Ik heb wel gemerkt dat ze, als ik haar wil vastpakken, die kant voor me wegdraait... en toen ik het gister schoonmaakte kwam er ook een knor vanuit d'r tenen... Maar ik wist door AL die vage klachten niet of het ging om haar ontstoken lip, haar zere keel of dat oor...
Bovendien heb ik ook het gevoel dat een evt. oorontsteking toch wel de kop in moet zijn gedrukt door die AB kuur ???
Ik kijk het denk ik even aan met dat zilverwater... Anders ga ik maar weer naar de DA, alhoewel ik niet verwacht dat die iets anders doet dan een nieuwe AB kuur (en dAAr zit ik niet op te wachten :-\)...

We hebben nu dus in chronologische volgorde ;):

-hoesten
-reversed sneezing
-veel snot
-sloomheid
-tranende ogen
-ontstoken lipplooien (nu weer redelijk onder controle)
-'stem kwijt'
-bult
-zeer oor
-raar geschud
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door