Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#458021
Arme kleine Noah heeft een beetje moeite met ontlasten. Dit is al de 2e dag :-\
Gisteren heb ik hem een theelepel visolie gegeven en als het goed is heeft manlief hem dat vanmorgen ook gegeven. Maar evengoed lukte het vanmiddag niet echt.
Hebben jullie een idee wat ik kan geven om hem te helpen?
Ik wou al een eitje geven maar dat heb ik niet in huis. Hij krijgt normaal Energique nr. 4.
Door Lizzy
#458024
bloemetje schreef: Arme kleine Noah heeft een beetje moeite met ontlasten. Dit is al de 2e dag :-\
Gisteren heb ik hem een theelepel visolie gegeven en als het goed is heeft manlief hem dat vanmorgen ook gegeven. Maar evengoed lukte het vanmiddag niet echt.
Hebben jullie een idee wat ik kan geven om hem te helpen?
Ik wou al een eitje geven maar dat heb ik niet in huis. Hij krijgt normaal Energique nr. 4.
Hoe komt het? Heeft Noah iets anders als normaal gegeten? Je kunt een beetje (kippen)lever geven. Of een scheutje olijfolie over het eten doen. Probeert hij wel te gaan zitten?
Door bloemetje
#458028
Hij heeft een bakje Naturediet gehad eergisteren. Dat krijgt hij wel vaker. Het moet nog op he ;). Ja, hij blijft proberen maar het wil niet erg lukken. Er komt wel wat uit maar dat is piepklein en snoeihard. :-[
Hij heeft hier nog nooit last van gehad eigenlijk. Eerder andersom :-X
Laatst gewijzigd door bloemetje op di 03 jan 2006, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#458036
bloemetje schreef: Hij heeft een bakje Naturediet gehad eergisteren. Dat krijgt hij wel vaker. Het moet nog op he ;). Ja, hij blijft proberen maar het wil niet erg lukken. Er komt wel wat uit maar dat is piepklein en snoeihard. :-[
Hij heeft hier nog nooit last van gehad eigenlijk. Eerder andersom :-X
Oh jee... ach, arme Noah! Hoe oud is hij?

Ik denk dat je hem een onsje kippenlevertjes moet geven en nu de winkels nog open zijn zou ik zelf een klisma bij de drogist gaan halen. Die van Microlax. Dat helpt meestal heel goed en heel snel.
Door bloemetje
#458043
Hij is pas zeven geworden ;).

Zielig he, 't is ook vervelend hoor als je niet kan. Verder heeft ie geen last hoor volgens mij. Het is alleen net ff te hard en dat doet zeer :'(

Ja een klisma werkt goed dat weet ik. Ik wacht daar liever nog even mee tot morgenochtend als je het niet erg vind. Ik zal eens kijken of ik hier levertjes vind of anders een beetje olijfolie nog.
Door bloemetje
#476335
Ik heb ontdekt dat Noah beter ontlast na een eitje door het voer.
Ik geef hem 1 à 2 maal per week een half rauw geklutst eitje over het voer anders lust hij het niet (hij is maar 8 kg dus een hele is volgens mij teveel).
Hij heeft vandaag ook toevallig een stukje kippelever gehad. Dat vond hij errugg lekkur.
Dus dat kan de volgende keer ook ;D
Laatst gewijzigd door bloemetje op wo 25 jan 2006, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door