Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#457915
Goedemorgen!

Ik heb een vraagje: vrienden van ons zijn een aantal weken bij ons op bezoek met hun twee honden. Zij wonen in het buitenland en krijgen het meest vreselijke hondenvoer te eten wat je maar kunt verzinnen, de meest goedkope brokken met hele graanvlokken erin... Maar goed, sinds een weekje geeft een van hun honden dagelijks over, een of twee uur na de maaltijd met droge brokken. Er zit geen bloed of iets anders bij, alleen de brokken, bijna nog heel. Ik heb ze natuurlijk geadviseerd beter voer voor hun honden te kopen en ze zijn al wat geinteresseerd geraakt in kvv, maar ze zijn nog niet helemaal om.
De hond is verder wel levendig en heeft geen koorts. Na het laatste braaksel heb ik ze geadviseerd de hond even geen voedsel te geven, maar ze gaven hem 's avonds gewoon stukjes kaas en vanmorgen een droge boterham. Nu vraag ik me af wat het verstandigste is om te doen: even vasten of droog brood geven? Granen zijn toch niet goed voor een hond?!

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,

Fieke
Door Daisy75
#457918
Nou nee brood lijkt me zeker geen optie hoor, want idd granen zijn helemaal niet zo gezond voor ze.
Er zijn hier mensen die je daar veel meer over kunnen vertellen dan ik.
Als de hond blijft overgeven lijkt het me beter hem even nix te geven zodat die maag even rusten kan...
En de dierenarts misschien als het aanhoud, want erg gezond klinkt dit niet.
Laatst gewijzigd door Daisy75 op di 03 jan 2006, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#457919
Ik zou hem ook een dagje laten vasten. Misschien geven ze hem teveel van die brokken en/of brokken die enorm uitzetten zodra de hond gaat drinken, dat moet er dan toch op de ene of de andere manier uit. Heb je met barf of kvv geen last van. ;)
Door Sennaruby
#457921
Dank je wel voor je reactie. Ik zal het ze (nogmaals) zeggen... Als de hond vandaag nog een keer overgeeft, dan moeten ze misschien inderdaad maar even met de dierenarts overleggen.
Door Sennaruby
#457927
KVV bevalt bij mijn honden super!! Senna had voordat ik kvv voerde heel vaak diarree of moest overgeven en dat doet ze nu nooit meer :D.

Dat vasten vinden zij erg moeilijk en zielig voor de hond ::), ze zijn een beetje raar met dieren soms. Ze willen het beste, maar aan de andere kant doen ze soms dingen die helemaal niet goed voor ze zijn... Ik hoop dat ze vandaag alles binnen houdt!
Door Audrina
#457928
Sennaruby schreef: Dat vasten vinden zij erg moeilijk en zielig voor de hond ::)
Dat is vaak moeilijker voor de baasjes dan voor de hond zelf. ;)
Door Daisy75
#457974
Audrina schreef: Dat is vaak moeilijker voor de baasjes dan voor de hond zelf. ;)
ja precies...het is juist zielig als die hond van alles krijgt wat ongezond is en waar zijn maag helemaal van door het dolle gaat.
Door Peet
#457990
Sennaruby schreef: Ja dat vind ik dus ook, maar dat is nogal moeilijk duidelijk te maken...
Misschien helpt het als je uitlegt dat een hond in principe een vlees-eter is (zie zijn gebit) en geen graaneter (zie gebit paard). Als je voert waarvoor hij gemaakt is, bevalt dat beter en wordt de hond automatisch gezonder. Een cavia doet het ook niet best op kipfilet ;D
Door Ine
#458029
Peet schreef: Misschien helpt het als je uitlegt dat een hond in principe een vlees-eter is (zie zijn gebit) en geen graaneter (zie gebit paard). Als je voert waarvoor hij gemaakt is, bevalt dat beter en wordt de hond automatisch gezonder. Een cavia doet het ook niet best op kipfilet ;D
Een uitspraak voor op barfclub! ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door