Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#456015
Dit wilde ik Cairo morgen geven.
S ochtends 350 gr runderhart
rauw eitje eroverheen
gf mixje en een visoliecapsule.

Sávonds een stuk dikbevleesde geitenrib.

Is dit zo voldoende voor een barfmaaltijd?doordeweeks krijgt ie Cb.


Oja,normaal weeg ik het kvv af,krijgt ie 700 gr per dag,maar nu zit ik daarboven omdat die geitenrib al wat zwaarder is.
Laatst gewijzigd door judith1967 op za 31 dec 2005, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#456153
[quote="judith1967"]
Dit wilde ik Cairo morgen geven.
S ochtends 350 gr runderhart
rauw eitje eroverheen
gf mixje en een visoliecapsule.

Sávonds een stuk dikbevleesde geitenrib.

Is dit zo voldoende voor een barfmaaltijd?doordeweeks krijgt ie Cb.


Oja,normaal weeg ik het kvv af,krijgt ie 700 gr per dag,maar nu zit ik daarboven omdat die geitenrib al wat zwaarder is.

[/quote]

Ja hoor, dit is prima! Probeer vooral ook dingen te geven die niet in versvlees zitten! Geitenrib is dus echt feest!! (tenminste, ik ga er vanuit dat jouw hond gewend is om botten te eten?)
Door judith1967
#456313
:-[Ja,hij heeft al een x geitenrib gehad,ben er bij gebleven,maar hij knauwde en kraakte goed de ribben.
En de vertering is ook goed :)
Dankjewel voor je antwoord. ;)

O,trouwens foutje in mijn post.
Hij krijgt rundernier i.p.v runderhart.
Foutje, :-[ :-[

Maar ik neem aan dat het dan toch nog een goed menu is??
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 01 jan 2006, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#456445
Ja hoor, ziet er prima uit. Maar ga je dit nu 1 keer per week geven of vaker?
Door judith1967
#456616
volgende week zondag hetzelfde maar dan met de runderhart of kippemaagjes of lever.Even kijken wat de poelier op de markt heeft.
IK heb nog 3 stukken geitenrib,dus nog 3 zondagen feest voor hem.
Maar het islam center heeft ze dan wel in 5 stukken voor mij gezaagd,ik heb er 1 stuk bij zitten en dat is echt mega groot...Effe gewogen,weegt 840 gram.

Hoe zou ikdathet beste kunnen doen.Zelf kleiner zagen,als dat gaat tenminste of zo helemaal geven?Moet ik hem eerst wel laten ontdooien,anders kan ik hem niet zagen denk ik.
Ik dacht zelf eigenlijk dat dat veels teveel is voor hem,hij is wel dikbevleesd,maar toch is het dan niet teveel bot in 1 keer??
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 01 jan 2006, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#456713
Het zal sowieso niet meevallen om zo'n bot in tweeen te zagen! Maar, je kunt het met een flinke snoeischaar wel proberen. Ik zou alleen geen enkele rib geven (sommige honden slikken 1 enkele rib nog wel eens heel, in 1 keer. Sommige honden niet hoor, maar ik weet niet hoe ervaren jouw hond is). Je kunt ook het bot halverwege afnemen en de dag erop de andere helft geven.
Door judith1967
#456770
Nee,een enkele rib zou niet goed gaan bij mijn hond,die zou hem ook in 1 x doorslikken :(
Dus 1 x in de week geitenrib voorlopig kan geen kwaad.ook al geef ik doordeweeks cb en smuldier waar ook al gemalen bot in zit?

Maar wel blijven combineren met orgaan vlees toch?

Kan dat dan geen kwaad,om het een dag later nog eens te geven?ik bedoel dus in de koelkast bewaren en een dag later weer geven.Dan is het nog niet bedorven ofzoiets??
Dan zou ik het dus omdat het zo groot stuk is 2dagen achter elkaar kunnen geven en dan de volgende dag bv.sóchtends het laatste stuk geitenrib en dan s;avonds iets van orgaanvlees(gf mixje,eitje e.d.)?
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 01 jan 2006, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#457587
Nu is Cairo zijn ontlasting niet echt zoals het wezen moet.
Hij poept kleine drolletjes,het ziet er wel gewoon van kleur uit,dus niet wit.
Dat komt wss door teveel geitenrib?ik vond er best wel veel vlees aanzitten.dus de volgende x toch maar na de geitenrib lever geven?
Door Doedels
#457619
[quote="judith1967"]
Nu is Cairo zijn ontlasting niet echt zoals het wezen moet.
Hij poept kleine drolletjes,het ziet er wel gewoon van kleur uit,dus niet wit.
Dat komt wss door teveel geitenrib?ik vond er best wel veel vlees aanzitten.dus de volgende x toch maar na de geitenrib lever geven?
[/quote]Wat mankeert er aan kleine drolletjes? Komen ze er wel gemakkelijk uit? Als dat zo is, dan is er niets aan de hand. Als ze te hard zijn dan is extra orgaan, of gewoon meer spiervlees een goed idee.
Door Lizzy
#457855
[quote="judith1967"]
Nu is Cairo zijn ontlasting niet echt zoals het wezen moet.
Hij poept kleine drolletjes,het ziet er wel gewoon van kleur uit,dus niet wit.
Dat komt wss door teveel geitenrib?ik vond er best wel veel vlees aanzitten.dus de volgende x toch maar na de geitenrib lever geven?
[/quote]

Wat mankeert er dan aan de ontlasting? Is toch prima? Ik houd persoonlijk helemaal niet van krijtwitte ontlasting. Ja, als het een keer gebeurd prima, maar sec gezien vind ik krijtwitte ontlasting duiden op veel te veel bot. En dat kan een keertje helemaal geen kwaad maar zo hoort de ontlasting er niet standaard uit te zien!
Door judith1967
#457999
[quote="Doedels"]
Wat mankeert er aan kleine drolletjes? Komen ze er wel gemakkelijk uit? Als dat zo is, dan is er niets aan de hand. Als ze te hard zijn dan is extra orgaan, of gewoon meer spiervlees een goed idee.
[/quote]

Nee,hij heeft ook moeite met poepen :(
Door judith1967
#458002
[quote="Lizzy"]
Wat mankeert er dan aan de ontlasting? Is toch prima? Ik houd persoonlijk helemaal niet van krijtwitte ontlasting. Ja, als het een keer gebeurd prima, maar sec gezien vind ik krijtwitte ontlasting duiden op veel te veel bot. En dat kan een keertje helemaal geen kwaad maar zo hoort de ontlasting er niet standaard uit te zien!
[/quote]

nou,ik ben normaal gewend dat ie gewoon geen kleine drolletjes poept.Vanaf het begin heeft ie gewoon heel goed gepoept,en nu dan die kleine drolletjes.
Heb voor de zekerheid maar kippelever gegeven vanmorgen,maar dat heeft ie er weer uitgekotst,ik heb het laten liggen,maar ik weet eigenlijk niet zeker of tie het weer allemaal opgegeten heeft(moest even dringend weg)dus ik geef vanavond maar wat kippelever door de Cb heen.

Ja,ik weet het,ben nu echt wel een muts met dit soort dingen,maaromdat Cairo altijd normaal poept,en vandaag al helemaal niet heeft gepoept.
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 03 jan 2006, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door