Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#457672
Nou na lang wikken en wegen hoe en wat heb ik tot nu toe dit als menu voor 1 hond van 15 kilo maar moet nog wel 3 kilo aankomen daarna pas ik het avondmenu aan!!!!:

DE OCHTEND
Maandag    Smuldier Compleet (200 gram)
Dinsdag    Smuldier Kip (200 gram)+ Groente (50 Gram)+ Ei
Woensdag    Smuldier Compleet    (200 gram)
Donderdag    Smuldier Kip (200 gram) + Groente (50 gram)    
Vrijdag    Smuldier Compleet    (200 gram)
Zaterdag    Smuldier Kip (200 gram) + Groente (50 gram)+ Ei   
Zondag    Smuldier Compleet    (200 gram)


DE AVOND:
Maandag    Struisvogel (300 Gram)
Dinsdag    Kippenvleugels (300 Gram)
Woensdag   Hart of Pens (300 Gram)
Donderdag    Rundervlees (300 Gram)
Vrijdag      Vis + Yoghurt (300 Gram)
Zaterdag    Hertvlees (300 Gram)
Zondag      Kippenvleugels (300 Gram)

De vis is tot nu toe uit blik heb nu verschillende versen vissen geprobeerd maar ze zijn er nog niet kapot van maar we blijven stug doorzoeken!!

Omdat het beginnende barfers zijn heb ik alleen kippenvleugels als botvlees omdat ik dat nog "veilig" vind!!!

Moeten ze perse Gepureerde groenten?? HEt is steeds een gevecht namelijk....

Wat vinden jullie van dit alles????
Door Doedels
#457772
Dat ziet er mooi uit. Goede afwisseling. Omdat je elke dag kvv geeft zou ik het orgaanvlees van woensdag vervangen door RMBb of alleen spiervlees. En misschien kun je de kipvleugels vervangen door eend, parelhoen, kwartel o.i.d. Dat zit ook niet in kvv.
Heb je de groente al beprobeerd met een eitje er doorheen? Ze hoeven niet per sé groente te hebben. Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik weet niet of er groente in smuldier zit?
Mijn honden zijn erg dol op zalm en forel. Misschien die van jou ook.
Door Lizzy
#457857
RMB staat voor Raw Meaty Bone oftewel Rauw Vleesbot.

Wat je nu geeft ziet er prima uit! En ik sluit me helemaal bij Doedels aan, eend en parelhoen en konijn en fazant is ook zacht bot en daar zou je eventueel mee kunnen afwisselen.

Als je rauwe groente geeft, dan moet dat inderdaad gepureerd zijn. Een hond kan namelijk de plantencellen zelf niet afbreken en dus niks uit de groente halen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar rauwe, gepureerde groentes, maar er zijn ook veel mensen die geblanceerde, gestoomde of gekookte groentes geven.
Door Bullekes
#457962
[quote="Doedels"]
Dat ziet er mooi uit. Goede afwisseling. Omdat je elke dag kvv geeft zou ik het orgaanvlees van woensdag vervangen door RMBb of alleen spiervlees. En misschien kun je de kipvleugels vervangen door eend, parelhoen, kwartel o.i.d. Dat zit ook niet in kvv.
Heb je de groente al beprobeerd met een eitje er doorheen? Ze hoeven niet per sé groente te hebben. Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik weet niet of er groente in smuldier zit?
Mijn honden zijn erg dol op zalm en forel. Misschien die van jou ook.
[/quote]

ze krijgen de groeten onder de smuldier en ei Gizmo eet het wel op alleen Pebbles hoeft dit dus echt niet...
In smuldier zelf zat geen groenten. Ik heb nu nog een verse zalm in de diepvries liggen en die krijgen ze deze week. Daarna moet ik weer verder zoeken hoop wel dat ze het lusten ...
Door Bullekes
#457966
[quote="Lizzy"]
RMB staat voor Raw Meaty Bone oftewel Rauw Vleesbot.

Wat je nu geeft ziet er prima uit! En ik sluit me helemaal bij Doedels aan, eend en parelhoen en konijn en fazant is ook zacht bot en daar zou je eventueel mee kunnen afwisselen.

Als je rauwe groente geeft, dan moet dat inderdaad gepureerd zijn. Een hond kan namelijk de plantencellen zelf niet afbreken en dus niks uit de groente halen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar rauwe, gepureerde groentes, maar er zijn ook veel mensen die geblanceerde, gestoomde of gekookte groentes geven.
[/quote]

Thanks voor de betekenis van RMB ik dacht het wel maar omdat er nog een b achterstond dacxht ik misschien is het wat anders hihi...

Dus jij vind dat ze toch groente moeten hebben.? Blijven we het gewoon proberen....

OKe dus zodra ze beetje gewend zijn aan bot eten ze hebben het namelijk nog maar 1 keer gehad!!! Ga ik volgende week maandag efkes weer naar de markt voor wat haas en parelhoen.. Zijn der ook nog favorieten stukken van zo'n haas of konijnen of maakt dat allemaal niet uit??? zag bnij de poelier hazenbout liggen en een hele haas en verder weet ik het niet ga het volgende keer maar eens rustig opschrijven inclusief de prijzen....
Door Bullekes
#457977
OHja en als Gizmo En pebbles het vlees wat ze nu allemaal gaan krijgen allemaal goed lusten en kunnen verteren ga ik langzaam aan over op geheel barfen :). Maar vind dit nu wel effe oke. VOoral omdat ik nog zo aan het zoeken ben met vleessoorten en kvv eten ze altijd :)
Door Lizzy
#458022
Bullekes schreef: Thanks voor de betekenis van RMB ik dacht het wel maar omdat er nog een b achterstond dacxht ik misschien is het wat anders hihi...

Dus jij vind dat ze toch groente moeten hebben.? Blijven we het gewoon proberen....
Ik vind van wel ja. Ik vind persoonlijk dat groentes een waardevolle aanvulling zijn op het menu. Maar ja, als het echt niet eten dan heb je weinig keus.... Je kunt ook proberen wat krachtige groentes te nemen, deze te pureren en daar maar een heel klein beetje van te geven door een vlees of orgaanvlees maaltijd. Ik denk dan aan bijv. een mengel van alfalfa, waterkers, plukje peterselie of paardebloemblad.
OKe dus zodra ze beetje gewend zijn aan bot eten ze hebben het namelijk nog maar 1 keer gehad!!!
Ohhww, OK! Doe maar rustig aan dan! Je kunt best nog een weekje kippennekken voeren hoor.
Ga ik volgende week maandag efkes weer naar de markt voor wat haas en parelhoen.. Zijn der ook nog favorieten stukken van zo'n haas of konijnen of maakt dat allemaal niet uit??? zag bnij de poelier hazenbout liggen en een hele haas en verder weet ik het niet ga het volgende keer maar eens rustig opschrijven inclusief de prijzen....
De meeste vinden alle delen van parelhoen en haas heerlijk! Van haas vinden ze hier de rug met ribben lekker maar ook de kop vinden ze het einde.
Door Bullekes
#458033
[quote="Lizzy"]
Ik vind van wel ja. Ik vind persoonlijk dat groentes een waardevolle aanvulling zijn op het menu. Maar ja, als het echt niet eten dan heb je weinig keus.... Je kunt ook proberen wat krachtige groentes te nemen, deze te pureren en daar maar een heel klein beetje van te geven door een vlees of orgaanvlees maaltijd. Ik denk dan aan bijv. een mengel van alfalfa, waterkers, plukje peterselie of paardebloemblad. Ohhww, OK! Doe maar rustig aan dan! Je kunt best nog een weekje kippennekken voeren hoor.De meeste vinden alle delen van parelhoen en haas heerlijk! Van haas vinden ze hier de rug met ribben lekker maar ook de kop vinden ze het einde.
[/quote]

Dat paardenbloem blad kan ej dat kopen of kun je dat gewoon uit de natuur plukken...

bedankt weer :)
Door Bullekes
#458035
[quote="judith1967"]
Wauw,zeg jouw honden boffen maar,ik kan hier echt niet aan struisvogel of hertvlees komen.
[/quote]

Ze zijn de verwendste honden uit de buurt ;D
Door Lizzy
#458038
[quote="Bullekes"]
Dat paardenbloem blad kan ej dat kopen of kun je dat gewoon uit de natuur plukken...

bedankt weer :)
[/quote]

Van buiten :D! Goed wassen, dat wel.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door