Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#457144
Wat me opvalt is dat mijn honden beide een beetje een rode/roze gloed aan hun poten hebben en aan hun bek, komt dit door het eten van rauw voer ofzo want dit hadden ze voorheen nooit.


Op een ander forum kwam er ook iemand mee, die dat vroeg maar daar krijgen ze zulke gekke antwoorden, kan ik wel om schreeuwen soms.
Dus leg mijn vraag hier neer, omdat ik het namelijk ook zie bij mijn honden
Door Lizzy
#457146
Ik heb ook witte honden (ok, met zwarte stippen ;D) en op witte honden zie je dit soort dingen (helaas) direct natuurlijk. Mijn honden hebben onder hun kin wel wat roze gloed (vooral Pinkel en Brutus, Linga (nog?) niet), maar hun poten zijn gewoon wit. Likken ze veel aan hun poten? Zijn het alleen de voorpoten of ook de achterpoten?
Door Daisy75
#457152
het zijn de voorpoten waar ze idd wel iets vaker aan ,ikken dan hun achterpoten, maar niet meer dan poetsen zeg maar...om hun bek hebben ze hetook een beetje, heb het idee dat het toch door het vlees komt, dor het bloed ervan zeg maar?
Door Truus
#457158
Toevallig zei ik gisteren tegen Harry dat Mila een hele rose gloed heeft, nu was het ook in de sneeuw in het bos goed te zien hoor.
Timo heeft dit niet en misschien is het verbeelding maar ik dacht ook aan het versvlees ::) ;D
Door Lizzy
#457159
KayleighShanden schreef: het zijn de voorpoten waar ze idd wel iets vaker aan ,ikken dan hun achterpoten, maar niet meer dan poetsen zeg maar...om hun bek hebben ze hetook een beetje, heb het idee dat het toch door het vlees komt, dor het bloed ervan zeg maar?
Maar likken ze eraan na het eten of ook 'zomaar'? Ik denk zelf niet dat het van het vleesnat (het is geen bloed) maar dat de verkleuring van het speeksel van de hond is. Soms duidt veelvuldig likken aan de pootjes overigens op een allergie of stress. Bij een allergie wil visolie nog wel eens heel goed helpen!
Door Daisy75
#457161
Truus schreef: Toevallig zei ik gisteren tegen Harry dat Mila een hele rose gloed heeft, nu was het ook in de sneeuw in het bos goed te zien hoor.
Timo heeft dit niet en misschien is het verbeelding maar ik dacht ook aan het versvlees ::) ;D
Ja ikdenk dan niets ernstigs hoor, maar omdat ze altijd rauw eten, bloed natuurlijk, en dan likken ze hun pootjes..dat het daardoor komt dan en ook op die manier aan hun bek, en idd omdat je hond wit is zie je ditgoed.
Door Lizzy
#457165
KayleighShanden schreef: Ja ikdenk dan niets ernstigs hoor, maar omdat ze altijd rauw eten, bloed natuurlijk, en dan likken ze hun pootjes..dat het daardoor komt dan en ook op die manier aan hun bek, en idd omdat je hond wit is zie je ditgoed.
Dat vlees bloed bevat is echt een misverstand hoor! Dat is vleesnat (metaboolvocht), geen bloed.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 02 jan 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#457167
Lizzy schreef: Dat vlees bloed bevat is echt een misverstand hoor! Dat is vleesnat (metaboolvocht), geen bloed.
Ja sorry dat bedoel ik ook eigenlijk hoor ik zeg het weer boers zeg maar...
maar zou het daardoor komen lizzy?
Door Lizzy
#457169
KayleighShanden schreef: Ja sorry dat bedoel ik ook eigenlijk hoor ik zeg het weer boers zeg maar...
maar zou het daardoor komen lizzy?
Ik denk dat je mijn vorige update gemist hebt. Komt tie nog een keer:

"Maar likken ze eraan na het eten of ook 'zomaar'? Ik denk zelf niet dat het van het vleesnat (het is geen bloed) maar dat de verkleuring van het speeksel van de hond is. Soms duidt veelvuldig likken aan de pootjes overigens op een allergie of stress. Bij een allergie wil visolie nog wel eens heel goed helpen!"
Door Daisy75
#457217
Lizzy schreef: Ik denk dat je mijn vorige update gemist hebt. Komt tie nog een keer:

"Maar likken ze eraan na het eten of ook 'zomaar'? Ik denk zelf niet dat het van het vleesnat (het is geen bloed) maar dat de verkleuring van het speeksel van de hond is. Soms duidt veelvuldig likken aan de pootjes overigens op een allergie of stress. Bij een allergie wil visolie nog wel eens heel goed helpen!"
Ik zei al ze likken eraan, maar niet meer dan normaal, gewoon wasbeurten na het eten van een kluif enzo.
Misschien is het toch wat meer stress rond de feestdagen met dat vuurwerk gedoe enzo...wie weet.
Ze hebben het alletwee dus allergie lijkt me eigenlijk sterk.
Door Lizzy
#457220
KayleighShanden schreef: Ik zei al ze likken eraan, maar niet meer dan normaal, gewoon wasbeurten na het eten van een kluif enzo.
Misschien is het toch wat meer stress rond de feestdagen met dat vuurwerk gedoe enzo...wie weet.
Ze hebben het alletwee dus allergie lijkt me eigenlijk sterk.
Nee, dat lijkt me sterk, dat ze allebei een allergie zouden hebben.

Maar ik denk dus dat je meer moet denken aan het speeksel van de honden dat de vacht verkleurd. En door de manier waarop je ze nu voert kan het natuurlijk wel zijn dat ze toch net iets meer aan de pootjes zijn gaan likken: als ze eerst een RMB hebben gegeten of een lap vlees en ze gebruiken daarbij de pootjes, dan zullen ze daarna de pootjes poetsen.
Door Daisy75
#457223
Lizzy schreef: Nee, dat lijkt me sterk, dat ze allebei een allergie zouden hebben.

Maar ik denk dus dat je meer moet denken aan het speeksel van de honden dat de vacht verkleurd. En door de manier waarop je ze nu voert kan het natuurlijk wel zijn dat ze toch net iets meer aan de pootjes zijn gaan likken: als ze eerst een RMB hebben gegeten of een lap vlees en ze gebruiken daarbij de pootjes, dan zullen ze daarna de pootjes poetsen.
ja ik had ook al het idee dat het door hun speeksel komt, dus door het wassen.
Ik zie het niet als proibleem hoor want heel erg is het niet het valt me alleen op dat het er is nu ze vers eten maar idd dan moeten ze veel meer hun poten gebruiken en die moeten dus ook weeer veel meer schoongepoetst worden.
Door Daisy75
#457878
Tinker schreef: Een van mijn hondjes heeft het heel erg aan haar bekkie,is vind het wel een beetje een vies gezicht.Bij haar is het rood/bruin.Toen ze nog brokjes at was ze spier wit.Dus op zich baal ik er wel van... :-\En toch was ik haar twee-wekelijks maar dat helpt ook niet om het weg te krijgen. :(
ja idd dat hadden mijn honden ook niet toen ze brokken aten nu wel, maar dat was dan ook wel het ENIGE voordeel denk ik hahaha.
Dus dan maar wat een bruinrood kleurtje, als ze maar gezond zijn verder.ja toch
Door Erna
#457884
Onze Mara had dit voorheen ook altijd aan haar pootjes...en altijd in de winter......Ik wijt het dus aan de kou.

Nu ze ouder wordt en niet meer zoveel in de kou loopt wordt het minder maar zodra we b.v. een keer naar het strand gaan met haar heeft ze weer rode voetjes.
Door Daisy75
#457908
Erna schreef: Onze Mara had dit voorheen ook altijd aan haar pootjes...en altijd in de winter......Ik wijt het dus aan de kou.

Nu ze ouder wordt en niet meer zoveel in de kou loopt wordt het minder maar zodra we b.v. een keer naar het strand gaan met haar heeft ze weer rode voetjes.
Nou ik ga dr opletten hoor, misschien gaat het straks idd over als het beter weer word...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door