Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#457550
Na maanden overwegen heb ik er uiteindelijk voor gekozen om mijn beide honten te laten enten tegen rabiës. De komende 3 jaar moeten we geregeld naar Duitsland en ik durf het risico dat we gepakt worden niet te nemen. Dus hebben we de novibac enting laten geven. Dan komen we die 3 jaar door met 1x enten. Dit alles is ondersteund met nosodes van de homeopaat. Behalve diarree als reactie op de nosodes heb ik niets gemerkt. Tot nu dan... Petr is sinds gisteren hangerig en hoest af en toe bij inspanning. Ook wil hij amper eten. Hij heeft geen koorts. Het lijkt wel op kennelhoest. Hafan heeft nergens last van. Ik baal als een stekker. Petr voelt zich echt lamlendig en ik voel me schuldig. Ik vermoed dat zijn weerstand is ondermijnd door die rottige enting >:( :( Wat kan ik doen om hem er zo snel mogelijk bovenop te helpen? Ik geef i.i.g. Tussistin hoestsiroop en pro-biotoca.
Door Femke
#457589
Doedels schreef: Na maanden overwegen heb ik er uiteindelijk voor gekozen om mijn beide honten te laten enten tegen rabiës. De komende 3 jaar moeten we geregeld naar Duitsland en ik durf het risico dat we gepakt worden niet te nemen. Dus hebben we de novibac enting laten geven. Dan komen we die 3 jaar door met 1x enten. Dit alles is ondersteund met nosodes van de homeopaat. Behalve diarree als reactie op de nosodes heb ik niets gemerkt. Tot nu dan... Petr is sinds gisteren hangerig en hoest af en toe bij inspanning. Ook wil hij amper eten. Hij heeft geen koorts. Het lijkt wel op kennelhoest. Hafan heeft nergens last van. Ik baal als een stekker. Petr voelt zich echt lamlendig en ik voel me schuldig. Ik vermoed dat zijn weerstand is ondermijnd door die rottige enting >:( :( Wat kan ik doen om hem er zo snel mogelijk bovenop te helpen? Ik geef i.i.g. Tussistin hoestsiroop en pro-biotoca.
ik zou echinacea geven, en vitamine C. Tussistin en probiotica zijn ook prima
Door Doedels
#457613
Femke schreef: ik zou echinacea geven, en vitamine C. Tussistin en probiotica zijn ook prima
OK, gaan we proberen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457641
Hier zijn vanmiddag de pups geent, Madelief liep een halfuur later al te kotsen en te bibberen :-\
Door Doedels
#457754
sylvia schreef: Hier zijn vanmiddag de pups geent, Madelief liep een halfuur later al te kotsen en te bibberen :-\
Hè getver. Hoe oud zijn ze? Petr heeft als pup ook altijd een entreactie gehad. Ik heb inmiddels een enorme weerstand tegen enten ontwikkeld.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457798
Doedels schreef: Hè getver. Hoe oud zijn ze? Petr heeft als pup ook altijd een entreactie gehad. Ik heb inmiddels een enorme weerstand tegen enten ontwikkeld.
ze zijn net 10 weken , ze is verder niet ziek meer geweest (gelukkig) ze waren wel allemaal een beetje hangerig
Door Lizzy
#457862
Het hoeft nog niet eens direct een echte ent-reactie te zijn in de 'enge' zin des woords. Het kan heel goed dat er een virusje rondwaart. En een net geente hond krijgt een gigantische weerstandverlagende klap, daar krijgt een paard de hik van. Zo'n virusje is dan 'gelijk raak'. Rabies-entingen zijn berucht om hun weerstandverlagende klappen die ze uitdelen. Ik weet niet wat Madelief voor enting heeft gehad? Parvo/Hondenziekte? Dat is natuurlijk ook een zware combinatie, zeker voor een pupje dat al een beetje een wat zwakkere weerstand had.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457868
Lizzy schreef: Het hoeft nog niet eens direct een echte ent-reactie te zijn in de 'enge' zin des woords. Het kan heel goed dat er een virusje rondwaart. En een net geente hond krijgt een gigantische weerstandverlagende klap, daar krijgt een paard de hik van. Zo'n virusje is dan 'gelijk raak'. Rabies-entingen zijn berucht om hun weerstandverlagende klappen die ze uitdelen. Ik weet niet wat Madelief voor enting heeft gehad? Parvo/Hondenziekte? Dat is natuurlijk ook een zware combinatie, zeker voor een pupje dat al een beetje een wat zwakkere weerstand had.....
Nou ze is de laatste twee weken in een bere goeie conditie ze is er helemnaal overheen gegroeid , ze is ook bijna gelijk aan haar zus . Maar het hele nest had wat last van de enting er zijn er nu ook een paar wat aan de dunne, gisterenavond waren ze allemaal een beetje hangerig en duf. Maar ze slopen nu de boel weer volop, Pyts is gedemonteerd enzo dus het is alweer over.
Maar dit was een echte ent reactie op de eerste gaven ze ook al rectie dus deze pups zullen denk ik altijd een reactie geven op de enting net als dat je mensen hebt die altijd ee beetje hangerig worden van een enting.
Door tieneke
#458317
Tinus is na de verplichte Nobivac enting(emigratie)weken aan de slinger geweest...het begon al in het hondenpension....ze hebben wat stront moeten ruimen....eenmaal in Tsjechie was het ook geregeld feest ::) ::)
Als pup had hij precies hetzelfde,kotsen en spuiterij.
Tara had nergens last van.
Door Lizzy
#458482
sylvia schreef: Nou ze is de laatste twee weken in een bere goeie conditie ze is er helemnaal overheen gegroeid , ze is ook bijna gelijk aan haar zus . Maar het hele nest had wat last van de enting er zijn er nu ook een paar wat aan de dunne, gisterenavond waren ze allemaal een beetje hangerig en duf. Maar ze slopen nu de boel weer volop, Pyts is gedemonteerd enzo dus het is alweer over.
Maar dit was een echte ent reactie op de eerste gaven ze ook al rectie dus deze pups zullen denk ik altijd een reactie geven op de enting net als dat je mensen hebt die altijd ee beetje hangerig worden van een enting.
Ik zeg ook niet dat het niet een directe ent-reactie kan zijn hoor! Ik herken het ook heel goed wat jij beschrijft, want dit had Brutus ook als pup. Helaas heeft Brutus er een hartruis aan overgehouden trouwens :(, aan een parvo-ent-reactie..... Ik bedoelde dus dat het ook een indirect entreactie geweest had kUnnen zijn.
Door Helen
#458526
Lizzy schreef: Ik zeg ook niet dat het niet een directe ent-reactie kan zijn hoor! Ik herken het ook heel goed wat jij beschrijft, want dit had Brutus ook als pup. Helaas heeft Brutus er een hartruis aan overgehouden trouwens :(, aan een parvo-ent-reactie..... Ik bedoelde dus dat het ook een indirect entreactie geweest had kUnnen zijn.
Weet je zeker dat hij geen hartruis had voor de enting?
Door Doedels
#458541
Petr was vanmorgen weer opgeknapt. In zoverre dat hij weer normaal deed, maar hij heeft nog wel veel geslapen. Gisteren lag hij nog voor vaatdoek en lag hij te reutelen bij het adem halen. Sinds een uur wil hij alsmaar gras eten, maar niet kotsen :-\ Ik denk overigens ook dat hij een virus heeft opgelopen en daar last van heeft door de weerstandverlaging.
Door Doedels
#458554
sylvia schreef: Nou ze is de laatste twee weken in een bere goeie conditie ze is er helemnaal overheen gegroeid , ze is ook bijna gelijk aan haar zus . Maar het hele nest had wat last van de enting er zijn er nu ook een paar wat aan de dunne, gisterenavond waren ze allemaal een beetje hangerig en duf. Maar ze slopen nu de boel weer volop, Pyts is gedemonteerd enzo dus het is alweer over.
Maar dit was een echte ent reactie op de eerste gaven ze ook al rectie dus deze pups zullen denk ik altijd een reactie geven op de enting net als dat je mensen hebt die altijd ee beetje hangerig worden van een enting.
Gelukkig zijn ze weer opgeknapt. Ik denk ook dat de kans op een reactie bij de volgende enting groot is. :(
Door Lizzy
#458679
Helen schreef: Weet je zeker dat hij geen hartruis had voor de enting?
Ja natuurlijk weet ik dat zeker.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door