Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door w.canton
#457381
Hallo Dierenvrienden,

Wij hebben een 3 1/2 jaar oude Golden retriever die sinds kort het zwart van zijn neus afgaat. Weet iemand van jullie waar dat aan ligt. Het dier heeft wel ruim een half jaar geleden een voedselallergie gehad met hoge leverwaarden. Nadat we hem op lam en rijst dieet hebben gezet was de allergie weg maar nu ook het zwart van de neus.

Groetjes Wim en Marij
Door herder_lover
#457390
hallo, ik ken het probleem niet zelf , maar ik ken wel mensen met ook een Golden die dat probleem had. zij hebben hem extra lijnzaadolie, visolie en nog een (weet niet meer welke) gegeven door zijn (verse) eten en na een poos (echt een maand of 2) was de neus weer mooi zwart.
Misschien werk het en misschien hebben meer mensen tips...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#457561
[quote="sylvia"]
Vliernetelextract en een goede verse rauwe voeding.


[/quote]

Ja ook ;D
Door w.canton
#457636
Beste dierenvrienden,

De reacties die we nu reeds gekregen en wel zo snel al na het plaatsen van onze vraag overtreft onze verwachtingen. Toen we het artikel plaatsten was het voor ons niet geschoten is altijd mis. Nou we hebben geschoten en het is raak. We weten nog niet welke keuze we maken want alle reacties voelen goed. Maar we gaan zeker gebruik maken van de dingen die aangereikt zijn want de neus bijspuiten met zwart dat vinden we maar niks. Bedankt en groetjes Wim en marij. Enne we laten beslist weten hoe het uitpakt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#457656
[quote="w.canton"]
Beste dierenvrienden,

want de neus bijspuiten met zwart dat vinden we maar niks. Bedankt en groetjes Wim en marij. Enne we laten beslist weten hoe het uitpakt.
[/quote]

Bijspuiten is niet nodig hoor, wordt zo'n kliederboel ;D neuzenzwart zit gewoon in een klein blikje, tis net schoensmeer, kun je dus gewoon smeren ;D
Door Helen
#457660
's Winters worden zwarte neuzen wel vaker wat lichter. 's Zomers kleuren ze dan vaak weer mooi zwart bij. Kuma heeft deze winter ook een donkerbruine neus ipv zwart.
Door ~Joke~
#457702
Mijn Penny heeft ook een bleekneusje gekregen. In het begin alleen in de winter nu het hele jaar door :( Ze eet van pup afaan rauw.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 02 jan 2006, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457707
[quote="Joke Miedema"]
Mijn Penny heeft ook een bleekneusje gekregen. In het begin alleen in de winter nu het hele jaar door :( Ze eet van pup afaan rauw.
Afbeelding
[/quote]

Je kunt niet alles goed krijgen met vers eten maar in iedergeval kun je ervan uitgaan dat het geen tekorten in de voeding zijn. Heel vaak is het gewoon erfelijk bepaald.
Vaak hebben lichtgekleurde honden eerder een lichte neus dan een zwarte hond , teven hebben ook eerder een lichte neus onder invloed van hormonen (loopsheid)
Door ~Joke~
#457870
Ze noemen dit trouwens een vlinderneusje heb ik vernomen. De neus is nl niet helemaal licht maar er loopt een lichte baan over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door