Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#457334
We zijn net terug van de dierenarts en het is niet goed. Er zijn foto's gemaakt van haar schouder en er zit iets in het gewricht. Wat? Geen idee.

Dit schijnen zogenaamde gewrichtsmuizen te zijn. In ieder geval hoort het er niet en is het niet duidelijk waar het vandaan komt. OCD is uitgesloten omdat de kop er keurig netjes uitziet.

We gaan nu proberen een week rust te geven aan Nik en dat zal al een onmogelijke opgave worden. Zometeen dus een extra bench de kamer in sjouwen en daar mag ze zo ongeveer de hele dag in doorbrengen. Daarnaast krijgt ze metacam. Over een week moet het dan verbeterd zijn en kunnen we verder afwachten.

Is het niet verbeterd dan moeten we gaan denken aan een operatie om het gewricht schoon te spoelen. Dit kan al door een kleine kijkoperatie uit te voeren. Gelukkig.

Al met al dus geen verstapping van mijn kleine kabouter maar wel degelijk het serieuzere werk. We balen.
Door Truus
#457336
Oei Erna :-\, wat rot voor jou en voor Nik. Het zal moeilijk zijn om ze een week rustig te houden.
Arme Nik, geef ze een knuffel :-*
Door Ine
#457337
Jakkes, arme Nik en ook voor jullie waardeloos.
Rustig houden :-\ pfffffff, idd een opgave!
Ik hoop zo, dat dit met Metacam en rust beter wordt!
Kan dan, wat zichtbaar was op de foto, gewoon verdwijnen? :-\ Ik ben een leek en snap dat dus niet zo goed.
Kan het dan iets zijn van een ontsteking?
Door Elise
#457338
Jemig Erna da's balen zeg! Hoe hou je die muppet ooit rustig :o
Ik hoop dat het met die week rust beter wordt...

Dikke knuffel aan Nik :-* :-*
Door Erna
#457340
ine schreef: Jakkes, arme Nik en ook voor jullie waardeloos.
Rustig houden :-\ pfffffff, idd een opgave!
Ik hoop zo, dat dit met Metacam en rust beter wordt!
Kan dan, wat zichtbaar was op de foto, gewoon verdwijnen? :-\ Ik ben een leek en snap dat dus niet zo goed.
Kan het dan iets zijn van een ontsteking?
Dat weet ik dus ook niet. Ik weet niets van schouders. :-\

Twee jaar geleden heeft ze een botsing gehad met iets (ik weet niet eens meer met wat) en het kan nog een gevolg daarvan zijn. Ik wist echt niet meer dat ze dat had gehad maar het stond in de computer.

De bedoeling van de rust en de metacam is te zorgen dat ze weer normaal gaat lopen en dan over een half jaar opnieuw een foto te maken van het gewricht om te zien of het verdwenen is. Ze had ook buiten het gewricht wat vlekjes op de foto en ook dat hoort niet.
Door Erna
#457341
Elise schreef: Jemig Erna da's balen zeg! Hoe hou je die muppet ooit rustig :o
Ik hoop dat het met die week rust beter wordt...

Dikke knuffel aan Nik :-* :-*
Rubberen hamer? Knuffels is ze blij mee..hahaaahaaha

Ze leegde ook nog ff haar anaalklieren voordat ze op de foto ging.
Laatst gewijzigd door Erna op ma 02 jan 2006, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#457346
Erna schreef: Dat weet ik dus ook niet. Ik weet niets van schouders. :-\

Twee jaar geleden heeft ze een botsing gehad met iets (ik weet niet eens meer met wat) en het kan nog een gevolg daarvan zijn. Ik wist echt niet meer dat ze dat had gehad maar het stond in de computer.

De bedoeling van de rust en de metacam is te zorgen dat ze weer normaal gaat lopen en dan over een half jaar opnieuw een foto te maken van het gewricht om te zien of het verdwenen is. Ze had ook buiten het gewricht wat vlekjes op de foto en ook dat hoort niet.
Ellendig allemaal!! Het is dus afwachten. :-\
Sterkte en knuffels voor Nik en jullie!! :-*
Door Femke
#457365
Erna schreef: . Ze had ook buiten het gewricht wat vlekjes op de foto en ook dat hoort niet.
Gatver Erna.................wat een kl*tebericht!!!!

Hebben ze ook enig idee wat die vlekjes buiten het gewricht konden zijn? Littekenweefsel misschien?

Geef haar maar een dikke knuffel van mij, en ik hoop dat je haar een beetje rustig kan houden :-\
Door Lizzy
#457433
Getverdemme, dit is inderdaad balen zeg :(! Jeetje, ik hoop dat het met rust over gaat..... Waar ben je nu uiteindelijk geweest, bij welke DA?
Door Erna
#457617
Lizzy schreef: Getverdemme, dit is inderdaad balen zeg :(! Jeetje, ik hoop dat het met rust over gaat..... Waar ben je nu uiteindelijk geweest, bij welke DA?
Ik ben bij de Visdonk geweest, moest toch wat. We hadden wel een prima arts die de tijd nam en de foto's uitgebreid heeft bekeken en besproken met mij en nog een da.

Rust valt idd niet mee, ze loopt nu nog los en het gaat redelijk maar morgen zal ze toch de bench in moeten. En ik weet nu al dat ze de boel bij elkaar gaat gillen. Nik is onze enige buitendalmaat, die is altijd en eeuwig buiten aan het rennen, graven en spelen.
Door Erna
#457872
sylvia schreef: Hou houdt ze zich in de bench ?
Ehmmm, ze ligt op de bank en houdt zich rustig.....Ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om haar in de bench te stoppen.....

Zodra ze wilder wordt gaat ze erin maar nu slaapt ze en is ze vanaf 8 uur nog niet van de bank afgeweest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door